Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   nodeloosheid CGKR weer eens bewezen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=86769)

rookie 3 april 2007 07:42

nodeloosheid CGKR weer eens bewezen

Volgens de berichtgeving van de VRT (radio1 ) dinsdagmorgen zou het CGKR klacht indienen tegen de familie Pfaff. Reden in de laatste aflevering van de soap rond de bekende familie zou JM Pfaff een trap gegeven hebben aan een zwarte medewerker van het hotel.

Vanaf nu gaat het CGRK klacht indienen voor ieder filmmoord op een anderskleurige? of de onnozelheid ten top . Mijn oordeel onmiddellijk afschaffen die GEDAPO

Bierke 3 april 2007 07:46

idd ik hoor het net de witte .. wil weer es heilig doen.. wat een loozer !

Zwartengeel 3 april 2007 07:47

"Vloekt niet, God... pardon, De Witte ziet U!"

Bierke 3 april 2007 07:51

Hij zou nu als hij enige ballen aan z'n lijf heeft ook openlijk z'n excuses aanbieden aan JM Pfaff .. afwachten maar :)

Kay_ 3 april 2007 07:57

Geen klacht,ze hebben gewoon een brief gestuurd.Dat is wat ik gehoord heb hé.

skaldis 3 april 2007 07:58

Dat er een instantie is waar mensen die zich gediscrimineerd weten bij aan kunnen kloppen akkoord, maar dan niet enkel op basis van ras en al zeker niet op de manier waarop deze inquisitie instelling werkt. Men zou bijna gaan terug verlangen naar Paula D'hondt. Wie had ooit gedacht dat het nog erger kon, en dat zo open en bloot. Als het zo verder gaat kan JM Paff binnen tien jaar met een zwarte ster rondlopen.

rookie 3 april 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2578427)
Geen klacht,ze hebben gewoon een brief gestuurd.Dat is wat ik gehoord heb hé.

hij verklaarde zelf : "het begint altijd met een brief en daarna gaan we verder" einde citaat

Kay_ 3 april 2007 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 2578448)
hij verklaarde zelf : "het begint altijd met een brief en daarna gaan we verder" einde citaat

Niet gehoord, verder zal ook jij moeten afwachten wat er gebeuren zal.

Online 3 april 2007 08:11

Pfaff krijgt kritiek na trap op zwarte tuinman

Repro VTM.

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen gaat een brief schrijven naar Jean-Marie Pfaff. Aanleiding is de aflevering van de realityreeks De Pfaffs die VTM zondagavond uitzond. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Daarin was te zien hoe Jean-Marie tijdens zijn vakantie in een luxehotel op Barbados een zwarte tuinman vernederde. De ex-doelman gaf de man een schop tegen zijn achterste omdat hij aan het werk was in de voetendouche waar Pfaff zich wilde afspoelen.

Met zijn brief wil het Centrum voor Gelijkheid van Kansen Pfaff duidelijk te maken dat zo'n houding niet kan. (belga/dm)
De Morgen 3/4/07

Nu nog een briefke schrijven naar alle imams en moskees om duidelijk te maken dat het verkrachten van 'ongelovige honden' ook niet mag. Want sommige moslimouders schijnen halal-verkrachtingen (naar het voorbeeld van de profeet) mee te geven in het religieus onderricht van hun kinderen, getuige de verkrachtingszaak in Middelkerke.
En zoals te verwachten bleef het CGKR in die zaak (en bij uitbreiding in alle zaken waar Nieuwe Vlamingen bij betrokken zijn) heel low profile.

Blackwidow 3 april 2007 08:13

Ongelooflijk belachelijk. Ik kan nu elke dag een mailke schrijven naar da schijt-centrum, ik zie wel elke dag iets op tv (vooral het nieuws) wat echt niet kan!! Het is al langer geweten dat een klacht van een 'oud-vlaming' niet behandeld zal worden.

Wat baat nu werkelijk deze klacht van het centrum? Gaan ze die man in Barbados vergoeden?

Den Duisteren Duikboot 3 april 2007 08:57

En ik maar denken dat al die VB'ers opkwamen voor de gewone man... Wanneer die gewone man zijn job doet en door een omhooggevallen arrivé een schop tegen zijn kont krijgt, roept dat bij mij verontwaardiging op, maar ik ben dan ook geen VB'er.

Of het CGKR het geijkte middel is om J.M.P. herop te voeden, is natuurlijk een andere zaak. Edoch: iémand moet het doen.

Verhofstadthater 3 april 2007 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2578495)
En ik maar denken dat al die VB'ers opkwamen voor de gewone man... Wanneer die gewone man zijn job doet en door een omhooggevallen arrivé een schop tegen zijn kont krijgt, roept dat bij mij verontwaardiging op, maar ik ben dan ook geen VB'er.

Of het CGKR het geijkte middel is om J.M.P. herop te voeden, is natuurlijk een andere zaak. Edoch: iémand moet het doen.

Ik vind zoiets eveneens boertig. Doe je gewoon niet, zeker niet wanneer je fungeert als 'voorbeeld voor het klootjesvolk'. Toch vind ik het griezelig om je laatste alinea te lezen. Het heeft iets fascistisch. En dat kan jouw bedoeling zeker niet geweest zijn.

Den Ardennees 3 april 2007 09:07

ik sluit me aan bij V-hater, iemand een schop geven doe je niet, maar moet daar nu godbetert het CGKR voor tussenkomen? Het geeft me inderdaad het gevoel van, Big Brother CGKR kijkt over je schouders mee, tot aan het andere eind van de wereld.

koewachtenaar 3 april 2007 09:07

Ongeloofelijk! Aan de galg met jean-marie!

Online 3 april 2007 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2578495)

En ik maar denken dat al die pocos opkomen voor de gewone man, vrouw en kinderen... Wanneer die gewone vrouw of meisjes het slachtoffer worden van religieus racisme en een jaar lang halal verkrachtingen mogen ondergaan, roept dat bij mij verontwaardiging op, maar ik ben dan ook geen poco.

Of het CGKR het geijkte middel is om moslimracaille herop te voeden, is natuurlijk een andere zaak. Edoch: iémand moet het doen

koewachtenaar 3 april 2007 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2578509)
En ik maar denken dat al die pocos opkomen voor de gewone man, vrouw en kinderen... Wanneer die gewone vrouw of meisjes het slachtoffer worden van religieus racisme en een jaar lang halal verkrachtingen mogen ondergaan, roept dat bij mij verontwaardiging op, maar ik ben dan ook geen poco.

Of het CGKR het geijkte middel is om moslimracaille herop te voeden, is natuurlijk een andere zaak. Edoch: iémand moet het doen

Jamaar dit is veel erger ,hier is een kleurling bij betrokken. Rascisme zeg ik U!

Den Ardennees 3 april 2007 09:10

Voila, en nu eens de versie van Pfaff zelf. Zou het CGKR nu geen onderzoekscommissie naar Barbados moeten sturen?:roll:

Citaat:

"Ik ken de jongen in kwestie, hij kuiste het zwembad elke dag en ik heb hem een tik tegen het achterwerk gegeven ja," zegt Jean-Marie, "maar dat was om te lachen. Dit is echt een misverstand. Wie mij kent, weet dat het slechts voor te spelen was. Voor mij is elke mens gelijk."

circe 3 april 2007 09:18

In antwoord op de vraag of het CGKR ging tussenkomen bij de verkrachtingszaak in Middelkerke waar de drie daders zelf netjes hadden verklaard dat ze het niet hadden gedaan indien het slachtoffer een moslima was geweest schrijft het CGKR volgend brief terug
(ik plaats het hier met toestemming van de ontvanger):

Citaat:

Geachte,

Wij hebben uw melding in verband met de verkrachtingszaak in Middelkerke in goede orde ontvangen.

De feiten, zoals deze in de pers werden beschreven, zijn uiteraard ernstig. We hopen dan ook dat het slachtoffer de nodige bijstand zal krijgen en dat anderzijds ook de nodige gerechtelijke stappen zullen worden ondernomen ten aanzien van de vermeende daders.

Wat de mogelijke toepassing van de antidiscriminatiewet van 25 februari 2003 in deze zaak betreft, moet worden onderzocht of één van de drijfveren voor het plegen van de feiten bestond in de haat tegen, het misprijzen van of de vijandigheid tegen een persoon wegens “ in casu “ diens geloofsovertuiging (artikel 7 van de wet).

Hierbij moet benadrukt worden dat noch de opdracht van het Centrum, noch de toepassing van de antidiscriminatie- en racismewetgeving, zich beperkt tot de bescherming van welbepaalde geloofsovertuigingen (dan wel een bepaalde nationale of etnische afkomst). Integendeel, dezelfde juridische principes gelden voor iedere klacht die in dit verband bij onze dienst wordt aangebracht.

Aangaande de zaak in Middelkerke beschikt het Centrum vandaag nog over onvoldoende informatie, maar er werden reeds stappen ondernomen om de nodige inlichtingen in te winnen bij de bevoegde instanties. In afwachting van de vervollediging van het dossier en uit eerbied voor het jonge slachtoffer en haar naasten, verkiest onze dienst dan ook een meer discrete benadering.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Freek V.S.
Stafmedewerker Niet-Raciale Discriminatie
Maar een schop tegen de kont van een maat? D�*t is verdomme serieus zenne, zeker als die per ongeluk nog zwart ziet ook.

lantjes 3 april 2007 09:31

Een perfecte illustratie dat het niveau van het CGKR van hetzelfde niveau is als de reality-show waar ze klaarblijkelijk naar kijken om nota-bene iemand op de vingers, sorry voeten, te kunnen tikken....
Die De Witte en zijn centrum zouden beter enige schoppen onder zijn kont krijgen...dat is eigenlijk het enige dat ze verdienen.

Den Duisteren Duikboot 3 april 2007 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater (Bericht 2578503)
Ik vind zoiets eveneens boertig. Doe je gewoon niet, zeker niet wanneer je fungeert als 'voorbeeld voor het klootjesvolk'. Toch vind ik het griezelig om je laatste alinea te lezen. Het heeft iets fascistisch. En dat kan jouw bedoeling zeker niet geweest zijn.

Opvoeding is fascistisch? Interessante stelling...

Kinderen worden, als de sterren goed staan, opgevoed door hun ouders. Ouders worden opgevoed door sociale controle (gesteld dat die er is) of door de overheid (een verkeersboete is niets anders dan een vaderlijke straf omdat de betrokkene stout is geweest). Ik heb er derhalve niets op tegen dat er tegen wangedrag wordt opgetreden. Maar ik zal je deels ook tegemoet treden: ik ga er nogal optimistisch van uit dat de sociale controle van een miljoen kijkers moet volstaan en dat het CGKR hier onnodig tussen komt. Let wel: ik ben niet alle dagen even optimistisch. Zo'n miljoen mensen begaat wel vaker stommiteiten.

Op het incident in kwestie ga ik verder niet in. Ik ben geen trouwe kijker van de Pfaffs en televisie is een verraderlijk medium.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be