![]() |
Moet Doel blijven?
Is Doel nog leefbaar of niet, is het Saeftinghedok noodzakkelijk voor de haven van antwerpen?
|
Geen enkele studie toont de noodzakkelijkheid van het Saeftinghedok aan, het Deurganckdok zorgt er bovendien voor dat de haven van Antwerpen meer dan 10 miljoen containers kan behandelen, voldoende om de groei van de komende jaren op te vangen. Puur economisch is de komst van het Saeftinghedok overbodig.
|
Een leefbaarheidsstudie heeft trouwens aangetoont dat er milieutechnisch en sociaal economisch geen enkel probleem is kwa leefbaarheid.
|
Citaat:
Kijk om dat probleem daar voor eens en voor altijd op te lossen, rij het gewoon plat, laat die schone molen daar staan en breek de rest af, want, zoals het nu is, is het gewoon een totale chaotische wetteloze situatie... Kweet het , het is een schoon dorpke heb het dikwijls bezocht, zelf nog wa jeugdsenitment , maar laat ons eerlijk zijn ze spreken daar nu al 30 a 40 jaar van dat het moet verdwijnen, alles is daar ook voor voorzien. Ze pesten de mensen daar dan weg, en laten dan alles liggen resultaat, 't zit daar vol krakers, ... Dit is gewoon weer het zoveelste voorbeeld van ruggegraatloze politiek op grote schaal. Dus ofwel beslissen ze nu we laten het staan en we komen er nie meer op terug, (wat ze hoogstwaarschijnlijk niet kunnen want niemand weet wat binnen 20 jaar de noden zullen zijn op gebied van container/bulk /vloeistoffen trafiek) Ofwel zeggen we inderdaad dat dok is misschien nu nog niet nodig, maar binnen dit en 30 jaar is het misschien een draaischijf voor Bio Ethanol (ik zeg maar wat ) en dan zeg ik wel pakt den buldozer de mensen zijn daar weg, rijd heel de zaak plat, en 't probleem is opgelost. Laat die molen staan en eventueel het jachthaventje een een café of 2 op 3 op den dijk , het dorp is nu toch naar de kloten, los het dan op ook. |
Citaat:
Men krijgt zelfs het nog maar half afgewerkte Deurganckdok nog niet rendabel en men spreekt al van een tweede dok. Een echte schande. :twisted: In 1980 volgde dan de bouw van het Doeldok, dat eigenlijk een zijdok was van het Baalhoekkanaal en dat bestemd was voor "petrochemische overslag". Welnu, dit dok dat toen 5 miljard kostte heeft tot op heden nog tot niets gediend. Tenzij als recreatieput voor watersurfers en vissers |
Het oudste huis is het beschermde Hooghuis dat in 1614 is voltooid in Vlaamse renaissancestijl. Kan een beschermd gebouw zomaar worden afgebroken? En de molen aan de scheldedijk is één van de oudste stenen molens in Vlaanderen.
![]() |
Moest al lang weg zijn.
Afbreken die handel! |
Citaat:
|
Citaat:
Nu lijkt het wel een uitzichtloze situatie te worden met nen hoop krapuleus volk dat daar een mini staat tracht van te maken ofzo :? Dus afbreken die handel en leve de economie en onze haven. |
Waarom moest Doel weg?
Waarom moest Doel weg?
Om een foute keuze bij de uitbreiding van de haven van Antwerpen recht te zetten. Toen de havenuitbreiding op de rechteroever alleen nog kon door meer polderdorpen op die oever te vernietigen, vond men een nieuwe mogelijkheid tot uitbreiding op de linkeroever. Die keuze hield in dat men het Baalhoekkanaal zou graven (nota bene op nederlands grondgebied). Zonder aan de Nederlanders ook maar enige toelating te vragen begon men aan de werken. De toegang zou gebeuren via de Kallosluis. Die moest niet zo groot zijn, want de grote sluis zou op het einde van het Baalhoekkanaal komen en later de belangrijkste toegang vormen. Door de Kallosluis kunnen alleen schepen binnen van het Panamatype,dus niet al te grote schepen. Men begon lustig dokken te graven, ook dokken die niet nodig waren zoals het Doeldok (kostprijs indertijd 5 miljard BEF. In dat dok is er nooit een schip binnengevaren. Het was de duurste visvijver ter wereld en het heeft nooit een andere functie gehad. Recent is daar verandering in gekomen,het wordt nu gebruikt om het weer te dempen met de grond die uit het Deurganckdok wordt gehaald. Bij de bouw van het Deurganckdok zweeg men in alle talen over de werkelijke bedoeling. Op het einde van het Deurganckdok zal men immers een sluis bouwen met een grotere capaciteit dan die van de Kallosluis, zodat de reeds gegraven dokken door grotere schepen kunnen worden bereikt dan de capaciteit van de Kallosluis toelaat. Van Nederland zal men nooit de toelating krijgen om het Baalhoekkanaal te graven. Vandaar dat er een andere oplossing moest worden gevonden. En de inwoners van Doel moeten maar oprotten omdat de dikke nekken in Antwerpen zich vergist hebben. Dat het hier om de beste polderdgrond gaat die wij hebben is natuurlijk niet de zorg van de havenbaronnen. Europa beschermt de woonplaatsen van de vogels niet die van de mensen en dus moet Doel weg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mooi, morgen Berlaar onteigenen? Hoe Doel nu voorkomt, zou ik zeggen, ja, het is nu toch al een spookdorp, maar dat was een paar jaar geleden niet. De laatste 8 jaar kom ik er bij wijze van spreken elke dag en vind het erg hoe je elke keer weer moet toezien hoe een dorp zo kan wegrotten. In deze enquête heb ik "nee" gestemd, want het is nu toch te laat om alles terug op te bouwen, bovendien zit het er nu waarschijnlijk (ik kan het niet bewijzen) vol (illegale?) krakers... Ik vrees dat het te laat is... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De groei van de volgende jaren is té hoog om enkel met het Deurganckdok te werken (stond laatst in de Lloyd te lezen). |
Citaat:
|
Citaat:
en de nieuwe energie, de kerncentrale op één foto. |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be