Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SP.A-Spirit gemeenteraadslid Youssef Slassi vrijgesproken van smaad aan politie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85916)

Antoon 27 maart 2007 10:53

SP.A-Spirit gemeenteraadslid Youssef Slassi vrijgesproken van smaad aan politie.

Youssef Slassi.

Citaat:

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft het gemeenteraadslid Youssef Slassi (sp.a-Spirit) vrijgesproken van smaad aan de politie tijdens een Wodca-actie in 2005. Slassi had zich aan de controle proberen te onttrekken door te stellen dat hij gemeenteraadslid was. Toen de twee inspecteurs daar niet van onder de indruk waren, wilde hij korpschef Eddy Baelemans bellen. De rechtbank stelde dat, hoe onnuttig en onnodig zijn opmerkingen ook waren, het niet bewezen was dat Slassi de inspecteurs daarmee wilde schaden.

Ook de twee betrokken politie-inspecteurs werden vrijgesproken. Het gemeenteraadslid had drie dagen na de bewuste controle klacht tegen hen ingediend wegens racisme. Ze zouden beledigende opmerkingen over zijn huidskleur gemaakt hebben, maar de rechtbank vond dat niet bewezen. (belga/hln)
Eerst proberen misbruik te maken van zijn positie, en wanneer dat niet werkt, het magische woord "racisme" roepen.

Het is een schande dat die man er gewoon zonder kleerscheuren uitkomt.

Enter 27 maart 2007 10:56

Ik weet de ware toedracht natuurlijk niet, maar als dit verhaal waar is...

Iedereen gelijk voor de wet: zware boete

Lao Tzu 27 maart 2007 11:11

De republiek der kameraden...

Luddo 27 maart 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2560773)

Hela, nie schellen hé! Tenslotte is dat een nieuwe Vlaming!:evil:

Herr Flick 27 maart 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2560770)
Youssef Slassi.

Eerst proberen misbruik te maken van zijn positie, en wanneer dat niet werkt, het magische woord "racisme" roepen.

Inderdaad, Daarmee bewijst de rechtbank nog maar eens hoe krom ze wel zijn...

ik zal eens naar uwen baas bellen, ... dat zegt genoeg zeker, en ' ik ben gemeenteraadslid ' al zijt ge de paus van Rome verdoeme...

Raf 27 maart 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2560770)

Dan integreert een mens al eens in onze samenleving en past zich aan aan onze normen en waarden, en dan is het wéér niet goed... Weten jullie eigenlijk nog wel wat jullie willen?

:roll:

Duupje 27 maart 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2560896)
Inderdaad, Daarmee bewijst de rechtbank nog maar eens hoe krom ze wel zijn...

ik zal eens naar uwen baas bellen, ... dat zegt genoeg zeker, en ' ik ben gemeenteraadslid ' al zijt ge de paus van Rome verdoeme...

Idd, dat denk ik er ook van, iedereen gelijk voor de wet.

Duupje 27 maart 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2560929)
Dan integreert een mens al eens in onze samenleving en past zich aan aan onze normen en waarden, en dan is het wéér niet goed... Weten jullie eigenlijk nog wel wat jullie willen?

Ik walg van machtsmisbruik.
Iedereen gelijk voor de wet. Of is dat teveel gevraagd ?
En euh, onze waarden en normen ? De jouwe misschien dan. Ik kaffer onze politie-agenten niet uit als ze mij tegenhouden.
Dus jep, ik weet nog wat ik wil.

Lodi 27 maart 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2560773)

Indien het een VB-er zou zijn geweest, zou hij dan zijn vrijgesproken ? Ik denk dat zijn schuld dan wel zou zijn bewezen.

Raf 27 maart 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2560941)
Ik walg van machtsmisbruik.
Iedereen gelijk voor de wet. Of is dat teveel gevraagd ?
En euh, onze waarden en normen ? De jouwe misschien dan. Ik kaffer onze politie-agenten niet uit als ze mij tegenhouden.
Dus jep, ik weet nog wat ik wil.

Ik herinner mij nochtans een gelijkaardig voorval met een Oude Belg in Leuven...

Raf 27 maart 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lodi (Bericht 2560957)
Indien het een VB-er zou zijn geweest, zou hij dan zijn vrijgesproken ? Ik denk dat zijn schuld dan wel zou zijn bewezen.

Uiteraard! En terecht natuurlijk! Nul-tolerantie voor Vlaams Blokkers! :twisted:

Antoon 27 maart 2007 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2560929)

Het is zeer zeker goed dat die man is geïntegreerd. Heb je in mijn tekst ergens het tegenovergestelde gelezen?

Niet goed is wanneer dezelfde persoon, nieuwe Belg of geen nieuwe Belg, eerst probeert misbruik te maken van zijn positie als gemeenteraadslid om zich te onttrekken aan een alcohol-controle (waarom zou hij dat nu doen:-o ) , en wanneer dat niet werkt, het magische woord "racisme" misbruikt.

Anna List 27 maart 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2560969)
Ik herinner mij nochtans een gelijkaardig voorval met een Oude Belg in Leuven...

u bedoelt het verkeersongeval veroorzaakt door de zatte commissaris ? ... wel die is wel uit zijn functie ontzet hé ...

Anna List 27 maart 2007 12:39

Citaat:

u bedoelt het verkeersongeval veroorzaakt door de zatte commissaris ? ... wel die is wel uit zijn functie ontzet hé ...

die m

Citaat:

die man

Citaat:

die man horot

Citaat:

die man hoort

Citaat:

die man hoort niet m

Citaat:

die man hoort niet meer in

Citaat:

die man hoort niet meer

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be