![]() |
christen vriendjes van Bos, over... Bos..(niet best)
http://www.reformatorischdagblad.nl/...niet+best.html Zoooooooooooo, sta je dan als 'leider' van de pvda in christenkrant nr.1 En ik hoorde ook al wat over onderhuids spanningen op tv in de coalitie. Ze zijn nu de boer op, dan is het onderhand zomer reces... daarna klapt de boel. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
Re: christen vriendjes van Bos, over... Bos..(niet best)
"FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > http://www.reformatorischdagblad.nl/...niet+best.html > > Zoooooooooooo, sta je dan als 'leider' van de pvda in christenkrant nr.1 > En ik hoorde ook al wat over onderhuids spanningen op tv in de coalitie. > Ze zijn nu de boer op, dan is het onderhand zomer reces... daarna klapt de > boel. > Laten we het hopen. |
"FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > http://www.reformatorischdagblad.nl/...niet+best.html > > Zoooooooooooo, sta je dan als 'leider' van de pvda in christenkrant nr.1 > En ik hoorde ook al wat over onderhuids spanningen op tv in de coalitie. > Ze zijn nu de boer op, dan is het onderhand zomer reces... daarna klapt de > boel. is politiek voor jou meer n kwestie van voor of tegen christenen , of heeft t ook nog iets te maken met wetten en rijks-schatkist ? groeten dolphin |
On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote:
> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> >> http://www.reformatorischdagblad.nl/...niet+best.html >> >> Zoooooooooooo, sta je dan als 'leider' van de pvda in christenkrant nr.1 >> En ik hoorde ook al wat over onderhuids spanningen op tv in de coalitie. >> Ze zijn nu de boer op, dan is het onderhand zomer reces... daarna klapt de >> boel. > >is politiek voor jou meer n kwestie van voor of tegen christenen , of heeft >t ook nog iets te maken met wetten en rijks-schatkist ? > Het is niet en/en, of of/of, maar en/of voor mij. Zo ben ik niet voor staat en kerk als 1 orgaan a.h.w., wat nu weer en wederom wel het geval is met de 3 partijen en hun christelijke leiders. (Ja Bos is ook een gelovige) Je ziet dan toch vlot dat de schatkist die jij noemt, al vlot meer richting 'christelijke' uitgaven leunt. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
"FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>is politiek voor jou meer n kwestie van voor of tegen christenen , of >>heeft >>t ook nog iets te maken met wetten en rijks-schatkist ? >> > Het is niet en/en, of of/of, maar en/of voor mij. > > Zo ben ik niet voor staat en kerk als 1 orgaan a.h.w., wat nu weer en > wederom > wel het geval is met de 3 partijen en hun christelijke leiders. > (Ja Bos is ook een gelovige) dan zie je nu je beperking in visie , want dat zijn geen christelijke leiders , maar leiders die christelijk zijn , en dat is heel wat anders , een paus is een christelijk leider bijv. > Je ziet dan toch vlot dat de schatkist die jij noemt, al vlot meer > richting > 'christelijke' uitgaven leunt. nee dat zie ik niet , waar zie jij dat zoal aan , of is elke uitgave aan iets of iemand die christelijk is meteen een "christelijke uitgave" Dan vergeet je voor het gemak even dat christelijken ook belasting betalen sukkel , en bovendien vergeet je ook even dat er net zo veel geld zo niet meer naar niet christelijken gaan. groeten dolphin |
On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote:
> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: > > >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht > >news:[email protected].. . > > >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... > > >> Zoooooooooooo, sta je dan als 'leider' van de pvda in christenkrant nr.1 > >> En ik hoorde ook al wat over onderhuids spanningen op tv in de coalitie. > >> Ze zijn nu de boer op, dan is het onderhand zomer reces... daarna klapt de > >> boel. > > >is politiek voor jou meer n kwestie van voor of tegen christenen , of heeft > >t ook nog iets te maken met wetten en rijks-schatkist ? > > Het is niet en/en, of of/of, maar en/of voor mij. > > Zo ben ik niet voor staat en kerk als 1 orgaan a.h.w., wat nu weer en wederom > wel het geval is met de 3 partijen en hun christelijke leiders. > (Ja Bos is ook een gelovige) > > Je ziet dan toch vlot dat de schatkist die jij noemt, al vlot meer richting > 'christelijke' uitgaven leunt. Leg dan maar eens uit waarom de SP de enige partij is die een priester op zijn lijst heeft staat. Een priester die onlangs nog een kleinkind van Margriet en Pieter doopte. |
On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> >news:[email protected].. . >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... >> >Leg dan maar eens uit Ik blijf niet aan de gang met herhalen in deze bij jou. >waarom de SP de enige partij is die een priester >op zijn lijst heeft staat. Als lijstduwer voor de nuance er bij zetten, zoals ook andere partijen daar veelal 'opmerkelijke BNers zetten'. >Een priester die onlangs nog een kleinkind >van Margriet en Pieter doopte. Ik geloof niet in de doop van kinderen, alleen een volwassen/weloverwogen doop. Echter wat de lijstduwer van de SP daar verder mee doet, dopen e.d., is voor mij niet interessant. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On Wed, 28 Mar 2007 13:51:12 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote:
>"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . > >> wel het geval is met de 3 partijen en hun christelijke leiders. >> (Ja Bos is ook een gelovige) > >dan zie je nu je beperking in visie , want dat zijn geen christelijke >leiders , maar leiders die christelijk zijn , en dat is heel wat anders , >een paus is een christelijk leider bijv. Ja da's waar als je per se wilt komma neuken. Anderzijds kan de staat de kerk zo verbieden de zondags ochtend rust te verstoren, maar dit doet zij niet. Is men dan wakker en wil men shoppen, dan kan dat niet.... > >nee dat zie ik niet , waar zie jij dat zoal aan , of is elke uitgave aan >iets of iemand die christelijk is meteen een "christelijke uitgave" Denk aan zaken als belastingvoordelen voor de kerk. Restauratie financiering, leningen, wetgeving omtrent klokgeluid op zondag ochtend, inperken van andere evenementen (niet chiristelijke feestejs...) enz etc. >Dan vergeet je voor het gemak even dat christelijken ook belasting betalen >sukkel , sukkel? je verliest de discussie subiet. In andere draden waren we het wel eens, nu een keer niet en dan ben IK de sukkel ? :-)) jij noemt jezelf christen zeker? >en bovendien vergeet je ook even dat er net zo veel geld zo niet >meer naar niet christelijken gaan. Wil je nu echt zeggen dat christenen zeg 90% NL van geld voorzien en er zelf minder dan 50% van terug zien? Maar goed, dit alles is in jouw verbeeling aan de gang, het gaat niet om belasting betalende christenen, er zijn immers meer niet-christenen en die dokken ook. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote:
> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > > <[email protected]> wrote: > >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: > >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: > >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht > >> >news:[email protected].. . > >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... > > >Leg dan maar eens uit > > Ik blijf niet aan de gang met herhalen in deze bij jou. Je geeft nog steeds geen antwoord. > > >waarom de SP de enige partij is die een priester > >op zijn lijst heeft staat. > > Als lijstduwer voor de nuance er bij zetten, zoals ook andere partijen daar > veelal 'opmerkelijke BNers zetten'. Vertel dan maar eens welke 'opmerkelijke BNers' op bijvoorbeel de lijsten van Groenlijks, de PvdA, CDA en VVD zijn gezet. > > >Een priester die onlangs nog een kleinkind > >van Margriet en Pieter doopte. > > Ik geloof niet in de doop van kinderen, alleen een volwassen/weloverwogen doop. > Echter wat de lijstduwer van de SP daar verder mee doet, dopen e.d., is voor mij > niet interessant. Tsja, hij staat wel op de SP-lijst en is een veelgevraagd spreker op SP-bijeenkomsten. Kortom, jouw tirade is naast het feit dat jouw feiten niet kloppen, het heeft nameijk niets met de scheiding van staat en kerk te maken, ook nogal hypocriet. Over het feit dat er christenen op de SP-lijst staan horen we je niet. Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- huilprogramma van de NCRV zat. |
On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> <[email protected]> wrote: >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >news:[email protected].. . >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... >> >Je geeft nog steeds geen antwoord. Omdat dat direct dev0 bij je gaat, over een week of 2 stel je diezelfde vragen weer. >> >Tsja, hij staat wel op de SP-lijst en is een veelgevraagd spreker op >SP-bijeenkomsten. Weet je meer dan ik, al wat ik las was toen in amsterdam noord in een of ander nieuw muziek centrum of zo. > >Kortom, jouw tirade Tirade? >is naast het feit dat jouw feiten niet kloppen, Relatief in deze zie ik weer... >Over het feit dat er christenen op de SP-lijst staan horen we je niet. Die 'priester' is lijstduwer, geen minister, MP, of zelfs maar staatssecretaris. Wist je dat de SP ook christenen als lid heeft? steeds meer? Doet CDA en Bos toch wat verkeerd. >Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij >Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- >huilprogramma van de NCRV zat. Tja, hij wilde voor aanvang van dit kabinet proberen het CDA van binnenuit te veranderen door de morrende achterban te activeren he. Nu hebben de voor-schreeuwers weer de 'leiding'. Echte christenen hoor je namelijk amper over politiek, als ze al stemmen. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote:
> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > > <[email protected]> wrote: > >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: > >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > >> <[email protected]> wrote: > >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: > >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: > >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> >news:[email protected].. . > >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... > > >Je geeft nog steeds geen antwoord. > > Omdat dat direct dev0 bij je gaat, over een week of 2 stel je diezelfde vragen > weer. > > > > >Tsja, hij staat wel op de SP-lijst en is een veelgevraagd spreker op > >SP-bijeenkomsten. > > Weet je meer dan ik, al wat ik las was toen in amsterdam noord in een of ander > nieuw muziek centrum of zo. http://www.sp.nl/nieuwsberichten/408...optimisme.html > > > > >Kortom, jouw tirade > > Tirade? Hoe wil je het dan noemen? > > >is naast het feit dat jouw feiten niet kloppen, > > Relatief in deze zie ik weer... > > >Over het feit dat er christenen op de SP-lijst staan horen we je niet. > > Die 'priester' is lijstduwer, geen minister, MP, of zelfs maar staatssecretaris. > Wist je dat de SP ook christenen als lid heeft? steeds meer? Doet CDA en Bos > toch wat verkeerd. Slap excuus. Waarom stond hij dan op die lijst? Blijkbaar wil de SP- baas kokketteren met een priester. En van de lijstrekkers hoor je Jan M. het meest over de kerk. > > >Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij > >Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- > >huilprogramma van de NCRV zat. > > Tja, hij wilde voor aanvang van dit kabinet proberen het CDA van binnenuit te > veranderen door de morrende achterban te activeren he. Nu hebben de > voor-schreeuwers weer de 'leiding'. Echte christenen hoor je namelijk amper over > politiek, als ze al stemmen. Na de verkiezingen is Jan M. al weer een paar keer bij de EO geweest en dat huilprogramma van de NCRV was afgelopen zondag En heb je op deze vraag nog een antwoord? "Vertel dan maar eens welke 'opmerkelijke BNers' op bijvoorbeeld de lijsten van Groenlinks, de PvdA, CDA en VVD zijn gezet. " > |
On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote:
> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > > <[email protected]> wrote: > >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: > >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > >> <[email protected]> wrote: > >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: > >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: > >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> >news:[email protected].. . > >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... > > >Je geeft nog steeds geen antwoord. > > Omdat dat direct dev0 bij je gaat, over een week of 2 stel je diezelfde vragen > weer. > > > > >Tsja, hij staat wel op de SP-lijst en is een veelgevraagd spreker op > >SP-bijeenkomsten. > > Weet je meer dan ik, al wat ik las was toen in amsterdam noord in een of ander > nieuw muziek centrum of zo. > > > > >Kortom, jouw tirade > > Tirade? > > >is naast het feit dat jouw feiten niet kloppen, > > Relatief in deze zie ik weer... > > >Over het feit dat er christenen op de SP-lijst staan horen we je niet. > > Die 'priester' is lijstduwer, geen minister, MP, of zelfs maar staatssecretaris. > Wist je dat de SP ook christenen als lid heeft? steeds meer? Doet CDA en Bos > toch wat verkeerd. > > >Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij > >Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- > >huilprogramma van de NCRV zat. > > Tja, hij wilde voor aanvang van dit kabinet proberen het CDA van binnenuit te > veranderen door de morrende achterban te activeren he. Nu hebben de > voor-schreeuwers weer de 'leiding'. Echte christenen hoor je namelijk amper over > politiek, als ze al stemmen. Het hoogste woordGast: Agnes Kant Zondag 25 maart 2007 22.55 uur Nederland 2 In Het hoogste woord legt presentator Klaas Drupsteen bekende Nederlanders drie teksten uit de bijbel voor. Teksten die inspireren, confronteren, irriteren en herinneringen oproepen. Bijbelkennis is geen vereiste in het gesprek, openhartigheid wel. Aan de hand van deze bijbelteksten vertelt de gast zijn verhaal op drie verschillende, voor hem of haar belangrijke, lokaties. Vandaag: Agnes Kant. Het etiket 'Bijtertje van de Tweede Kamer' draagt ze als een geuzennaam. Agnes Kant, de nummer twee van de SP, de vrouw achter Jan Marijnissen. Haar loopbaan klinkt als een klok. Ze studeerde Gezondheidswetenschappen, promoveerde op onderzoeksmethoden naar baarmoederhalskanker en koos daarna voor de politiek. Eerst als gemeenteraadslid in haar woonplaats Doesburg en sinds 1998 als Lid van de Tweede Kamerfractie voor de SP. In Het hoogste woord praat ze met Klaas Drupsteen over waar ze het allemaal voor doet, haar drive, haar verontwaardiging over waar het fout gaat in de Zorg, over haar familie en over het belang van rituelen, iets wat haar pas duidelijk werd toen in haar familie vorig jaar het noodlot toesloeg. http://pers.ncrv.nl/ncrv?nav=ikncyCsHtGACRJkpxW |
"FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>dan zie je nu je beperking in visie , want dat zijn geen christelijke >>leiders , maar leiders die christelijk zijn , en dat is heel wat anders , >>een paus is een christelijk leider bijv. > > Ja da's waar als je per se wilt komma neuken. oh ja tuurlijk dan heet het komma neuken , omdat het niet in je straatje past. > Anderzijds kan de staat de kerk zo verbieden de zondags ochtend rust te > verstoren, maar dit doet zij niet. Is men dan wakker en wil men shoppen, > dan kan > dat niet.... lulkoek dat kan de kerk helemaal niet , maar als jij een meerderheid ziet die bijv christelijk is , heeft dat niets met de kerk te maken , maar slechts met een meerderheid , dat jij je sinnekinne tov christelijke mensen of welke groep dan ook niet zetten kan heeft meer te maken met jou. >>nee dat zie ik niet , waar zie jij dat zoal aan , of is elke uitgave aan >>iets of iemand die christelijk is meteen een "christelijke uitgave" > > Denk aan zaken als belastingvoordelen voor de kerk. Restauratie > financiering, > leningen, wetgeving omtrent klokgeluid op zondag ochtend, inperken van > andere > evenementen (niet chiristelijke feestejs...) enz etc. ach gossie , je ziet alleen de voordeeltjes die zij hebben , maar de eigen voordelen zie je voor t gemak even niet. >>Dan vergeet je voor het gemak even dat christelijken ook belasting betalen >>sukkel , > > sukkel? je verliest de discussie subiet. In andere draden waren we het > wel > eens, nu een keer niet en dan ben IK de sukkel ? :-)) jij noemt jezelf > christen > zeker? ik hoef geen discussie te winnen of te verliezen , ik wil jou en/of de lezer wat aan t verstand peuteren. maar ik zie dat je hier inhoudelijk even niets op te melden hebt. >>en bovendien vergeet je ook even dat er net zo veel geld zo niet >>meer naar niet christelijken gaan. > > Wil je nu echt zeggen dat christenen zeg 90% NL van geld voorzien en er > zelf > minder dan 50% van terug zien? ik wil zeggen dat christelijke mensen ook belasting betalen en ook rechten hebben diejij liever zietverdwijnen , maar ze moeten uuiteraard wel belastingen blijven betalen , hypocrietje. > Maar goed, dit alles is in jouw verbeeling aan de gang, het gaat niet om > belasting betalende christenen, er zijn immers meer niet-christenen en die > dokken ook. daar kan je je nog wel eens lelijk in vergissen groeten dolphin |
On 28 Mar 2007 05:54:56 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote: >> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> <[email protected]> wrote: >> >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: >> >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: >> >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> >news:[email protected].. . >> >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... >> >> >Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij >> >Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- >> >huilprogramma van de NCRV zat. Mja, maar de zaken zijn zo: Een mens stapt in een auto en een auto stapt niet in een mens (ongelukken voorbehouden) Politieke vertaling: SP zoekt de gelovigen als stemmer op een sociale partij, niet om 'het woord' of zo in de politiek te brengen. Indien iemand hen met 'het woord' interviewt, bereiken zij met hun niet-G-ds dienstige antwoorden tOch veel gelovigen. Knap. >Het hoogste woordGast: Agnes Kant " Het verdraaide woord (fictief PvdA programma) " Indien Kant daarheen zou gaan zou ik ook toejuichen, want ook PvdAers horen dan de SP antwoorden. Dat of Kant was er als persoon en gaf ook dusdanige prive antwoorden, ik heb dat programma niet gezien verder. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On 28 Mar 2007 05:52:23 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote: >> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> <[email protected]> wrote: >> >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: >> >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: >> >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> >news:[email protected].. . >> >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... >> >http://www.sp.nl/nieuwsberichten/408...optimisme.html >> Oh ja die congres toespraak. Daarin valt hij zijn 'kerk' toch wel een beetje aan, indirect noemt hij hen falende leiders: " Ik wil horen bij een partij die mij hiervan bewust maakt en scherp houdt; die een andere ‘levensleer’ ontwikkelt dan die van eigenbelang, concurrentie en Survival of the fittest; die mij naar de wereld leert kijken met de ogen van de misdeelden, de bedreigden; die mij leert mij in te leven in vluchtelingen. Die mij stimuleert een andere wereldorde voor mogelijk te houden, mijn ogen en oren te scherpen voor de kleinste tekenen van opleving, nieuw begin, nieuw optimisme. " >> >Kortom, jouw tirade >> >> Tirade? > >Hoe wil je het dan noemen? Ik kan mij geen bericht voor ogen halen recent waarin ik hoog van de toren blaas. Dat christenen of PvdAers dat zo zien zou kunnen, maar ik ben gewoon tegen die 2 partijen en zoals zij zich in en met de politiek (onderling dus ook) begeven. >> >> Die 'priester' is lijstduwer, geen minister, MP, of zelfs maar staatssecretaris. >> Wist je dat de SP ook christenen als lid heeft? steeds meer? Doet CDA en Bos >> toch wat verkeerd. > >Slap excuus. Waarom stond hij dan op die lijst? Blijkbaar wil de SP- >baas kokketteren met een priester. En van de lijstrekkers hoor je Jan >M. het meest over de kerk. Nou niet over die kerken van sgp, cu en cda hoor :-) Wel over Jezus, naastenliefde, solidariteit e.d. En ziet, menig christen stemde SP ipv CDA >Na de verkiezingen is Jan M. al weer een paar keer bij de EO geweest >en dat huilprogramma van de NCRV was afgelopen zondag Dat zal die blijven doen, die vijver van cda is vol met visjes die weg willen, CU eet er ook goed van. > >En heb je op deze vraag nog een antwoord? >"Vertel dan maar eens welke 'opmerkelijke BNers' op bijvoorbeeld de >lijsten van Groenlinks, de PvdA, CDA en VVD zijn gezet. " Hoe het ook zij, de SP had Huub Oosterhuis, voor mij een slimme keuze, voor anderen hier opmerkelijk. Persoonlijk vond ik Kees van Kooten wel opmerkelijk dat die zich ineens in de echte politiek begaf na al die jaren keek op de week e.d. Bij PvdA viel mij op; Aboutaleb -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On Wed, 28 Mar 2007 15:52:05 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote:
>"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . > Het is een jammerlijke ontwikkeling hoe je de laatste berichten je presenteert in deze NG. >oh ja tuurlijk dan heet het komma neuken , omdat het niet in je straatje >past. Het z i j n christelijke leiders. Thieme is er ook eentje. Zij zijn christelijk, zijn leiders, het zijn christelijke leiders. Rutte is een kapitalistische leider, maar regeert niet de wereld of NL economie. > >lulkoek dat kan de kerk helemaal niet , maar als jij een meerderheid ziet >die bijv christelijk is , heeft dat niets met de kerk te maken , maar >slechts met een meerderheid , Als de Islam meer aanhangers kent in NL op een dag (als...) dan kan er democratisch en al een kabinet komen van islamitische partijen. Je denkt toch niet dat dat gEEn effect op hun beleid zal hebben, wel? >> Denk aan zaken als belastingvoordelen voor de kerk. Restauratie >> financiering, >> leningen, wetgeving omtrent klokgeluid op zondag ochtend, inperken van >> andere >> evenementen (niet chiristelijke feestejs...) enz etc. > >ach gossie , je ziet alleen de voordeeltjes die zij hebben , maar de eigen >voordelen zie je voor t gemak even niet. Tuurlijk wel, maar ik houd je de spiegel der ontkenning voor. > >maar ik zie dat je hier inhoudelijk even niets op te melden hebt. Meer dan jij, ja ook na terug lezen :-) >ik wil zeggen dat christelijke mensen ook belasting betalen en ook rechten >hebben diejij liever zietverdwijnen , Waarom moeten die klokken hele buurten wekken? De mensen wonen in de buurt en hebben allemaal de techniek in huis om op tijd weg te gaan. >maar ze moeten uuiteraard wel >belastingen blijven betalen , hypocrietje. Uiteraard, dat is de discussie ook niet. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On 28 mar, 16:31, FNn <[email protected]> wrote:
On 28 mar, 16:31, FNn <[email protected]> wrote: > On 28 Mar 2007 05:52:23 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > > <[email protected]> wrote: > >On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote: > >> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > >> <[email protected]> wrote: > >> >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: > >> >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > >> >> <[email protected]> wrote: > >> >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: > >> >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: > >> >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> >> >news:[email protected].. . > >> >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... > > >http://www.sp.nl/nieuwsberichten/408..._huub_oosterhu... > > Oh ja die congres toespraak. > Daarin valt hij zijn 'kerk' toch wel een beetje aan, indirect noemt hij hen > falende leiders: > " Ik wil horen bij een partij die mij hiervan bewust maakt en scherp houdt; die > een andere 'levensleer' ontwikkelt dan die van eigenbelang, concurrentie en > Survival of the fittest; die mij naar de wereld leert kijken met de ogen van de > misdeelden, de bedreigden; die mij leert mij in te leven in vluchtelingen. Die > mij stimuleert een andere wereldorde voor mogelijk te houden, mijn ogen en oren > te scherpen voor de kleinste tekenen van opleving, nieuw begin, nieuw optimisme. > " > > >> >Kortom, jouw tirade > > >> Tirade? > > >Hoe wil je het dan noemen? > > Ik kan mij geen bericht voor ogen halen recent waarin ik hoog van de toren > blaas. > Dat christenen of PvdAers dat zo zien zou kunnen, maar ik ben gewoon tegen die 2 > partijen en zoals zij zich in en met de politiek (onderling dus ook) begeven. Je tirade tegen kerk en staat waarin je duidelijk laat blijken dat je er geen bal verstadn van hebt. Maar het feit dat de SP een priester een belangrijke rol in de partij laat spelen laat je ongemoeid. Splinter en balk dus. > > > > >> Die 'priester' is lijstduwer, geen minister, MP, of zelfs maar staatssecretaris. > >> Wist je dat de SP ook christenen als lid heeft? steeds meer? Doet CDA en Bos > >> toch wat verkeerd. > > >Slap excuus. Waarom stond hij dan op die lijst? Blijkbaar wil de SP- > >baas kokketteren met een priester. En van de lijstrekkers hoor je Jan > >M. het meest over de kerk. > > Nou niet over die kerken van sgp, cu en cda hoor :-) > Wel over Jezus, naastenliefde, solidariteit e.d. En ziet, menig christen stemde > SP ipv CDA Nogmaals, waarom zet de SP dan een priester op de lijst. Het is toch geen gristelijke partij? Of wel? > > >Na de verkiezingen is Jan M. al weer een paar keer bij de EO geweest > >en dat huilprogramma van de NCRV was afgelopen zondag > > Dat zal die blijven doen, die vijver van cda is vol met visjes die weg willen, > CU eet er ook goed van. Nogmaals. Jij bent zo tegen kerk en staat. Wat doet jouw baas dan om de haverklap bij de EO, godbetere het? > > > > >En heb je op deze vraag nog een antwoord? > >"Vertel dan maar eens welke 'opmerkelijke BNers' op bijvoorbeeld de > >lijsten van Groenlinks, de PvdA, CDA en VVD zijn gezet. " > > Hoe het ook zij, de SP had Huub Oosterhuis, voor mij een slimme keuze, voor > anderen hier opmerkelijk. > Persoonlijk vond ik Kees van Kooten wel opmerkelijk dat die zich ineens in de > echte politiek begaf na al die jaren keek op de week e.d. > Bij PvdA viel mij op; Aboutaleb Nogmaals weer geen antwoord. Aboutaleb stond helemaal niet op de lijst bij de verkiezingen van 2006. Kees van Kooten zat bij GL, PvdA, CDA noch VVD op de lijst. Kortom, naast de Partij voor de Dieren was er maar 1 partij die een BN- er op de lijst zette: de SP. En wat er slim aan is om een priester op de lijst te zetten en daar ook mee afficheerde, dat zie ik even niet. Maar blijkbaar ziet de baas van de SP er geen been in om om de haverklap bij de ultra-orthoxen van de EO op de thee te gaan. Soort zoekt soort zeker. |
On 28 mar, 16:17, FNn <[email protected]> wrote:
> On 28 Mar 2007 05:54:56 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > > > > > > <[email protected]> wrote: > >On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote: > >> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > >> <[email protected]> wrote: > >> >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: > >> >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > >> >> <[email protected]> wrote: > >> >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: > >> >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: > >> >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> >> >news:[email protected].. . > >> >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... > > >> >Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij > >> >Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- > >> >huilprogramma van de NCRV zat. > > Mja, maar de zaken zijn zo: > Een mens stapt in een auto en een auto stapt niet in een mens (ongelukken > voorbehouden) > Politieke vertaling: > SP zoekt de gelovigen als stemmer op een sociale partij, niet om 'het woord' of > zo in de politiek te brengen. > Indien iemand hen met 'het woord' interviewt, bereiken zij met hun niet-G-ds > dienstige antwoorden tOch veel gelovigen. Knap. > Nee, de praktijk is dat de SP kind aan huis is bij orthodoxe dominees en ouderlingen. Zie jij daar wel eens mensen van a-religieuze partijen als de PvdA, D66 en VVD daar komen? In dat soort programmaas? |
On 28 Mar 2007 08:20:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 28 mar, 16:31, FNn <[email protected]> wrote: >On 28 mar, 16:31, FNn <[email protected]> wrote: >> On 28 Mar 2007 05:52:23 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> <[email protected]> wrote: >> >On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote: >> >> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: >> >> >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: >> >> >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >> >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> >> >news:[email protected].. . >> >> >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... >> >Je tirade tegen kerk en staat waarin je duidelijk laat blijken dat je >er geen bal verstadn van hebt. Ik pretendeer niet daarvan verstand te hebben, ik zie iets waardevollers, ik zie de mensen, en de krachten er achter. In NL zijn nu kerkse invloeden die er met SP/PVDA/nog wat niet geweest waren of in mindere mate. >Maar het feit dat de SP een priester een belangrijke rol in de partij >laat spelen laat je ongemoeid. Splinter en balk dus. Nog een keer, Huub Oosterhuis is geen poster-boy voor 'de kerk' en hij is ook geen priester zoals jij die telkens weer alleen onder de RK schaart. Eigenlijk is hij anti-christen en christen stemmentrekker in een, dus een soort schiftende kracht ipv samen zullen wij anderen laten bloeden. >> >Nogmaals, waarom zet de SP dan een priester op de lijst. Het is toch >geen gristelijke partij? Of wel? Hij is ook geen echte kerk-promoter. Wel trekt hij stemmen weg bij de cda, cu e.d. achterban die nog zelf durven denken. >> >> Dat zal die blijven doen, die vijver van cda is vol met visjes die weg willen, >> CU eet er ook goed van. > >Nogmaals. Jij bent zo tegen kerk en staat. Wat doet jouw baas dan om >de haverklap bij de EO, godbetere het? Stemmen winnen voor een niet-kerkelijke partij, maar wel met de goede invloeden van de Bijbel, Islam en andere gedachten rond solidariteit e.d. >En wat er slim aan is om een priester op de lijst te zetten en daar >ook mee afficheerde, dat zie ik even niet. De SP kreeg zo nog stemmen die anders wellicht naar CU, SGP of CDA/PvdA hadden kunnen gaan. > >Maar blijkbaar ziet de baas van de SP er geen been in om om de >haverklap bij de ultra-orthoxen van de EO op de thee te gaan. >Soort zoekt soort zeker. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet, en dat is de SPs slimme tactiek. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
On 28 Mar 2007 08:23:00 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 28 mar, 16:17, FNn <[email protected]> wrote: >> On 28 Mar 2007 05:54:56 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> >> >> >> >> <[email protected]> wrote: >> >On 28 mrt, 14:43, FNn <[email protected]> wrote: >> >> On 28 Mar 2007 05:37:44 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >On 28 mrt, 14:30, FNn <[email protected]> wrote: >> >> >> On 28 Mar 2007 05:05:58 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" >> >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >> >On 28 mrt, 00:57, FNn <[email protected]> wrote: >> >> >> >> On Wed, 28 Mar 2007 00:16:20 +0200, "dolphin" <[email protected]> wrote: >> >> >> >> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> >> >news:[email protected].. . >> >> >> >> >>http://www.reformatorischdagblad.nl/...ter+Bos+is+als... >> >> >> >Ook niet over het feit dat Jan Marijnissen kind aan huis is bij >> >> >Andries Knevel en dat Agnes Kant laatst ook in zo'n christen- >> >> >huilprogramma van de NCRV zat. >> >> Mja, maar de zaken zijn zo: >> Een mens stapt in een auto en een auto stapt niet in een mens (ongelukken >> voorbehouden) >> Politieke vertaling: >> SP zoekt de gelovigen als stemmer op een sociale partij, niet om 'het woord' of >> zo in de politiek te brengen. >> Indien iemand hen met 'het woord' interviewt, bereiken zij met hun niet-G-ds >> dienstige antwoorden tOch veel gelovigen. Knap. >> >Nee, de praktijk is dat de SP kind aan huis is bij orthodoxe dominees >en ouderlingen. >Zie jij daar wel eens mensen van a-religieuze partijen als de PvdA, >D66 en VVD daar komen? >In dat soort programmaas? Is dat voor die SPers om Bijbelstudie te halen? Neen, ze komen hun SP visie presenteren en stemmen zoeken. En het werkt nog ook! :-)) -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be