illwill |
5 april 2007 11:33 |
Citaat:
Er bestaat dan ook geen enkele band tussen de taak die een westerse militair uitvoert en de situatie in zijn thuisland.
|
Maar goed.
Citaat:
Ik denk dat weinig van de Amerikaanse soldaten die momenteel Irak bezet houden ervan overtuigd zijn dat ze door hun daden de veiligheid of de toekomst van het thuisland garanderen (hoewel dit door de demagogie van Bush aanvankelijk wel zo was). De enige manier waarop de oorlog invloed zal hebben op het leven van hen en hun naasten is door de soldij die hen na hun tour of duty een beter leven garandeerd.
|
Amerika bezet Irak niet, het zijn de terroristen die irak gijzelen.
Je hebt onnoemelijk veel redenen waarom westerse mensen militair willen worden, wie zijn wij om hun motieven af te breken, dit is hun keuze, het moest er nog bijkomen dat na hun tour of duty hun leven er niet beter op zou worden.
Citaat:
En je kan er van vinden wat je wil, maar zo’n zelfmoordenaar is niet voor niets bereid alles in dit leven op te geven door zich op te blazen, hij doet dit in de overtuiging dat zij die achterblijven er uiteindelijk van zullen profiteren.
|
Vandaar dat ik het zeg. Een zelfmoordenaar mag overtuigd zijn wat hij wil, zijn daden geven GEEN garantie dat na zijn dood zijn doel zal bereikt worden. Indien dit wel zo zou zijn zouden er al lang geen zelfmoordterroristen meer zijn é, ze willen nm allemaal dood aan de duivels en deze zijn er nog steeds. Daarom zijn ze niet zo snugger, indien ze zichzelf meerdere kansen zouden geven kunnen ze tenminste afwachten wat ze bereikt hebben met een bom en indien hun doel niet is gehaald...het opnieuw proberen.
Maar ik zal hen dit nooit proberen duidelijk te maken hoor, begrijp me niet verkeerd, als we ze toch niet kunnen tegenhouden dan liever de kans dat ze enkel zichzelf opblazen en ze voor niets tot kebab zijn herleid. Liever dat dan gewoon bommenleggers die bv al 200 aanslagen op hun CV hebben staan.
Citaat:
Dit gezegd zijnde, wil ik wel beklemtonen dat ik dergelijk verheerlijken van geweld vrij degoutant en zeker contra-productief vind, maar dit is nu eenmaal waar de neerwaardse spiraal van geweld (langs weerszijden) ons gebracht heeft.
|
Idd
|