Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Minivoetbal Israel-België arabische hooligans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8719)

ancapa 30 januari 2004 15:09

Arabische of Marokkaanse racisten ongestraft

Het gebeurt wel vaker dat allochtone voetbalploegen voor geweld zorgen op en naast het veld. Als de slachtoffers van intimidatie en agressie autochtone spelers of supporters zijn, wordt dat doorgaans met de mantel der liefde toegedekt. Maar, deze keer was het toch wat anders.

Het kwam enkel op VTM... Vrt had een rode storing vermoedelijk :oops:

Woensdag werd er dus in Hasselt een kwalificatiewedstrijd gespeeld voor het Europese Kampioenschap zaalvoetbal. België en Israël stonden daarbij tegenover elkaar. Al snel werd duidelijk dat een aantal supporters niet naar Hasselt waren afgezakt om de wedstrijd te volgen, maar om herrie te schoppen en die voetballers de stuipen op het lijf te jagen.

Telkens een Israëlische speler in de buurt van de bal kwam, weerklonken er van op de tribune luidkeels pro-Palestijnse kreten en anti-joodse slogans. Er werd met vlaggen gezwaaid van de Palestijnse terreurbewegingen Hamas of Hezbollah. Zwarte vlag met witte arabische tekens... Ook de racistische spreekkoren "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas" en "Hezbollah ! Hezbollah ! "waren niet uit de lucht. De wedstrijd moest tweemaal stilgelegd worden en de politie moest tussenbeide komen.

Er werd echter niemand opgepakt wegens wangedrag en hooliganisme ! 8O Moesten er eerst gewonden vallen 8O Een granaat gegooid worden misschien 8O

Geert Hoste stond er bij en keek er na :roll: en riep stilletjes : "Hou het tof... " maar dat hebben ze vermoedelijk niet gehoord... of gedaan alsof :twisted:

De Knut 30 januari 2004 15:14

De supporteers zijn toevallig de supporters van die vreemdelingenploeg in Borgerokko die met veel geld door de Vlaamse overheid wordt gesponsord. T-interim. Landuyt pakt daar graag mee uit, met die ploeg.
En ook een speler van die ploeg, die ook in de nationale ploeg zit, was mede verantwoordelijk voor dit gedrag. Hij is intussen uit de nationale ploeg gezet.

Herbert 30 januari 2004 15:16

De zaalvoetbalwedstrijd tussen België en Israël, die woensdagavond plaatsvond in Hasselt, is tweemaal stilgelegd omdat vanop de tribune voortdurend antisemitische slogans werden geroepen. Een 15-tal Antwerpse jongeren van Marokkaanse afkomst scandeerden zinnen als "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas" en ontrolden pro-Palestijnse vlaggen. Volgens ooggetuigen behoren de daders tot de entourage van eersteklasse zaalvoetbaclub Borgerhout, een ploeg die een jaar geleden in het nieuws kwam toe Vlaams minister Landuyt aankondigde dat acht spelers een "profcontract" kregen als ze naast zaalvoetbal ook nog aan jeugdwerk deden. De Israëlische ploeg en de stad Hasselt hebben inmiddels een klacht ingediend wegens racisme, Renaat Landuyt eist dat de door hem gesubsidieerde vzw achter de voetbalclub een grondig onderzoek instelt. Benny Meurs, de bondscoach van de Belgische nationale ploeg zaalvoetbal heeft een speler die betrokken was bij de incidenten uit de ploeg gezet. Mustafa Toukouki zat woensdagavond tijdens de wedstrijd op de tribune, maar maakte wél deel uit van de nationale ploeg en droeg daarom een officieel trainingspak. Vanop zijn tribuneplaatsje zou hij met gebaren de amokmakers aangevuurd hebben. Nadat Meurs de TV-beelden had gezien, besloot hij de speler onmiddellijk naar huis te sturen...
Hou het tof ............... :((((((((((

Darwin 30 januari 2004 15:35

Wanneer stampen we al die smerige islamitische racisten nu eens eindelijk het land uit?

ancapa 30 januari 2004 15:38

eens mee gaan voetballen ? zonder bal :roll: :lol: :lol:

Tegendradigaard 30 januari 2004 15:39

Benny Meurs ??? Den Benny verdomme nog aan toe.

'k hem daar ooit nog lang geleden nog samen met gevoetbald. Moar toen was het nog een klein manneke. Een heel klein manneke. Twee koppen en twee jaar jongers as de rest. Maar sjotten. Amai.

Allez toen ik hem de leste keer zag was hem wel ne kop groter as ik. Maar 'k zen nog altijd 2 jaar ouder.

A propos 't is een schande.

Maar kan mij nu eens iemand uitleggen hoe dat kan ? 't zijn toch alleen maar Vlamingen die racist zijn. De rest van de wereldbevolking is toch nooit racistisch ?

Sseppe 30 januari 2004 15:44

Ongeveer de helft van de Belgische nationale zaalvoetbalploeg is van marokkaanse origine. Niet moeillijk natuurlijk als ge weet dat die gasten vorig jaar van minister Landuyt een profcontract hebben gehad. Goede investering voor goede reklame voor België !

Steenuil 30 januari 2004 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Het kwam enkel op VTM... Vrt had een rode storing vermoedelijk :oops:

Complete nonsens want ik heb het op de VRT gezien. En op ATV. Niet op VTM.

Wat de inhoud betreft: ik sta er van versteld dat die drie opruiers mochten blijven zitten. Ik hoop echt dat het gerecht er zich mee gaat moeien.

ancapa 30 januari 2004 15:49

ik kijkom 19u naar vtm en om 20u naar canvas 8O

Steenuil 30 januari 2004 15:51

Citaat:

ik kijkom 19u naar vtm en om 20u naar canvas 8O

Je weet even goed als ik dat het nieuws op Canvas maar een zeer verkorte versie is van dat van 19:00 op TV1.

Trouwens: het gaat hier om zaalvoetbal, niet om mini-voetbal.

herr fritz 30 januari 2004 16:49

"Meer kleurtjes" zorgt voor een heuse diarree.

rookie 30 januari 2004 17:13

Iemand al van het CGKR gehoord. Nochtans zij die er anders zéér snel bij,(remember onze nieuwe bisschop) of is rascisme enkel wanneer de (bruine) "vrienden" het zeggen ??? :lol:

Woutertje 30 januari 2004 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wanneer stampen we al die smerige islamitische racisten nu eens eindelijk het land uit?

Heb het artikel vandaag in de GVA gelezen. Het wordt mij hoe langer hoe duidelijker dat de onverdraagzaamheid en haat vanwege moslimjongeren steeds maar méér ongekende proporties begint aan te nemen. Laten we hopen dat een aantal Joodse organisaties klacht indienen tegen deze verwerpelijke jongeren. Antisemietisme dient hard aangepakt te worden.

Hanne 30 januari 2004 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie
Iemand al van het CGKR gehoord. Nochtans zij die er anders zéér snel bij,(remember onze nieuwe bisschop) of is rascisme enkel wanneer de (bruine) "vrienden" het zeggen ??? :lol:

Het gedrag van die Noord-Afrikanen moet je in deze tijden als identiteitsondersteunend- en opbouwend gedrag beschouwen, en kan hooguit als politiek correct racisme bestempeld worden, een vorm van racisme die weliswaar niet strafbaar is, want het valt immers onder de lading van "verrijkende multicultuur".
Bovendien Rookie moet je het wel voorzichtig aanbrengen, op risico verketterd te worden als onverdraagzame, want aan deze vorm van islamitische godsdienstbeleving - creatieve religieuse en culturele expressie noemen de politiek correcten het ook wel eens - mag niet geraakt worden anders schend je mensenrechten en ben jij de crimineel Rookie. :wink: Je bent verwittigd :lol:

Foundation 30 januari 2004 20:04

Laten we hopen dat niet alle jongeren met een gebruinder kleurtje over dezelfde kam geschoren worden...

The_Prodigy 30 januari 2004 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie

Ik heb geïnformeerd bij het CGKR of zij reeds klacht hebben ingediend maar heb nog geen antwoord gekregen. Ik hou jullie op de hoogte ALS ze mij iets laten weten wat ik ten zeerste betwijfel. Ik heb enige tijd geleden nog contact opgenomen met het centrum betreffende de veroordeling van een aantal Club Brugge-supporters die veroordeeld werden voor racisme. Het betrof de wedstrijd Club - Galatasaray. Verbaast het iemand dat ik nooit antwoord heb gehad?

TomB 30 januari 2004 23:37

Citaat:

Het gebeurt wel vaker dat allochtone voetbalploegen voor geweld zorgen op en naast het veld.

Hooliganisme is volgens u een migrantenprobleem?

dejohan 30 januari 2004 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Maar kan mij nu eens iemand uitleggen hoe dat kan ? 't zijn toch alleen maar Vlamingen die racist zijn. De rest van de wereldbevolking is toch nooit racistisch ?

Wie heeft dat jou gezegd?

Mustapha 30 januari 2004 23:54

Al ooit iemand stil gestaan als de racistische "blanke" man van de tribune racistische opmerkingen scanderen naar de "donkere" man. ?

Nu het toevallig Joden zijn, genieten ze een bepaalde status.

djaap 31 januari 2004 00:06

ja, schandalig. maar we zien ook "supporters" zoals dat in de belgische voetbalstadiums ... Kijk eens naar GBA, toen ze naar Standard kwamen, er waren veel veel racisten zangen... ook schandalig !!

Anti extreem-rechts, bij de Vlamingen, de Belgen, en de Joden, de Moslims... !!! :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be