Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe Peiling zet politiek Vlaanderen op zijn kop. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8708)

Lekker Links! 29 januari 2004 22:44

In primeur:

Morgen komt er een nieuwe verkiezingspeiling boven water waaruit zou blijken dat SP.a-Spirit de grootste Vlaamse partij zal worden, gevolgd door op de tweede plaats het Vlaams Blok. VLD zou pas derde worden met 5-6% verlies.

Morgen dus TV/radio volgen.

Men zegge het voort!

:wink:

Eugene 29 januari 2004 22:59

Waarom verschiet ik hier nu niet van!!!

S. 29 januari 2004 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
In primeur:

Morgen komt er een nieuwe verkiezingspeiling boven water waaruit zou blijken dat SP.a-Spirit de grootste Vlaamse partij zal worden, gevolgd door op de tweede plaats het Vlaams Blok. VLD zou pas derde worden met 5-6% verlies.

Men zegge het voort!

Ik vroeg mij al af wanneer er nog eens een peiling ging komen. Van waar heb je die info eigenlijk? En wat doet de CD&V?

S. 29 januari 2004 23:09

Der zit trouwens een fout in Uw titel ('peilig').

Lekker Links! 29 januari 2004 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Der zit trouwens een fout in Uw titel ('peilig').

K heb het aangepast, dank voor uw opmerkzaamheid, azijnpisser :lol: :lol:

boer_bavo 29 januari 2004 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
In primeur:

Men zegge het voort!

Brrr... de twee grote-staatspartijen voorop. En juist dat tijdens een crisis.

Lekker Links! 29 januari 2004 23:25

Coveliers zou de VLD wel een duur te staan kunnen komen.

Rudy Van Nespen 29 januari 2004 23:32

En uw info komt van waar, Niels?

Lekker Links! 29 januari 2004 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
En uw info komt van waar, Niels?

Kan ik nie zeggen, sorry. Maar geloof me, ze is betrouwbaar!

Watch the media!

De Prof 29 januari 2004 23:47

Jurgen Verstrepen,beweerde ook zoiets op zijne site.
Hij liep rond op DE VLD receptie van JL

's avonds even gaan rondkijken bij de VLD op hun receptie. een nieuwe verborgen enquète wijst uit dat het Blok de 2e grootste is geworden.. veel lalala en poeha. En vooral..wat is fictie en wat is echt? Zou het niet weten. :-)

jurgen verstrepen, 2004-01-27 17:22:42

Aangebrande Phönix 30 januari 2004 00:53

Joehoe!

Stijgt de CD&V? Zeg dat de CD&V stijgt.

N-VA 8
Groen! 7

Aangebrande Phönix 30 januari 2004 00:53

Ik ben verzot op dat you're-the-1st-to-know van dit forum.

Dies 30 januari 2004 02:45

Waarschijnlijk de zoveelste pseudo-wetenschappelijke peiling waar je dus geen blaas mee kan aanvangen, behalve het kiesgedrag van de mensen beïnvloeden.

Rr00ttt 30 januari 2004 03:17

Laat me toe te hopen dat dat in mei effectief zo is, de VLD verdient niet anders. :p

Btw: gesteld dat dat zo zou zijn, kan de beruchte VLD-troika zich dan nog handhaven? Dat zou betekenen dat de vld ongeveer 20% van zijn kiezers verliest, dat is énorm. Nu ja ze hebben het zelf gezocht...

Rr00ttt 30 januari 2004 03:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Joehoe!

Stijgt de CD&V? Zeg dat de CD&V stijgt.

N-VA 8
Groen! 7

Als de vld met 5-6% achteruitgang nog de derde partij zou zijn, betekent dat automatisch dat de CD&V in die peiling ook gezakt is.

Peace 30 januari 2004 07:05

Ik heb ook van die peiling gehoord maar het Vlaams Blok scheen op de eerste plaats te staan, gevolgd door de Sp-a en de VLD zowat op dezelfde hoogte. :lol:

Zou toch kunnen, of niet?

Calle 30 januari 2004 07:05

Het is toch ongelofelijk he.

Iedereen zit te kappen op de regering, maar iedereen vergeet klaarblijkelijk dat de SP.A. in de regering zit.

Steve zijn tactiek werkt precies goed.

Peace 30 januari 2004 07:25

Calle,

Zeg dat maar eens tegen Bourgieos.

Als hij wil samenwerken met het VB haalt hij mischien niet enkel de 5% grens maar zouden de Vlaams Nationalisten wel eens de grootste partij van Vlaanderen kunnen worden.

De VLD en de CD&V spelen de goede resultaten van de SP-a ook volledig in de hand door het cordon sanitair in leven te houden.
Deze partijen beseffen niet echt dat ze in feite een cordon sanitair rond hun eigen ontwikkeling aan het bouwen zijn.
En de SP-a plukt daar de vruchten van.

Calle 30 januari 2004 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Calle,

Als hij wil samenwerken met het VB haalt hij mischien niet enkel de 5% grens maar zouden de Vlaams Nationalisten wel eens de grootste partij van Vlaanderen kunnen worden.

De VLD en de CD&V spelen de goede resultaten van de SP-a ook volledig in de hand door het cordon sanitair in leven te houden.
Deze partijen beseffen niet echt dat ze in feite een cordon sanitair rond hun eigen ontwikkeling aan het bouwen zijn.

Moet ik iets tegen Bourgeois gaan zeggen wat ik zelf niet wil ?

En ik ben dat gezaag over het cordon sanitaire beu.
Weg met dat ding, en het VB zakt in mekaar als een pudding.

chris k 30 januari 2004 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Calle,

Moet ik iets tegen Bourgeois gaan zeggen wat ik zelf niet wil ?

En ik ben dat gezaag over het cordon sanitaire beu.
Weg met dat ding, en het VB zakt in mekaar als een pudding.

Ik denk eerder dat het blok dan ineens veel meer stemmen zal halen.
Nu zijn er veel mensen uit andere partijen die niet durven op het blok stemmen omdat het niet mag van de patij waar ze nu bij zijn..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be