willem1940NLD |
31 maart 2007 01:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
(Bericht 2571707)
Bedoeling is om ze het openbaar vervoer te leren kennen.
Nu nog een paar stations heropenen zodat ze niet door pa of ma met de auto moeten gevoerd worden vooraleer ze ergens kunnen opstappen en het vertrouwen gaat zo groot zijn dat ze er weer tienduizend potentiële klanten bijhebben.
|
Klanten zoals deze? Die wisten de weg allang hoor en hopelijk niet gesubsidiëerd hoewel ik betwijfel dat ze ooit voor de rit betalen:
Geveinsde metrokaping
Ondanks herhaaldelijk aandringen van onze kant voor meer veiligheidmaatregelen in de metro, is dinsdagavond misschien wel het toppunt van overlast voorgevallen. Een groep jongeren kreeg het voor elkaar om een lege bestuurscabine binnen te dringen en veinsde door de intercom een kaping.Het was voor Leefbaar fractievoorzitter Sørensen reden om donderdag tijdens de actualiteitenraad het college te vragen wanneer het nu eindelijk eens zijn verantwoordelijkheid neemt en maatregelen afkondigt tegen voortdurende overlast van jongeren in het openbaar vervoer. In eerdere beantwoordingen op vragen van Leefbaar Rotterdam schuift het college erg makkelijk de verantwoordelijkheid af in de richting van de Stadsregio Rotterdam, de concessieverlener. Echter, heeft vorige college er niet voor gezorgd dat er weer controleurs op de trams werden gezet? Het kan dus wel, verantwoordelijkheid nemen! Daarnaast is het ook nog eens zo dat drie leden van het college in het dagelijks bestuur van diezelfde Stadsregio zitten, waaronder de burgemeester, die over de Veiligheid gaat, en de wethouder Verkeer en Vervoer!
Na het vernielen, bekrassen en vervuilen van het materieel, mp3-spelers mèt speaker op vol volume en roken in de voertuigen, hebben we nu dus zelfs bedreigingen aan het adres van de passagiers door middel van een nepkaping. Het college houdt echter vol dat de huidige inzet van controleurs voldoende is.
Leefbaar Rotterdam is van mening dat de veiligheid in het openbaar vervoer een zaak is van onszelf. Waar de stadsregio steken laat vallen, dienen wij die op te pakken. Dus: meer controleurs in de metro!
http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde...e_metrokaping/
|