![]() |
Auto's in brand
Eind vorig jaar, zo vertelt een briefschrijver uit Sint-Joost-ten-Node aan 't Pallieterke, is men begonnen met het vervangen van de metalen dozen waarin zich de zekeringen van de openbare verlichting bevinden. Deze dozen hingen aan sommige huisgevels op enkele meters hoogte.
De nieuwe dozen zijn op de grond geplaatst. Sindsdien worden ze systematisch gesaboteerd en worden in verschillende Brusselse gemeenten hele straten in het donker gezet. "In mijn straat", zegt hij, "is dit sinds november van vorig jaar al drie of vier keer gebeurd. Het duurt soms ettelijke dagen eer de zaak (zeer voorlopig) gerepareerd wordt. En toen gebeurde dit. Het was al enkele avonden donker toen er een auto in brand werd gestoken, vlak tegenover mijn deur. De brandweer kwam met drie voertuigen ter plaatse zonder de sirenes te laten loeien. Dat is hun gewoonte niet. Hebben ze de opdracht deze zaken zo discreet mogelijk af te handelen? Want wat viel er te vernemen van een politieagent die ter plaatse kwam en van de arbeiders die de elektriciteitsdoos kwamen herstellen? Het fenomeen is wijdverspreid. Het heeft al miljoenen gekost. Het zou gaan om georganiseerde commando's die oorlog voeren tegen het Westen zoals in de Franse steden. Eerst wordt een straat in het donker gezet door de elektriciteitsdoos te saboteren. Dan is het terrein klaar voor het commando dat de aanslag pleegt, namelijk het in brand steken van auto's. Maar de straat is nu ook klaar voor inbraak en aanrandingen. Volgens de agent bevindt de generale staf zich in een Brusselse gemeente waarvan de burgemeester uitblinkt door zijn fanatiek antiracisme." "Mijn straat", zo vertelt ons onze lezer, "is maar tachtig meter lang. In een straal van honderd meter rond mijn huis werden op enkele dagen tijd vier auto's in brand gestoken: op 21 maart rond 11 uur 's avonds: auto in brand, op 22 maart rond half tien: auto in brand." Zijn Turkse buurman zei hem dat er enkele dagen voordien nog twee auto's in brand waren gestoken in een buurstraat. In de dagen voor 21 maart stond een auto in brand in de Warmoesstraat en twee in de Grensstraat. Politie en brandweer moeien zich niet met wat er rond hen gebeurt. Nochtans staan jongeren met hun gsm-toestelletjes heel het tafereel te filmen. Gaat men wachten tot het echt uit de hand loopt? _________________________________________ De oorlog is dus wel degelijk begonnen als je leest hoe het er in sommige gemeenten , waar de nieuwe Vlamingen wonen , aan toe gaat. Sommigen twijfelen daar aan ùaar de tijdbom tikt steeds verder tot heel het land in brand zal staan. Zeker weten. |
in mijn straat vliegen nooit auto's in brand. :-(
|
Citaat:
|
Oef, ik heb geen auto!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Yihaa Yihaaaaa :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be