Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Recht op veilig wonen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87188)

duveltje382 6 april 2007 15:50

Recht op veilig wonen?

Na de veroordeling van Debie staat niets meer in de weg van criminele jongeren,dus mijn besluit staat vast ik ga lopen uit Antwerpen
Maar waar zou ik heen kunnen om nog veilig te kunnen wonen?
Is veilig wonen dan ook geen recht van een burger(we betalen ons blauw aan belastingen,maar krijgen geen afdoende bescherming)
Weet iemand hier waar het beste heen zou vluchten?

Dronkoers 6 april 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2587793)
Na de veroordeling van Debie staat niets meer in de weg van criminele jongeren,dus mijn besluit staat vast ik ga lopen uit Antwerpen
Is veilig wonen dan ook geen recht van een burger(we betalen ons blauw aan belastingen,maar krijgen geen afdoende bescherming)

Veilig wonen doe je tegenwoordig nergens meer eh (tenzij je in de poen zwemt). Zoek gewoon een appartement ergens in een rustig dorpje, liefst hoger dan de 4de verdieping.

duveltje382 6 april 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2588105)
Veilig wonen doe je tegenwoordig nergens meer eh (tenzij je in de poen zwemt). Zoek gewoon een appartement ergens in een rustig dorpje, liefst hoger dan de 4de verdieping.

Terwijl ik er wel voor betaal hé,ik wil veiligheid,en als mensen zoals Debie hun werk wel goed doen wil ik deze behouden !!!!

Dronkoers 6 april 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2588117)
Terwijl ik er wel voor betaal hé,ik wil veiligheid,en als mensen zoals Debie hun werk wel goed doen wil ik deze behouden !!!!

Een harde aanpak juich ik ook wel toe, maar het mag niet leunen tegen een politiestaat eh, want wat gaan we dan allemaal meemaken...;-)

Maar ik ben Jan met de pet, die niks te zeggen heeft en wordt bestempeld als vuile racist... (ah ja, ik heb een VB-punt aangehaald)

filosoof 7 april 2007 01:30

Citaat:

tuuttut! Zerotolerance moet ook voor flikken gelden!

Savatage 7 april 2007 01:48

Citaat:

Persoonlijk denk ik dat je hiervoor in de US aan het juiste adres bent.

Tavek 7 april 2007 23:14

Nergens. Het onveiligheidsgevoel is zeer subjectief. Hier aan de maaskant hebben we drugsbenden, bij u kutmarokkanen, enz enz....tis overal wat. Ik leef ermee, en trek er mij geen kloten van aan. Fijn leven, geen gezeik, geen stress....

Mitgard 7 april 2007 23:42

Citaat:

naar Iran.
strenge straffen, haast geen criminaliteit.

Ambiorix 8 april 2007 00:15

leuven

Chipie 8 april 2007 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2592066)
Nergens. Het onveiligheidsgevoel is zeer subjectief. Hier aan de maaskant hebben we drugsbenden, bij u kutmarokkanen, enz enz....tis overal wat. Ik leef ermee, en trek er mij geen kloten van aan. Fijn leven, geen gezeik, geen stress....

't Is tegenwoordig weer van :sleeping: zeker? :?

Raf 8 april 2007 09:48

Citaat:

En doe ze ginder de groeten hé.

Doei.

Doki 8 april 2007 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2592470)

En doe ze ginder de groeten hé.

Doei.

:-D

Raf 8 april 2007 09:50

Citaat:

PV's vervalsen en verdachten aftuigen is niet "hun werk goed doen". Dat is criminaliteit. Ook verdachten hebben rechten. Ze zijn immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Raf 8 april 2007 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2589350)
Persoonlijk denk ik dat je hiervoor in de US aan het juiste adres bent.

:rofl:

Doki 8 april 2007 10:17

Citaat:

Debie is het soort van agent dat macht wil uitoefenen door het creëren van angst en door het gebruik van fysiek geweld. Als je van dat soort flikken houdt, dan heb je een ruime keuze om te verhuizen. Iran is al genoemd, en Rusland, maar waarom niet Egypte of inderdaad de VS? Alleen zal je er op de koop toe moeten bijnemen dat je als het een beetje tegenzit zelf wel eens het slachtoffer zou kunnen worden van dat flikkengeweld, als je toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bent.

Hoe zit het eigenlijk met die "criminele jongeren"?

Het aantal misdaden is in België met ongeveer 3% gedaald sinds 2000.
Enkele details :
  • Diefstal & afpersing : -16%
  • Autodiefstal : -56%
  • Inbraken : -30%
  • Handtassenroof : -21%
  • Druggebruik : -35%
En in feite is de totale daling nog sterker, want door een aantal nieuwe wetten zijn er op bepaalde gebieden exponentiële toenames van feiten waar er vroeger geen waren :
  • Misdrijf morele waarden en gevoelens : +88%
  • Misdrijf op wet volksgezondheid : +150%
  • Misdrijf op economische wetgeving : +75%
Alles rozegeur en maneschijn dan? Spijtig genoeg niet. Vooral het sterk gestegen aantal moorden in de voorbije jaren is onrustwekkend, en ook brandstichting zit in de lift:
  • Moord : +36%
  • Brandstichting : +29%
Verdere cijfers die kunnen interesseren :
  • Vandalisme : +20%, bijna volledig op conto van het Brussels Gewest
  • Verduistering : +40%
  • Inbreuk op de vreemdelingenwet : +64%
  • Verkrachting : +5%
(Bron : website federale overheid)

Grosso modo kan je hieruit concluderen dat het aantal kleinere misdrijven sterk is gedaald, terwijl een aantal zware misdrijven gestegen is. Het Vlaams Belang probeert aan te tonen dat er een link zou bestaan tussen deze trend en immigratie. Die link is er niet.

Allochtonen, en vooral allochtone jongeren, zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, ja, maar dan wel net voor die types van misdrijven die dalen, met name de kleinere misdrijven. Bij verduistering van geld bijvoorbeeld vind je zo goed als geen enkele allochtoon. Mensen als Debie zijn dus niet alleen bezig met de rechtsstaat te ondermijnen met hun brutaliteiten, ze concentreren zich ook nog op de verkeerde doelen.

Ik zeg het er maar al bij, want ik verwacht dat enkele oude getrouwen van dit forum niet zullen aarzelen om bovenstaande cijfers op hun manier uit te leggen.

manta 8 april 2007 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2592516)

Grosso modo kan je hieruit concluderen dat het aantal kleinere misdrijven sterk is gedaald, terwijl een aantal zware misdrijven gestegen is.

.

Zoiets als van softdrugs overstappen naar harddrugs ??? De kleine krimineeltjes zijn groot geworden en klaar voor het grotere en zwaardere werk ??? Ol ligt de migratie vanuit oost-europa toch wel een beetje mee aan de basis van deze verschuiving ???
8O

debbie 8 april 2007 10:32

Citaat:

Kom maar naar Menen ;-)

manta 8 april 2007 10:37

Volgens mij gaat het eerder over de leefbaarheid in Antwerpen. We mogen al heel blij zijn dat we niet meer in een hondendrol stappen terwijl we overvallen worden .

Doki 8 april 2007 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2592575)
Volgens mij gaat het eerder over de leefbaarheid in Antwerpen. We mogen al heel blij zijn dat we niet meer in een hondendrol stappen terwijl we overvallen worden .

De leefbaarheid van de grotere steden is overal een probleem, en dat komt voor een stuk omdat de overheid nooit een degelijk grootstedelijk beleid heeft gevoerd, noch op federaal niveau, noch op niveau van de gewesten. In een stad als Antwerpen of Brussel speelt op vele vlakken een compleet andere dynamiek dan in kleinere steden, en je kan dus niet zomaar een eenheidsworstbeleid hanteren voor heel het land, ook niet op vlak van criminaliteit.

kelt 8 april 2007 13:33

Het politiebureau moet geen kopie worden van een ruig straatmilieu...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be