Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kiest het VLD-congres voor een regeringscrisis ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8732)

Cynicus 30 januari 2004 20:40

Volgend weekend houdt de VLD een congres waarop de basis kan beslissen of het migrantenstemrecht al dan niet een regeringscrisis waard is.

Het Skill Effect 30 januari 2004 20:52

Je kan niet ontkennen dat deze poll duidelijk de peroonlijke wens van de oprichter uitdrukt.

Qua objectiviteit in het onderzoek is dit een flater van jewelste !!! :lol: :twisted: 8O :lol:

luc broes 30 januari 2004 20:52

De acties van het Comité Geen stemrecht voor vreemdelingen verlopen veel beter dan verwacht.
De overgrote meerderheid van de Vlamingen reageert zeer positief. De Gucht weet dat ook. Alles is dus mogelijk.

Het Skill Effect 30 januari 2004 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De acties van het Comité Geen stemrecht voor vreemdelingen verlopen veel beter dan verwacht.
De overgrote meerderheid van de Vlamingen reageert zeer positief. De Gucht weet dat ook. Alles is dus mogelijk.

De pas opgekomen actie VOOR migrantenstemrecht gaat ook als een trein (en niet eentje van NMBS! :wink: )!

Cynicus 30 januari 2004 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:

De pas opgekomen actie VOOR migrantenstemrecht gaat ook als een trein (en niet eentje van NMBS! :wink: )!

Als een boemeltrein, zeker ?

Het Skill Effect 30 januari 2004 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:

Als een boemeltrein, zeker ?

:roll: :roll: :roll:

ik zei toch GEEN NMBS ! :roll: :evil: :roll:

luc broes 30 januari 2004 21:01

Citaat:

Je kan niet ontkennen dat deze poll duidelijk de persoonlijke wens van de oprichter uitdrukt.

Chill, je hebt mogelijk gelijk, maar erg belangrijk is het niet.
Eén ding is echter zeker en wel belangrijk: Het resultaat van de opiniepeiling van VRT-DS drukt duidelijk NIET de wens uit van de inrichter.

Het Skill Effect 30 januari 2004 21:03

Citaat:

Citaat:

Je kan niet ontkennen dat deze poll duidelijk de persoonlijke wens van de oprichter uitdrukt.

Eén ding is echter zeker en wel belangrijk: Het resultaat van de opiniepeiling van VRT-DS drukt duidelijk NIET de wens uit van de inrichter.

Over alles bestaan opiniepeilingen.

Voor de verkiezingen stortregent het er zelfs van.

Ik ben zelf trouwens nooit gevraagd voor één of ander peiling, dus let ik er ook niet op.

Bruno* 30 januari 2004 21:39

De VLD heeft al ervaring met het in de kop drukken van oproerkraaiers tijdens een congres. Ze gaan de regering niet prijsgeven voor een symbooldossier.

luc broes 30 januari 2004 21:50

Citaat:

Citaat:

Over alles bestaan opiniepeilingen. Voor de verkiezingen stortregent het er zelfs van.
Ik ben zelf trouwens nooit gevraagd voor één of ander peiling, dus let ik er ook niet op.

Je let er niet op en toch reageer je erop. Eigenaardig!

Rudy Van Nespen 30 januari 2004 21:56

de VLD kiest voor de regeringscrisis omdat Verhofstadt naar Europa wil.
Ze hebben daarom tot nu niks verricht en enkel veel beloofd.

Het Skill Effect 30 januari 2004 23:55

Citaat:

Citaat:

Over alles bestaan opiniepeilingen. Voor de verkiezingen stortregent het er zelfs van.

Ik relativeer het ! :roll:

Ik wil gerust de pro-stemrecht petitie relativeren, maar ik vraag me af of jij hetzelfde kan met de anti-petitie! :?: :? :roll:

zorroaster 31 januari 2004 00:40

Alsof de VLD-top zich ooit iets aantrok van de besluiten van het Congres! Ik word onpasselijk als ik Karel de Gucht zie verklaren dat hij gebonden is aan de beslissing van het VLD-congres als zij besluiten uit de regering te stappen vanwege het migrantenstemrecht.
Herinner u het Novembercongres van de VLD, waarop een meerderheid van de leden koos voor een confederalistische VLD die ijveren zou voor een ceremonieële monarchie.
De dag erna noemde Verhofstadt het een "dwaasheid" en liet hij weten dat hij niet gediend was van die vervelende congresleden die zijn "goede verstandhouding met de koning" wilden verstoren. Herman de Croo ging zelfs nog verder en ridiculiseerde de besluiten van het eigen congres door enkele voorstellen die werden ingediend om die congresbesluiten over de monarchie te stemmen, koudweg te verwerpen.

Gaan diezelfde mensen nu echt durven beweren dat zij uit de regering stappen omdat het congres daarvoor zou kiezen? Wie maakt zichzelf dat toch wijs?

Lekker Links! 31 januari 2004 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
de VLD kiest voor de regeringscrisis omdat Verhofstadt naar Europa wil.
Ze hebben daarom tot nu niks verricht en enkel veel beloofd.

Vergeet niet dat ALS de regeing valt Verhofstadt zijn overstap naar Europa kan vergeten. Er is geen enkele Europese instelling die macht toe zal vertrouwen aan iemand die in een land van amper 10 miljoen inwoners geen regering bijeen kan krijgen. Het verleden heeft dit al genoeg aangetoond, voor Europa wil met "kwaliteit".

Tantist 31 januari 2004 01:20

Citaat:

Je kan niet ontkennen dat deze poll duidelijk de peroonlijke wens van de oprichter uitdrukt.

Qua objectiviteit in het onderzoek is dit een flater van jewelste !!! :lol: :twisted: 8O :lol:

Neen, maar laat ons eerlijk wezen: de VLD zal omwille van het postje van Verhofstadt haar kritiek laten varen.

damawallaby 31 januari 2004 10:48

Europa weet al dat Verafkots een grote zak lucht is en mogelijk zie de VLD in een regeringscrisis de oplossing om de massale vaandelvlag te proberen te counteren. Paars is één grote mislukking waar mogelijks alleen de rooie bandieten kunnen van profiteren.

luc broes 31 januari 2004 11:13

Citaat:

Citaat:

Ik relativeer het ! :roll:
Ik wil gerust de pro-stemrecht petitie relativeren, maar ik vraag me af of jij hetzelfde kan met de anti-petitie! :?: :? :roll:

Ik stel vast wat Karel De Gucht niet relativeert.

The_Prodigy 31 januari 2004 16:15

Het zoveelste hypokriete manoeuver van de VLD om de kiezer zand in de ogen te strooien. Enkele weken/maanden geleden beweerde De Gucht nog bij hoog en bij laag dat zij voor het migrantenstemrecht geen regeringscrisis over hadden. Vanwaar deze plotse ommekeer? Met de raadpleging van het Congres houden zij de schijn wat hoog. Ze willen laten blijken dat ze alles willen doen om het migrantenstemrecht tegen te houden. In werkelijkheid zullen ze waarschijnlijk bij hun eerste standpunt blijven.

Heeft het wat te maken met de nog niet gepubliceerde peiling van de VRT/Standaard waarover andere topics op dit forum. De verwachting is dat de VLD veel stemmen zal verliezen vanwege hun te linkse koers en dan vooral hun opstelling inzake het migrantenstemrecht. Zij willen op deze manier de rechterzijde van de VLD er alsnog van overtuigen om toch maar op hen te stemmen.

The_Prodigy 31 januari 2004 16:16

Het zoveelste hypokriete manoeuver van de VLD om de kiezer zand in de ogen te strooien. Enkele weken/maanden geleden beweerde De Gucht nog bij hoog en bij laag dat zij voor het migrantenstemrecht geen regeringscrisis over hadden. Vanwaar deze plotse ommekeer? Met de raadpleging van het Congres houden zij de schijn wat hoog. Ze willen laten blijken dat ze alles willen doen om het migrantenstemrecht tegen te houden. In werkelijkheid zullen ze waarschijnlijk bij hun eerste standpunt blijven.

Heeft het wat te maken met de nog niet gepubliceerde peiling van de VRT/Standaard waarover andere topics op dit forum. De verwachting is dat de VLD veel stemmen zal verliezen vanwege hun te linkse koers en dan vooral hun opstelling inzake het migrantenstemrecht. Zij willen op deze manier de rechterzijde van de VLD er alsnog van overtuigen om toch maar op hen te stemmen.

The_Prodigy 31 januari 2004 16:17

Het standpunt van Coveliers zal de VLD veel stemmen kosten. Hieruit is duidelijk gebleken dat zij niks over hebben om het migrantenstemrecht tegen te houden. De arme man werd zelfs uit zijn functie van fractievoorzitter ontslaan omdat hij nota bene het partijstandpunt verdedigde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be