Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Milquet wil Leterme niet afschilderen als duivel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=86217)

Griffin 29 maart 2007 10:50

Milquet wil Leterme niet afschilderen als duivel

Belga/De Standaard:
Citaat:

(Belga) In een interview met de Franstalige krant La Libre Belgique vraagt cdH-voorzitster Joëlle Milquet om te stoppen met de Vlaamse minister-president, Yves Leterme (CD&V), af te schilderen als duivel. Ze zegt dat hij "Fransgezind is en dat hij zijn uitspraken zal matigen als hij eerste minister wordt".

In het interview maakt Milquet ook duidelijk dat ze de Kamerlijst in Brussel zal trekken en dat Francis Delpérée dat zal doen op de Senaatslijst. De voorzitster van de cdH is in principe niet gekant tegen een herziening van de grondwet. "Ik zeg niet dat ik tegen een herziening van de grondwet ben, ik vraag me enkel af of het opportuun is voor de Franstaligen om zich te engageren voor een herziening", aldus Milquet. (DWM)
Daar, onze ministerpresident van het goeie bestuur die gekozen had voor Vlaanderen, bereidt zijn entree plat op de buik op federaal niveau al voor door zijn zusterpartij de kritiek op hem wat te laten matigen.
Wat vindt de kartelpartner eigenlijk van zoveel voorspellend vermogen over de toekomstige standpunten van Leterme door zijn Waalse broeders? :)

skaldis 29 maart 2007 11:06

Zuur geïnsinueer.

Griffin 29 maart 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2566838)
Zuur geïnsinueer.

Er was een stukje verloren op mijn plakboek, geloof ik :).

Maar goed, ik kijk uit naar de tijd dat politici zich eens daadwerkelijk aan hun bestuursniveau trouw zullen verklaren. Of toch minstens tot het einde van hun legislatuur, als ze verkozen zijn.

Zwartengeel 29 maart 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2566867)

Maar goed, ik kijk uit naar de tijd dat politici zich eens daadwerkelijk aan hun bestuursniveau trouw zullen verklaren. Of toch minstens tot het einde van hun legislatuur, als ze verkozen zijn.

Hoogste tijd dus om het Belgische bestuursniveau op te doeken. Dan is dat probleem ook al opgelost. :-P

skaldis 29 maart 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2566867)

Tja, er zijn blijkbaar te weinig getalenteerde politici zodat ze geen jaartje loopbaanonderbreking kunnen nemen tussen bijvoorbeeld een federale en een regionale verkiezing. Wie zou er trouwens Vlaams ministerpresident worden mocht Leterme de hand kunnen leggen op het Belgische eerste ministerschap ? Bart Dewever ? Hahaha

skaldis 29 maart 2007 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2566876)
Hoogste tijd dus om het Belgische bestuursniveau op te doeken. Dan is dat probleem ook al opgelost. :-P

En het Vlaams ook. Enkel nog Europees en provinciaal.

CHW 29 maart 2007 11:26

Mme Milquet is blijkbaar bang dat haar partij uit de boot gaat vallen als CDV er volgende keer weer niet bij is. Maar ze heeft natuurlijk gelijk : Leterme spreekt verschillend naargelang hij Franstaligen of Vlamingen toespreekt. Iedereen kan wel aanvoelen dat zijn Vlaams discours slechts schijn is.

Enter 29 maart 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2566796)
Belga/De Standaard:
Daar, onze ministerpresident van het goeie bestuur die gekozen had voor Vlaanderen, bereidt zijn entree plat op de buik op federaal niveau al voor door zijn zusterpartij de kritiek op hem wat te laten matigen.
Wat vindt de kartelpartner eigenlijk van zoveel voorspellend vermogen over de toekomstige standpunten van Leterme door zijn Waalse broeders? :)

Vrij "normaal" dat bepaalde partijen die winstkansen hebben elkaar over de mouw gaan vegen.
Voorbarig, dat wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be