![]() |
N-VA op de bres voor Beneluxtrein Brussel-Amsterdam
Vorige week verklaarde Camiel Eurlings, de Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat, in de Tweede Kamer dat hij alles wat in zijn macht lag zou doen om de afschaffing van de zogenaamde Beneluxtrein, de intercityverbinding tussen Brussel en Amsterdam, te voorkomen. De Nederlandse Spoorwegen lijken echter bij hun standpunt te blijven en zeggen de lijn niet meer aan te bieden zodra de hogesnelheidslijn Brussel-Amsterdam volledig operationeel is. Europarlementslid Frieda Brepoels is hierover niet te spreken en schreef een brief aan de Nederlandse minister die tot voor kort haar collega was in het Europees parlement.
Lees verder... |
Ook nu nog neemt de NVA het op voor de verlieslatende marxistisch/communistische drugstrein : de benelux ofte amsterdammer. Schandalig. Wilfried Van Daele moet uit de partij gezet worden.
|
De n-va heeft gelijk in deze. Ik ben deze week nog twee keer naar Amsterdam gereden. Moest niet werken, was op tijd wakker en het weer was droog. Een paar musea gedaan. Nu al niet goedkoop de musea en vanaf 2013 nog 20 % duurder. En daarbij dus dat je er vanaf 9 december rechtstreeks enkel nog op afspraak geraakt. Dan vlieg ik liever naar de zon dan.
(In het museum Van Loon een video gezien waarin de oude Van Loon uitleg verschafte. Die man sprak Nederlands dat amper van dat van ons te onderscheiden was. Als ik Nederlanders nu hun vettig taaltje hoor uitroepen doet me dat denken aan een peuter die gierend van plezier zijn stront over zichzelf en zijn omgeving uitstrijkt of Paul De Leeuw die een kleine doodknuffelt wippend op een taboeret met een suikerbiet in zijn aars. Om maar te zeggen dat Nederland het verre verre buitenland wordt. Verder weg dan de landen aan de middellandse zee.) |
Citaat:
Laten we echter niet vergeten dat er ondertussen drie generaties Duitsers op de Nederlandse troon zitten, die weliswaar het Nederlands beter onder de knie kregen/krijgen dan hun Belgische collega's, maar ik vermoed dat het accentje dat ze overhielden toch wel invloed heeft gehad. |
Citaat:
|
De hogere adel kent al eeuwen geen nationaliteit meer.
|
Citaat:
Bovendien zorgt dit ook voor een verschraling van het treinaanbod tussen Antwerpen en Brussel. De Benelux werd vak gebruikt omdat die niet in Berchem en Brussel Noord stopt en je dus 10 minuten sneller in Brussel centraal kon zijn. |
Citaat:
|
Het is goed dat er ondanks de flaminganten überhaupt nog over de Benelux wordt gesproken !
|
Dat krijg je als je de Belgicistische ollanderhatende separatisten aan het roer laat, dan wordt alles gedaan om de band tussen noord en zuid Nederland te breken.
|
Citaat:
|
Een alternatief : de Europabus en de inmiddels talrijker wordende "airportbusdiensten"
voor lieden die tijd hebben : vanuit Turnhout per bus van de lijn naar Tilburg ook de stoptrein Antwerpen/Roosendaal blijft dienst doen. Mensen die elders in Nederland moeten zijn dan Rotterdam of Amsterdam stapten al altijd uit in Roosendaal om van daaruit richting Limburg/Zeeland/Friesland/Drente enz.. verder te sporen. De prijzen van Fyra/thalys naar Nederland zijn inderdaad in vergelijking met de prijzen voor Keulen/Franfurt/Parijs/London belachelijk hoog... is het de NS die "te duur" is, of is het de NMBS die de kuit belazert ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be