![]() |
Global warming subforum
Typerend aan de Global warming discussie is het 'wetenschappelijke concensus' argument. Om een concensus aan te tonen moeten verschillende onderzoeken voorgelegd en besproken worden. Het is moeilijk om dit in 1 draad te doen omdat er voortdurend nieuw materiaal bijkomt, en niet iedereen alles leest, waardoor er veel herhaling komt.
Er bestaan ondertussen 20+ draden over climate change, die allemaal verwijzingen naar verschillende documenten hebben. Elk document op zich wordt dan cross-referenced besproken tussen die draden. De draden staan verspreid tussen verschillende fora, er zijn er in de internationale politiek, in nationale politiek, in maatschappelijke discussies en zelfs in K&K. In elk van die draden komen er dan nog 'general opinions' tussen te staan die eigenlijk niets met de draad zelf te maken hebben. Ik denk dat er baat zou zijn bij een subforum over global warming. Op die manier kunnen we chronologisch bespreken wanneer er nieuw onderzoek verschijnt, of nieuwe politieke activiteit is, zonder daarbij telkens alle vorige onderzoek / discussie te moeten gaan herhalen. |
Prima idee.
Peter Johan |
Citaat:
Dit ging dan wel ook over enkele andere subfora voor alle duidelijkheid! |
Een subforum met als titel global warming is wel misleidend. Daar het eigenlijk climate change is, en niet global warming. Ik zie het al voor me: een volledig subforum met allemaal berichten over plots opduikende sneeuwstormen waarmee men denkt de klimaattheorie te hebben ontkracht. ;)
Eén topic waarin alle milieuthema's kunnen aangekaart worden lijkt me wel leuk? |
Draait dit rond een wetenschappelijke discussie met een politieke inslag?
Of was het omgekeerd? |
de correcte naam (ook aan de universiteitsfaculteiten binnenkort) is "global change".;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het niet overdreven om een subforum te maken rond een hype? Dan kunnen we van alles subfora beginnen maken en dat komt de overzichtelijkheid niet ten goede.
Volgens mij genoeg plaats hiervoor in maatschappelijke discussies of zo. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het aantal draden erover als criterium moet gelden, niet een opinie over het al dan niet hype zijn. mss. dat milieuproblematiek echter een beter subforum zou zijn. |
|
Merci!! :cheer::cheer:
:clapping: Nu er nog wat voor gaan lobby-en. ;) |
iemand southpark gezien?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be