evilbu |
28 maart 2007 19:41 |
Maingain:"CD&V-er De Smul (in ZA) is zijn kameraden van de apartheid gaan vervoegen."
Niet echt wereldschokkend nieuws. Het zegt wel iets over de mens :
http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1175076990#
Sint-Lambrechts-Woluwe - Olivier Maingain (FDF), de burgemeester van Sint-Lambrechts-Woluwe, heeft dinsdagavond tijdens de gemeenteraad beledigend uitgehaald naar CD&V-gemeenteraadslid Georges De Smul. Die was niet aanwezig en dus verklaarde Maingain "dat hij zijn kameraden van de apartheid is gaan vervoegen". De Smul is woedend.
De Smul zit in Zuid-Afrika voor familiale en humanitaire redenen. "Ik zit in Afrika om kinderen te helpen voor het humanitaire project van mijn dochter Born in Africa," legt De Smul uit. "Het is een van de onnozelste uitspraken die Maingain al gedaan heeft," reageert het gemeenteraadslid fel. De oppositie CDH-Ecolo-CD&V-VLD onderzoekt of ze gerechtelijke stappen gaat ondernemen tegen deze uitlatingen.
Oppositielid Danielle Caron (CDH) was wel op de gemeenteraad. "Ik heb toen onmiddellijk excuses gevraagd. We hebben toen een onderbreking van de gemeenteraad gevraagd om in de meerderheid ook mensen te vinden die ons gelijk geven. Maar in de meerderheid durft niemand iets te doen." Volgens Caron is Maingain niet bereid om op zijn woorden terug te komen.
Maingain liet achteraf wel weten dat hij zijn woorden voor zijn rekening neemt en in feite allusie maakte op een manifestatie van 2001, waar De Smul aan deelnam samen met leden van het Vlaams Belang. "Ik heb slechts gereageerd op de onophoudelijke aanvallen vanuit de oppositie", luidde het.
|