Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   N-VA op de bres voor Beneluxtrein Brussel-Amsterdam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=86938)

Politics.be 4 april 2007 14:50

N-VA op de bres voor Beneluxtrein Brussel-Amsterdam

Vorige week verklaarde Camiel Eurlings, de Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat, in de Tweede Kamer dat hij alles wat in zijn macht lag zou doen om de afschaffing van de zogenaamde Beneluxtrein, de intercityverbinding tussen Brussel en Amsterdam, te voorkomen. De Nederlandse Spoorwegen lijken echter bij hun standpunt te blijven en zeggen de lijn niet meer aan te bieden zodra de hogesnelheidslijn Brussel-Amsterdam volledig operationeel is. Europarlementslid Frieda Brepoels is hierover niet te spreken en schreef een brief aan de Nederlandse minister die tot voor kort haar collega was in het Europees parlement.

Lees verder...

Nar 2 december 2012 08:04

Ook nu nog neemt de NVA het op voor de verlieslatende marxistisch/communistische drugstrein : de benelux ofte amsterdammer. Schandalig. Wilfried Van Daele moet uit de partij gezet worden.

Scherven A. Mok 2 december 2012 09:19

De n-va heeft gelijk in deze. Ik ben deze week nog twee keer naar Amsterdam gereden. Moest niet werken, was op tijd wakker en het weer was droog. Een paar musea gedaan. Nu al niet goedkoop de musea en vanaf 2013 nog 20 % duurder. En daarbij dus dat je er vanaf 9 december rechtstreeks enkel nog op afspraak geraakt. Dan vlieg ik liever naar de zon dan.
(In het museum Van Loon een video gezien waarin de oude Van Loon uitleg verschafte. Die man sprak Nederlands dat amper van dat van ons te onderscheiden was. Als ik Nederlanders nu hun vettig taaltje hoor uitroepen doet me dat denken aan een peuter die gierend van plezier zijn stront over zichzelf en zijn omgeving uitstrijkt of Paul De Leeuw die een kleine doodknuffelt wippend op een taboeret met een suikerbiet in zijn aars. Om maar te zeggen dat Nederland het verre verre buitenland wordt. Verder weg dan de landen aan de middellandse zee.)

circe 2 december 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6440573)
(In het museum Van Loon een video gezien waarin de oude Van Loon uitleg verschafte. Die man sprak Nederlands dat amper van dat van ons te onderscheiden was. Als ik Nederlanders nu hun vettig taaltje hoor uitroepen doet me dat denken aan een peuter die gierend van plezier zijn stront over zichzelf en zijn omgeving uitstrijkt of Paul De Leeuw die een kleine doodknuffelt wippend op een taboeret met een suikerbiet in zijn aars. Om maar te zeggen dat Nederland het verre verre buitenland wordt. Verder weg dan de landen aan de middellandse zee.)

Ik heb dit voor het eerst opgemerkt toen ik een docu zag over koningin Wilhelmina. Inderdaad, gewoon ONZE taal.

Laten we echter niet vergeten dat er ondertussen drie generaties Duitsers op de Nederlandse troon zitten, die weliswaar het Nederlands beter onder de knie kregen/krijgen dan hun Belgische collega's, maar ik vermoed dat het accentje dat ze overhielden toch wel invloed heeft gehad.

Schelfie 2 december 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6440576)
Ik heb dit voor het eerst opgemerkt toen ik een docu zag over koningin Wilhelmina. Inderdaad, gewoon ONZE taal.

Laten we echter niet vergeten dat er ondertussen drie generaties Duitsers op de Nederlandse troon zitten, die weliswaar het Nederlands beter onder de knie kregen/krijgen dan hun Belgische collega's, maar ik vermoed dat het accentje dat ze overhielden toch wel invloed heeft gehad.

Halve Duitsers, hé ;) De andere helft is de Friese tak van de Oranje - Nassau's.

Scherven A. Mok 2 december 2012 19:51

De hogere adel kent al eeuwen geen nationaliteit meer.

babipanggang 3 december 2012 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6440556)
Ook nu nog neemt de NVA het op voor de verlieslatende marxistisch/communistische drugstrein : de benelux ofte amsterdammer. Schandalig. Wilfried Van Daele moet uit de partij gezet worden.

Was die echt zo verlieslatend? vreemd, elke keer dat ik die nam, zat die stampvol.

Bovendien zorgt dit ook voor een verschraling van het treinaanbod tussen Antwerpen en Brussel. De Benelux werd vak gebruikt omdat die niet in Berchem en Brussel Noord stopt en je dus 10 minuten sneller in Brussel centraal kon zijn.

Nar 3 december 2012 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door babipanggang (Bericht 6441654)
Was die echt zo verlieslatend? vreemd, elke keer dat ik die nam, zat die stampvol.

Bovendien zorgt dit ook voor een verschraling van het treinaanbod tussen Antwerpen en Brussel. De Benelux werd vak gebruikt omdat die niet in Berchem en Brussel Noord stopt en je dus 10 minuten sneller in Brussel centraal kon zijn.

Een verschraling van het treinaanbod tussen het luie corrupte Brussel en het hard werkende eerlijke Antwerpen dient verder gezet te worden tot er van geen treinaanbod meer sprake is.

De Brabander 3 december 2012 13:12

Het is goed dat er ondanks de flaminganten überhaupt nog over de Benelux wordt gesproken !

Bolleke Wol 3 december 2012 14:08

Dat krijg je als je de Belgicistische ollanderhatende separatisten aan het roer laat, dan wordt alles gedaan om de band tussen noord en zuid Nederland te breken.

roger verhiest 3 december 2012 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6441321)
De hogere adel kent al eeuwen geen nationaliteit meer.

iedereen van adel ! Maar let op : arbeid adelt !

roger verhiest 3 december 2012 14:14

Een alternatief : de Europabus en de inmiddels talrijker wordende "airportbusdiensten"

voor lieden die tijd hebben : vanuit Turnhout per bus van de lijn naar Tilburg

ook de stoptrein Antwerpen/Roosendaal blijft dienst doen. Mensen die elders in Nederland moeten zijn dan Rotterdam of Amsterdam stapten al altijd uit in Roosendaal om van daaruit richting Limburg/Zeeland/Friesland/Drente enz.. verder te sporen.

De prijzen van Fyra/thalys naar Nederland zijn inderdaad in vergelijking met de prijzen voor Keulen/Franfurt/Parijs/London belachelijk hoog... is het de NS die "te duur" is, of is het de NMBS die de kuit belazert ?

SDG 3 december 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6442070)
Dat krijg je als je de Belgicistische ollanderhatende separatisten aan het roer laat, dan wordt alles gedaan om de band tussen noord en zuid Nederland te breken.

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be