![]() |
God schiep de man naar zijn evenbeeld.
Uit de rib van de man,maakte hij de vrouw(is dat discriminatie of niet??). Hij noemde Adam,zij noemde Eva... God zij:Ga,en vermenigvuldig u! Nu,wat ik nog onthouden heb van m'n lessen godsdienst is dat ze enkel zonen kregen... Hoe hebben die jongens zich moeten vermenigvuldigen?Door op mama te kruipen?Noemen wij dat de dag van vandaag niet incest of zo? En wat gebeurde er met die kleinkinderen? Waarom zijn er in de wereld zoveel verschillende religieuze stromingen,is de katholieke dan de enige echte??waarom??? Waarom maakte god een moslim??? Waarom zijn er witte,zwarte,spleetogen,roodhuiden en bruinen? Volgens mij is alle religie larie en apekool! Er klopt geen moer van al die geschriften. Ze vormen op dit momment zelfs een blokkade voor de ontwikkeling van de mens. Zonder religie was er meer vrede in de wereld. |
En vermoorde Kaïn Abel niet ?
|
* Adam en Eva kregen zonen en dochters (Kain, Abel, Seth, Lamech, ...)
* De religie is een wezenlijk onderdeel der cultuur. Ik ben een gematigd voorstander van het christendom, maar kerk en staat behoren gescheiden te zijn. Er dient een politieke en geen godsdienstige moraal gehanteerd te worden. Politique d'abord schreef Maurras. * De Germaanse mythologie moet het Christendom van binnenuit verdringen. |
Citaat:
|
Hoe was dat nu met Adam en Eva ?
Wel het ging zo: ![]() ....................![]() |
Citaat:
Adam was 130 jaar oud toen zijn zoon Seth werd geboren, die in alle opzichten op zijn vader leek. Na Seths geboorte leefde Adam nog 800 jaar en kreeg nog meer zonen en dochters. Genesis 5:3 Handig die www.biblegateway.com site ! |
Zijn daar geboorte attesten van? Anders geloof ik er toch niet veel van hoor.
|
... maakte hij de mannin ... Genesis II vers 23!
|
Citaat:
Gelukkig bestonden er ten tijde van Adam nog geen pensioenen. :? |
Citaat:
kan kloppen : 930/(ong)12 = 77,5 heeft adam maar 12.5 jaar van zijn pensioen kunnen genieten. Maar dat zou wel willen zeggen dat hij nog geen 11 was toen die Seth geboren werd 8O |
Citaat:
Dat is trouwens de reden waarom ze het huwelijk (en trouw) hebben uitgevonden. Hadden ze geweten dat de mens 2000 later tussen de 70 en de 95 jaar zou leven, dan hadden ze dat nooit gedaan. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Welke katolieker zei nu weer dat sex een zonde was? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mijn weten heeft god uit meedogen, en ter voorkoming van niet katholieke "in de familie" toestanden wat engelen gezonden om de lasten wat te verminderen.
|
Citaat:
|
De christelijke moraal: incest mag blijkbaar! :lol:
Spijtig dat ik geen knappe zusters heb... |
Ik meen me te herinneren dat een Joodse man bij het overlijden van diens broer verplicht was om diens weduwe tot vrouw te nemen. Bij wet.
't Is nog niet echt incestues, maar je schoonzuster is toch maar de gesmeerde boterham van je broer............. :? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be