![]() |
Onckelinckx wil jeugdbescherming herfederaliseren
http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=341308
Onckelinckx wil jeugdbescherming herfederaliseren. Haar motivatie : La ministre de la Justice est consciente des difficultés rencontrées par la Communauté française en ce qui concerne la protection de la Jeunesse. La Communauté française dispose de moins de moyens budgétaires que le fédéral, c'est pourquoi Madame Onkelinx propose de refédéraliser ce secteur pour également permettre une meilleure centralisation du secteur. In tegenstelling tot wat Verhofstadt (en de open vld) dus beweerden is er volgens de PS toch geld over op federaal niveau. Rara waar er volgens PS en VLD nog meer geld over is? Het Vlaamse. Dit niveau moet dus leeggemolken worden! |
't is ook een motivatie: de franse gemeenschap heeft budgettaire problemen, dus moet de federale het maar oplossen... alsof die geen budgettaire problemen heeft :roll:
't is dat het uit la libre komt of men zou nog zeggen dat het een 'vlaams-nationalistisch complot' is om de franstalige politici - excuseer: "de walen" - in een slecht daglicht te stellen... |
Dat is eigenlijk gewoonweg solliciteren van meer transferts, dat madammeke Onkeldinges hier doet.
Enfin, hoe meer boel, hoe meer ambiance na de verkiezingen, hoop ik maar. |
Een moedig standpunt waar we zeker over moeten nadenken! :)
(en onverwijld doorvoeren. :twisted: ) |
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Ah, maar als het om wallonies eigen interesses gaat, kan er niet snel genoeg gedefederaliseerd worden, zoals talloze keren al gebeurd is. Het was zelfs de drijfveer achter de defederalisatiewens van de franstaligen. |
Citaat:
|
Ik ben tegen deloyale houdingen. En wanneer men niet toekomt met het eigen geld naar het geld van een ander vragen, is deloyaal.
|
![]() Ik háát centralisatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meer macht naar steden en gemeentes...
edit: en afschaffing van de provincies. |
Persoonlijk zal het me trouwens worst wezen, maatschappelijk gezien dan, wat het label van iets is. Dat is een persoonlijke voorkeur, ik heb er één, en vele mensen zullen er wel één hebben.
Waar het me om gaat is de inhoud. Je kunt een wereldrijk hebben van alle inwoners van deze planeet, en toch een gedecentraliseerdere structuur hebben dan Liechtenstein. |
Citaat:
|
Liechtenstein, let wel, is enorm centralistisch. Niet mee lachen, met die kerels.
|
Citaat:
Weet die man dan niet dat het ACV steeds op de rem gaat staan als de Vlamingen iets eisen? Het ACV is teen elke splitsing die Vlaanderen meer bevoegdheden geeft. VLAAMS EN ACV is dus op zijn minst zeer misleidend. |
Ja vriend, sommige mensen a fortiori verenigingen (eg ACV) zijn nu eenmaal minder eensluidend dan je denkt.
Ik heb mijn naam bewust gekozen ik ben Vlaams én ACV. Ik weet dat dit bij een oppervlakkige beschouwing tegenstrijdig kan lijken. Maar dat is niet zo. By the way. Ik ben ook nog lid van de NVA en pro migrantenstemrecht. |
Citaat:
En voor het in stand houden van de transfers met de mooie naam 'solidariteit'? |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be