![]() |
Ik zou graag naar de forummeeting komen, maar als die in Antwerpen plaats heeft, raak ik gewoon niet thuis. Waarom? Omdat de laatste trein rijdt om 23u06.
Zou het niet beter zijn in plaats van alles gratis te maken om stemmen te kopen, te investeren in een beleid dat meer kwaliteit biedt? Zo zou het schitterend zijn als er 's nachts ook treinen zouden rijden. Dat hoeft niet aan dezelfde frequentie als de dagtreinen (een trein per uur of per 2 uur volstaat voor de hoofdlijnen), maar het zou toch handig zijn en zou veel fuivende jongeren kunnen vervoeren, die anders stomdronken tegen een boom rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gratis is goed... vooral voor de menseeeuuuuhhhh :lol: |
Citaat:
Gewoon eens laten uitrekenen wat 'gratis' sporen jaarlijks per belastingbetaler kost. Referendum erover. Dat kost het, wil je het? Ik stem pro: ik ben bereid een som te betalen om overdag weer vrije autowegen te hebben, en 's nachts met een stuk in de botten gratis op de trein te wippen. :wink: |
Citaat:
En anders kan u er een "nachtje" uit van maken... De horeca zal er goed bij varen... :D |
Tja, met dat probleem zit ik altijd als ik 's avonds van Mechelen naar Lier probeer te raken met de trein (ik zit op school in Mechelen). Treintje rijdt maar om het uur en laatste trein is om 22.41 (en dan sta ik nog een uur te wachten op een doorverbinding vanuit Lier naar mijn dorpje, of ik moest de 'te betalen' bus nemen - ik heb een treinabo).
|
Citaat:
'k Heb hier nog een puike tweedehands vliegtuig staan, schrijf je even geld over op rek. nr. ... ............ :lol: :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik verwacht geen geweldig surplus of opleg. Citaat:
Daar ik blijkbaar de aankopsom zelf mag bepalen, ben je je goedgeconserveerde Stuka kwijt. :lol: Wel eerst een referendum houden of ik wel een vliegbewijs krijg. :P |
Citaat:
That's my boy! Dat apprecieer ik, iemand die het belang van leestekens ter harte neemt. Mijn bereidheid blijft, ook voor jouw alternatief scenario. :oops: |
Citaat:
|
Citaat:
Huidge subsidie voor de nmbs is 1500 miljoen euro. +ongeeveer 500 miljoen schulden jaar na jaar die de staat ook wel zal overnemen. Als je zo graag betaalt om 's nachts zat terug te komen, waarom moet het dan gratis zijn? Dan betaal je toch gewoon? Tweede bedenking: de meeste fuifzalen liggen niet echt dichtbij stations. Derde bedenking: de eerste treinen rijden om 6 uur, de laatste tegen 12u (toch op de grote lijnen). Zo groot is dat verschil ook niet. Als je uitgaat, doe het dan goed! Tot slot: de begroting van de nmbs komt momenteel al neer op 150.000 fr per jaar per mens die in dat jaar ooit een voet in een trein zet. Vergelijk met de prijs van een auto, een taxi, een bus en trek eventueel een conclusie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan je niet carpolen en afspreken met iemand ? liefst een BOB :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be