Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
(Bericht 2587793)
Na de veroordeling van Debie staat niets meer in de weg van criminele jongeren,dus mijn besluit staat vast ik ga lopen uit Antwerpen
Maar waar zou ik heen kunnen om nog veilig te kunnen wonen?
Is veilig wonen dan ook geen recht van een burger(we betalen ons blauw aan belastingen,maar krijgen geen afdoende bescherming)
Weet iemand hier waar het beste heen zou vluchten?
|
Debie is het soort van agent dat macht wil uitoefenen door het creëren van angst en door het gebruik van fysiek geweld. Als je van dat soort flikken houdt, dan heb je een ruime keuze om te verhuizen. Iran is al genoemd, en Rusland, maar waarom niet Egypte of inderdaad de VS? Alleen zal je er op de koop toe moeten bijnemen dat je als het een beetje tegenzit zelf wel eens het slachtoffer zou kunnen worden van dat flikkengeweld, als je toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bent.
Hoe zit het eigenlijk met die "criminele jongeren"?
Het aantal misdaden is in België met ongeveer 3% gedaald sinds 2000.
Enkele details :
- Diefstal & afpersing : -16%
- Autodiefstal : -56%
- Inbraken : -30%
- Handtassenroof : -21%
- Druggebruik : -35%
En in feite is de totale daling nog sterker, want door een aantal nieuwe wetten zijn er op bepaalde gebieden exponentiële toenames van feiten waar er vroeger geen waren :
- Misdrijf morele waarden en gevoelens : +88%
- Misdrijf op wet volksgezondheid : +150%
- Misdrijf op economische wetgeving : +75%
Alles rozegeur en maneschijn dan? Spijtig genoeg niet. Vooral het sterk gestegen aantal moorden in de voorbije jaren is onrustwekkend, en ook brandstichting zit in de lift:
- Moord : +36%
- Brandstichting : +29%
Verdere cijfers die kunnen interesseren :
- Vandalisme : +20%, bijna volledig op conto van het Brussels Gewest
- Verduistering : +40%
- Inbreuk op de vreemdelingenwet : +64%
- Verkrachting : +5%
(Bron : website federale overheid)
Grosso modo kan je hieruit concluderen dat het aantal kleinere misdrijven sterk is gedaald, terwijl een aantal zware misdrijven gestegen is. Het Vlaams Belang probeert aan te tonen dat er een link zou bestaan tussen deze trend en immigratie. Die link is er niet.
Allochtonen, en vooral allochtone jongeren, zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, ja, maar dan wel net voor die types van misdrijven die dalen, met name de kleinere misdrijven. Bij verduistering van geld bijvoorbeeld vind je zo goed als geen enkele allochtoon. Mensen als Debie zijn dus niet alleen bezig met de rechtsstaat te ondermijnen met hun brutaliteiten, ze concentreren zich ook nog op de verkeerde doelen.
Ik zeg het er maar al bij, want ik verwacht dat enkele oude getrouwen van dit forum niet zullen aarzelen om bovenstaande cijfers op hun manier uit te leggen.