Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Beweging voor Christelijke Solidariteit: Blij met duidelijke uitspraken van Mgr. Leon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87020)

Politics.be 5 april 2007 11:00

Beweging voor Christelijke Solidariteit: Blij met duidelijke uitspraken van Mgr. Leon

In ons land wordt het bijzonder moeilijk om nog een niet politiekcorrecte mening te uiten over holebi's en homosexualiteit. Wie beweert dat homosexualiteit niet de norm is - en dus abnormaal - krijgt er al snel van langs. De uitspraken van Mgr. Leonard - die de leer van de katholieke Kerk over homosexualiteit nog eens naar voren bracht in een interview - zijn dan ook moedig. De katholieken hebben begrip voor de situatie waarin homosexuelen zich bevinden, maar niet voor homosexualiteit. Dit blijft tegennatuurlijk en abnormaal en moet dan ook bestreden worden.

Lees verder...

Raf 5 april 2007 11:59

Maar het Vlaams Blok heeft niets tegen homo's hoor! Welnee, er zijn immers zelfs Vlaams Blokkers die homo zijn en zo. Bovendien kent èlke Vlaams Blokker wel een homo in zijn buurt die toevallig ook tegen het homohuwelijk, homoadoptie en de gay parade is, kortom: de "nette" homo...

:roll:

RingbaardFlamingant 5 april 2007 12:31

Spijtig dat die Bisschop een Waal is en geen Vlaming.
Het gras is blijkbaar altijd groener aan de overkant.

Edina 5 april 2007 16:27

Mij verwondert hun uitspraken alleszins niet. Wel grappig dat Léonard ondertussen wel zelf al door had dat hij te ver was gegaan en het probeerde te verdoezelen, maar dat het VB er nog een schepje bovenop doet:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door persmededeling VB
De katholieken hebben begrip voor de situatie waarin homosexuelen zich bevinden, maar niet voor homosexualiteit. Dit blijft tegennatuurlijk en abnormaal en moet dan ook bestreden worden.

Ze zijn goed op dreef blijkbaar vandaag met hun persmededelingen! Misschien moeten ze een carrrière ambiëren als stand up comedians?

Zonlicht 5 april 2007 17:27

Het VB daalt verder in mijn achting. Ze hebben hoe langer hoe meer gemeen met de NSDAP.

Apocalyps 5 april 2007 18:26

Ik kan mij geen betere bisschop wensen, lang leve de leegloop der kerken.

C uit W 5 april 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 2585053)
Ik kan mij geen betere bisschop wensen, lang leve de leegloop der kerken.

Bij dergelijke mensen zit de kerk vol hoor, het zijn van die progressieve paters die minder succes hebben, raar he.

Max van Dietschland 5 april 2007 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2585076)
Bij dergelijke mensen zit de kerk vol hoor, het zijn van die progressieve paters die minder succes hebben, raar he.

Volledig mee akkoord. Bisschop Leonard zou de perfecte kardinaal, aartsbisschop zijn van het Dietse Rijk der Nederlanden. Hij is één van de laatste lichtpunten van de Heilige Kerk.

Raf 5 april 2007 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2585180)
Volledig mee akkoord. Bisschop Leonard zou de perfecte kardinaal, aartsbisschop zijn van het Dietse Rijk der Nederlanden. Hij is één van de laatste lichtpunten van de Heilige Kerk.

:rofl:

jurgen79 5 april 2007 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2585848)
:rofl:

Snap niet waarom jij ligt te lachen...als de RKK terug macht moest krijgen is uw vertelselke uit.
Maar nee, liever op het VB blijven bashen terwijl je het 'grotere kwaad' niet eens wil zien linkse kwiet ;-)

Raf 5 april 2007 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2585871)
...als de RKK terug macht moest krijgen

Nooit dus. :-D

Knuppel 6 april 2007 05:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RingbaardFlamingant (Bericht 2584002)
Spijtig dat die Bisschop een Waal is en geen Vlaming.

Vandaar dat er hier over die bisschop met geen woord gerept wordt maar het VB de volle lading krijgt...

Knuppel 6 april 2007 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2585881)
Nooit dus. :-D

Daar heb je gelijk in. En maar goed ook. Geen enkel godsdienstfanatisme is 'gezond' voor de mensen.

Toch heeft die Waalse monsigneur een punt als volgens zijn aanvoelen homosexualiteit niet de norm is. Of het abnormaal is zou ik niet durven beweren daar alles wat best�*�*t wel normaal moet zijn, anders kwam het niet voor in de natuur. Maar kanker, varkens- en vogelpest best�*�*n ook. En wie wil dat 'de norm' noemen?

Knuppel 6 april 2007 06:04

Citaat:

Mij verwondert hun uitspraken alleszins niet. Wel grappig dat Léonard ondertussen wel zelf al door had dat hij te ver was gegaan en het probeerde te verdoezelen
Niet verwonderlijk....

Citaat:

In ons land wordt het bijzonder moeilijk om nog een niet politiekcorrecte mening te uiten over holebi's en homosexualiteit. Wie beweert dat homosexualiteit niet de norm is - en dus abnormaal - krijgt er al snel van langs.

Raf 6 april 2007 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2586329)
Daar heb je gelijk in. En maar goed ook. Geen enkel godsdienstfanatisme is 'gezond' voor de mensen.

Toch heeft die Waalse monsigneur een punt als volgens zijn aanvoelen homosexualiteit niet de norm is. Of het abnormaal is zou ik niet durven beweren daar alles wat best�*�*t wel normaal moet zijn, anders kwam het niet voor in de natuur. Maar kanker, varkens- en vogelpest best�*�*n ook. En wie wil dat 'de norm' noemen?

Tja, als je het nodig vindt om homoseksualiteit te vergelijken met kanker, varkens- en vogelpest, is al rede wel ver zoek natuurlijk... Dan nog liever de uitspraken van dat stukske bisschop. :?

Apocalyps 6 april 2007 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2586329)

Dan zijn subjectieve normen, die niet zwart op wit staan, maar worden doorgegeven van ouder op kind, leerkracht op leerling, kinderen aan elkaar, men heeft ergens het idee opgedaan dat iets zus of zo zou moeten zijn.
Vb: je moet de mode volgen, je moet een partner vinden, je moet kinderen krijgen.
Er is geen enkele wet die je verplicht om te trouwen, kinderen te krijgen en de mode te volgen, er staat geen sanctie op. Toch is het zo dat mensen je scheef kunnen bekijken of roddelen over jou als je niet modieus bent, geen partner of kinderen hebt of wilt. Bij subjectieve normen speelt vooral de sociale controle/druk een rol, vanuit de veronderstelling, omdat iets zo is, is dat goed en moet dat zo blijven.
Sommige mensen maken nu de fout om iemands gedrag gelijk te stellen aan iemands totale persoonlijkheid. Als iemand een vreemd gedrag vertoont, vinden ze hem raar, een vreemde snuiter, een abnormaal iemand.
Zo kon iemand die een bril moest dragen 40 jaar geleden, makkelijk getrakteerd worden op allerlei beledigingen zoals uilekop, brillekop... enz. Nu zijn er zodanig veel mensen die een bril dragen, dat men ’s avonds wel doodmoe zou thuiskomen als men iedereen met een bril zou willen uitmaken die men in de loop van de dag tegenkomt. ;-)

Griffin 6 april 2007 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2585871)
Snap niet waarom jij ligt te lachen...als de RKK terug macht moest krijgen is uw vertelselke uit.
Maar nee, liever op het VB blijven bashen terwijl je het 'grotere kwaad' niet eens wil zien linkse kwiet ;-)

Het grotere kwaad zijnde de conservatieve RKK die hier de volle steun van het VB krijgt, natuurlijk. ;)

Knuppel 6 april 2007 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2586353)
Tja, als je het nodig vindt om homoseksualiteit te vergelijken met kanker, varkens- en vogelpest, is al rede wel ver zoek natuurlijk... Dan nog liever de uitspraken van dat stukske bisschop. :?

Ik had het over 'de norm'. Wat als norm-aal (of niet)wordt aangevoeld vandaag.
Homosexualiteit heeft altijd bestaan en komt zelfs in de dierenwereld voor. Abnormaal kan geslachtelijk verkeer tussen dezelfde sexen dus niet genoemd worden.

Doodgaan aan of kanker (of aids) is ook allang niet meer ab-normaal. De mensen rondom mij vallen tegenwoordig als vliegen aan kanker, maar wie durft het daarom 'de norm' aangaande sterven te noemen?
Dat jij je aangesproken voelt begrijp ik echter al te goed.8-)

Laat het je echter niet tegen houden om je keuze te laten vallen op 'één van de laatste lichtpunten van de Heilige Kerk'. :-P

Raf 6 april 2007 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2586679)
Dat jij je aangesproken voelt begrijp ik echter al te goed.8-)

Hoezo?

Knuppel 6 april 2007 10:14

Citaat:

Dan zijn subjectieve normen, die niet zwart op wit staan, maar worden doorgegeven van ouder op kind, leerkracht op leerling, kinderen aan elkaar, men heeft ergens het idee opgedaan dat iets zus of zo zou moeten zijn.
Vb: je moet de mode volgen, je moet een partner vinden, je moet kinderen krijgen.
Welja.
En vandaag zijn het weer andere normen die worden doorgegeven. Zijn die dan objectief?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be