Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De diefstal van de Lijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85947)

duveltje382 27 maart 2007 14:54

De diefstal van de Lijn
 
Als je een lijnkaart koop in één van de voorkooppunten dan betaal je 8 € voor 10 ritten dus 0.80 €
Als je aan één van de automaten een ticket koop kost het U 1.20€
Als je op het voertuig zelf je ticket koop kost 1 rit U 1.50€
Daar heb ik het volste begrip voor als ze het zo regelen

Ik heb echter heel veel moeite met het feit als er één van de automaten stuk is waar de reiziger niets kan aan doen dat men dan verplicht word om 0.30€ extra te moeten uitgeven omdat hun automaat stuk is

0.30 € is mss niet veel maar het gaat er mij om het principe,als je iets in je winkel te koop stelt moet het er maar zijn ook hé

Nynorsk 27 maart 2007 15:10

De website zegt:

Citaat:

Wat als de automaat defect is? Krijg ik dan een vervoerbewijs aan het VVK-tarief op het voertuig?

Als een automaat defect is, kan je bij de chauffeur terecht voor een vervoerbewijs aan het normale tarief. Nadien kun je compensatie krijgen. Je belt daarvoor naar ons infonummer 070 220 200.
Aan interzonaal tarief, natuurlijk.

duveltje382 27 maart 2007 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2561377)
De website zegt:



Aan interzonaal tarief, natuurlijk.

Tja gratis NR.070 220 200.
Wie gaat er nu voor 0.30cent 2 € telefoonkosten betalen hé,daar is is de ontrechtvaardigheid van de Lijn
Nee diefstal kan je nooit goedkeuren hoor !!!

lombas 27 maart 2007 15:23

Aan mijn vertrekhalte thuis staat geen automaat, wat moet ik dan zeggen? Stap een gazettenhandelaar binnen eh.

duveltje382 27 maart 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2561457)
Aan mijn vertrekhalte thuis staat geen automaat, wat moet ik dan zeggen? Stap een gazettenhandelaar binnen eh.

Maar Lombas waar belooft wordt dat je een ticket dan kopen aan een automaat moet dat dan maar kunnen ook hé,anders is het bedriegelijke reclame van de lijn
Aan Uw vertrekhalte wordt dit niet belooft omdat daar geen automaat staat ;)

Nynorsk 27 maart 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2561457)
Aan mijn vertrekhalte thuis staat geen automaat, wat moet ik dan zeggen? Stap een gazettenhandelaar binnen eh.


Als uw bus daar staat, op de plek waarop je die altijd neemt, op de plek waarop je normaliter een kaartje koopt in de automaat, dan kun je niet zomaar even over en weer lopen naar een verkooppunt dat misschien 2km verder is.
Er zijn trouwens niet eens in alle gemeenten verkooppunten.
Punt is dat ze even makkelijk 1,20 € kunnen rekenen als een automaat defect is. Of dat je tenminste niet hoeft te betalen om je compensatie te krijgen wegens hun geklungel.

lombas 27 maart 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2561463)
Maar Lombas waar belooft wordt dat je een ticket dan kopen aan een automaat moet dat dan maar kunnen ook hé,anders is het bedriegelijke reclame van de lijn
Aan Uw vertrekhalte wordt dit niet belooft omdat daar geen automaat staat ;)

En aan de vertrekhalte waar een kapotte automaat staat ook niet omdat de automaat kapot is. Ik bedoel, wat verwacht je dan, dat er overal een reparateur naast staat?

Daarom heeft God de krantenwinkel uitgevonden.

Bierke 27 maart 2007 15:31

pff je bent per toeval geen 60+'er of allochtoon .. anders had je wel een abo gekregen.

lombas 27 maart 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2561467)
Als uw bus daar staat, op de plek waarop je die altijd neemt, op de plek waarop je normaliter een kaartje koopt in de automaat, dan kun je niet zomaar even over en weer lopen naar een verkooppunt dat misschien 2km verder is.
Er zijn trouwens niet eens in alle gemeenten verkooppunten.
Punt is dat ze even makkelijk 1,20 € kunnen rekenen als een automaat defect is. Of dat je tenminste niet hoeft te betalen om je compensatie te krijgen wegens hun geklungel.

Hun geklungel zijnde het zeer normale iets dat sommige dingen kapot gaan of niet goed werken, zoals mijn draadloze internetverbinding?

Dingen gaan kapot, leef er mee. Sta 's ochtends op en denk bij jezelf "Vandaag gaat er iets kapot gaan, ik ben er zeker van, en ik ga er mee het slachtoffer van worden." Als het werkt voor de keizer van het Romeinse Rijk, moet het toch zeker werken voor common citizens.

duveltje382 27 maart 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2561487)
En aan de vertrekhalte waar een kapotte automaat staat ook niet omdat de automaat kapot is. Ik bedoel, wat verwacht je dan, dat er overal een reparateur naast staat?

Daarom heeft God de krantenwinkel uitgevonden.

Nee,dan zou je op het voertuig de prijs die je anders aan de automaat betaalt moeten aangerekend worden hé,zo simpel is dat (als GB iets in de aanbieding zet en het is er niet meer,wel als er geen beperkte stockvermelding was) dan draaien deze er ook voor op hoor

lombas 27 maart 2007 15:44

Ok, dan moet ik ook maar zoveel betalen op de bus dus, gezien er geen automaat voorhanden is?

duveltje382 27 maart 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2561527)
Ok, dan moet ik ook maar zoveel betalen op de bus dus, gezien er geen automaat voorhanden is?

A nee hé Lombas,want bij Uw vertrekhalte maakte de lijn geen reklame met een automaat,dus wat je niet in de aanbieding zet kan je moeilijk leveren hé

Nynorsk 27 maart 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2561495)
Hun geklungel zijnde het zeer normale iets dat sommige dingen kapot gaan of niet goed werken, zoals mijn draadloze internetverbinding?

Dingen gaan kapot, leef er mee. Sta 's ochtends op en denk bij jezelf "Vandaag gaat er iets kapot gaan, ik ben er zeker van, en ik ga er mee het slachtoffer van worden." Als het werkt voor de keizer van het Romeinse Rijk, moet het toch zeker werken voor common citizens.

Geklungel was inderdaad niet het beste woord. Afzetterij was beter geweest. Er hoeft nergens een reparateur naast een automaat te staan, maar je mag wel een snelle reparatie verwachten. Soms duurt het blijkbaar langer dan een week.
Krantenwinkels zijn trouwens niet altijd open, en ze bevinden zich ook niet altijd pal naast de halte.

Het is niet de reiziger die ervoor moet opdraaien als een ander zijn toestel defect is. Het is enorm makkelijk om reizigers er NIET voor te laten opdraaien, maar de lijn kiest er bewust voor om de reizigers er WEL voor te laten opdraaien. Vanuit uw oogpunt kan ik echter best begrijpen dat je dat niet meer dan logisch vindt en zelfs wenselijk.

Anna List 27 maart 2007 15:52

heel dat systeem is een systeem van mijn voeten. gewoon laten afrekenen op het voertuig aan het normale tarief. op drukke (lees onveilige) lijnen kan er terug een conducteur mee

als er niet een deel extra dienst kan geleverd worden door een overheidsbedrijf, als we echt alleen maar puur economisch verantwoorde dienst krijgen, wel dan kunnen we de lijn(en) volledig privatiseren ook hé ...

voil�* 'at your service'

King of beggars and fleas 27 maart 2007 15:58

duveltje heeft hier gelijk vindt ik

als de lijn ervoor kiest om hun betalingssysteem ingewikkelder te maken dan mogen ze dat

maar als het dan niet werkt moeten ze er ook maar zelf voor opdraaien

het gemakkelijkste en waar ik voorstander van ben om dit probleem op te lossen is gewoon doen zoals in hasselt en openbaar vervoer gratis maken voor iedereen.

ttz natuurlijk bestaat gratis niet maar men kan bvb de autotaksen verhogen om dit te financieren ( vooral de taksen op luxe en sportwagens )

wie met de auto rijdt belast het milieu en dat mag gerust ontmoedigd worden dmv belastingen

wie met het openbaar vervoer rijdt ontlast het milieu en dat mag gerust aangemoedigd worden dmv gratis openbaar vervoer voor iedereen die er gebruik van wil maken

lombas 27 maart 2007 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2561536)
Geklungel was inderdaad niet het beste woord. Afzetterij was beter geweest. Er hoeft nergens een reparateur naast een automaat te staan, maar je mag wel een snelle reparatie verwachten. Soms duurt het blijkbaar langer dan een week.
Krantenwinkels zijn trouwens niet altijd open, en ze bevinden zich ook niet altijd pal naast de halte.

Neen, bon, daar heb je een punt.

Citaat:

Het is niet de reiziger die ervoor moet opdraaien als een ander zijn toestel defect is. Het is enorm makkelijk om reizigers er NIET voor te laten opdraaien, maar de lijn kiest er bewust voor om de reizigers er WEL voor te laten opdraaien.
Het is waar dat de reiziger daar niet voor dient op te draaien en dat DeLijn maatregelen zou moeten nemen om mensen dan zonder meerkost te vervoeren. Toch wijs ik er graag op dat, komende van een achterlijk dorpje, ik nog nooit een automaat heb gezien, in de verste verte niet - en zelfs in de stad kom je ze niet altijd tegen. Waarom moeten inwoners van Ranst meer betalen dan iemand die aan een halt met een werkende automaat staat? Eveneens een volgens mij terechte vraag die niet zozeer gericht is tegen diegenen die klagen omdat de automaat niet werkt, maar tegen DeLijn zelf.

Citaat:

Vanuit uw oogpunt kan ik echter best begrijpen dat je dat niet meer dan logisch vindt en zelfs wenselijk.
Dat verwacht toch zelfs geen deftig antwoord, denk ik. Dat mijn beweegredenen dezelfde zijn, maar mijn methodologie verschilt, is niet plezant om aan te nemen natuurlijk. We zouden wel eens een te inhoudelijke in plaats van een emotionele discussie kunnen voeren.

Nynorsk 27 maart 2007 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2561620)
Het is waar dat de reiziger daar niet voor dient op te draaien en dat DeLijn maatregelen zou moeten nemen om mensen dan zonder meerkost te vervoeren. Toch wijs ik er graag op dat, komende van een achterlijk dorpje, ik nog nooit een automaat heb gezien, in de verste verte niet - en zelfs in de stad kom je ze niet altijd tegen. Waarom moeten inwoners van Ranst meer betalen dan iemand die aan een halt met een werkende automaat staat? Eveneens een volgens mij terechte vraag die niet zozeer gericht is tegen diegenen die klagen omdat de automaat niet werkt, maar tegen DeLijn zelf.

Inwoners uit Ranst moeten niet meer betalen dan een ander. Ze kunnen hun kaarten evenzeer in VVK kopen. Je kunt de VVK-punten op voorhand checken en er je naar instellen. Als je echter weet dat er op een bepaalde plaats een automaat staat, en je bent van plan daar je biljet te kopen, dan is het niet de schuld van de reiziger als dat machien niet werkt. Het is wel de schuld van de reiziger als hij er zomaar vanuit gaat dat er aan elke halte een automaat staat, want de Lijn maakt duidelijk dat dat niet zo is.

Als de Lijn morgen geen kaarten meer beschikbaar stelt in de winkels, dan heb je ook reden tot klagen als men hun fout niet wenst recht te zetten of te zorgen voor compensatie.




Citaat:

Dat verwacht toch zelfs geen deftig antwoord, denk ik. Dat mijn beweegredenen dezelfde zijn, maar mijn methodologie verschilt, is niet plezant om aan te nemen natuurlijk. We zouden wel eens een te inhoudelijke in plaats van een emotionele discussie kunnen voeren.
Het lijkt me geen goed idee om met jou een discussie over emoties te voeren.

Tina 27 maart 2007 16:22

djeezes wat een zeikdraad

duveltje382 27 maart 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2561704)
djeezes wat een zeikdraad

Mss eens wat proberen te volgen hé ;-)

Tina 27 maart 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2561709)
Mss eens wat proberen te volgen hé ;-)

koopt u nen buzzy pas


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be