![]() |
Belgisch verkeersbord te ingewikkeld:
België schaft verkeersbord met zeven symbolen af
![]() In een oogopslag zou het voorbijrazende verkeer afbeeldingen moeten begrijpen van regen, hagel en sneeuw, drie soorten snelwegen, een B van België, een inhalende auto en een aanduideijk 'zwaarder dan 7,5 ton'. Kortom: België heeft een inhaalverbod voor truckers bij neerslag. Te verwarrend, oordelen experts. Bestuurders zien hooguit twee symbolen. De Vlaamse minister Kris Peeters (Openbare Werken) keerde zich tegen het bord dat een dag eerder door de Belgische minister Renaat Landuyt (Verkeer) was goedgekeurd. De Vlaamse minister gaat nu een simpeler alternatief bedenken. ![]() |
Waarom ze daar twee auto's op zetten die elkaar voorbijsteken was mij al meteen een raadsel. Er bestaat namelijk wel een verbodsbord om aan te duiden dat vrachtwagens niet mogen voorbijsteken.
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Politieagenten bewapenen met ongebruikte bazoekaas van het leger en een kort berichtje in de krant lijkt me voldoende.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien zoiets dan:
![]() |
razend interessant allemaal. :roll:
|
Citaat:
|
Gelukkig is de Vlaamse overheid er nog om 'belgenmoppen' van de Belzieke overheid te verhinderen! :thumbsup:
Tijd om verkeer en mobiliteit VOLLEDIG te splitsen. Ronduit belachelijk dat dit nog altijd niet het geval is. Van wanbeleid gesproken. |
Citaat:
|
Ik vind dat bord hilarisch. Hoe men zó de bal kan misslaan is onbegrijpelijk
|
Citaat:
|
Vorig bord was ook al een voorbeeld van onduidelijkheid;
Alhoewel, de Belgische chauffeurs moeten het toch al lang weten en toch steken ze voorbij, meestal tegen meer dan 90/uur. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() 8-) |
Citaat:
Wat een miskleun he. Doet me denken aan die overheidscampagnes langs de snelwegen. Daar staat dan zo'n mega-affiche met daarop 38 schuin gedrukte volzinnen die verkleinen in lettertype naarmate de tekst vordert en dat moet dan bedoeld zijn om de verkeersveiligheid te vergroten. :roll: |
Citaat:
|
Het beste zou zijn om alle vrachtvervoer dikke wegentaksen te laten betalen, dan zullen er wel wat minder just-in-time-deliveries gebeuren en worden de rijdende magazijnen van de wegen geplukt ten voordele van treinen en waterwegen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be