Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   allgemeine ss en waffen ss er was wel degelijk een verschil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87320)

Piet Hein 7 april 2007 19:31

allgemeine ss en waffen ss er was wel degelijk een verschil

De allgemeine ss was gewoon een vernietegingseenheid die eigenlijk niet meer waren dan ordianre grote moordenaars bende. De waffen ss was een soort vreemdelingenlegioen en een duitse eltie eenheid. in veel landen die duitsers bezette richte ze een waffen ss eenheid op om zo mensen te rekruteren voor het vechten tegen het communisme (meeste op aanmoedeging van de kerk). Het verhaaltje dat alle SS'ers nazi's waren is gewoon zever. De waffen ss was een elite eenheid en wie wil er nu niet tot de beste horen. ik heb overtijd nog iemand gesproken die voor legioen langemark heeft gevochten en dat was zeker geen nazi integendeel zelfs. Dat binnen de waffen ss geen misdaden tegen de menselijkheid zijn gegaan ga ik zeker niet erkenen maar die waren beperkt tot een minimum. Ik ga hier de holocaust niet ontkennen maar dat van die ss is grotendeels sterk overdreven.

Doki 7 april 2007 19:48

Eh, ik denk dat u zich van website hebt vergist.
Dit is politics.be, niet stormfront.org. Ik weet het, de kleurtjes en de icoontjes zijn hetzelfde. De inhoud niet.

Apocalyps 7 april 2007 19:57

Vroege zonneslag.

Golradir 7 april 2007 19:58

Ach wat leuk, een kaalkopje.

Pietje 7 april 2007 20:07

Slag van de klokken gekregen.

Metternich 7 april 2007 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2591499)
De allgemeine ss was gewoon een vernietegingseenheid die eigenlijk niet meer waren dan ordianre grote moordenaars bende. De waffen ss was een soort vreemdelingenlegioen en een duitse eltie eenheid. in veel landen die duitsers bezette richte ze een waffen ss eenheid op om zo mensen te rekruteren voor het vechten tegen het communisme (meeste op aanmoedeging van de kerk). Het verhaaltje dat alle SS'ers nazi's waren is gewoon zever. De waffen ss was een elite eenheid en wie wil er nu niet tot de beste horen. ik heb overtijd nog iemand gesproken die voor legioen langemark heeft gevochten en dat was zeker geen nazi integendeel zelfs. Dat binnen de waffen ss geen misdaden tegen de menselijkheid zijn gegaan ga ik zeker niet erkenen maar die waren beperkt tot een minimum. Ik ga hier de holocaust niet ontkennen maar dat van die ss is grotendeels sterk overdreven.

Zinsconstructie, spelling, grammatica, leesbaarheid, etc... Op alle vlakken gebuisd...

C2C 7 april 2007 21:04

Citaat:

allgemeine ss en waffen ss er was wel degelijk een verschil
Ach, wat maakt het uit? Ze werden toch alletwee door de Sovjet totaal vernietigd. Dat is het enige dat telt.

ilfalco 7 april 2007 21:22

Citaat:

Ach, wat maakt het uit? Ze werden toch alletwee door de Sovjet totaal vernietigd. Dat is het enige dat telt.
beter gezegd door de waanzin van hitler en de koude.... mochten de russen de zeer uitgestrekte gebieden en vooral de kouden en modder niets als bondgenoot gehad dan waren ze geen partij voor de duitse oorlogsmachine, ondanks dat ze een veeloud aan divisies hadden en duitsland no op verschillende tonelen vocht.

Maar hun aandeel in het verslaan van de nazi's is in ieder geval veel groter dan dat vand e geaillieeerden die eigenlijk enkel nog maar het kaartenhuisjes omver moeste blazen. Met een fractie wat in rusland verloren ging hadden ze makkelijk eender welke invasiepoging kunnen afslaan.

carlgustaaf 7 april 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2591565)
Eh, ik denk dat u zich van website hebt vergist.
Dit is politics.be, niet stormfront.org. Ik weet het, de kleurtjes en de icoontjes zijn hetzelfde. De inhoud niet.

waarom mag die jongen niet over SS-ers praten hier? Hebt gij iets tegen SS-ers mischien, Doki?8O

lombas 7 april 2007 22:41

In sommige gevallen is daar iets van, neemt niet weg dat ook de algemene vleugel een criminele organisatie is.

john bell hood 8 april 2007 09:01

Juist behalve dat de algemeine ss wel ook andere activiteiten had dan de door u genoemde.

john bell hood 8 april 2007 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2591795)

Ik dacht dat gij een democraat waart.De sympathie voor stalin komt weer boven.
Voor het overige waren duitsers veel betere soldaten dan de russen.
Kwalitatief was het duits leger superieur en zeker de waffen ss.

john bell hood 8 april 2007 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2592006)
In sommige gevallen is daar iets van, neemt niet weg dat ook de algemene vleugel een criminele organisatie is.

Blabla.De ss maakte deel uit van de staatsmacht en het derde rijk was de legalitiet in duitsland.Met terugwerkende kracht de wetgeving van een ander land op duitsland toepassen om duitse organisaties met terugwerkende kracht tot criminele organisaties te maken,is lachwekkend.

john bell hood 8 april 2007 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2591637)
Slag van de klokken gekregen.

Nee,een vervelende waarheid gezegd waarop gij duidelijk niet kunt antwoorden..

lombas 8 april 2007 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2592377)
Blabla.De ss maakte deel uit van de staatsmacht en het derde rijk was de legalitiet in duitsland.Met terugwerkende kracht de wetgeving van een ander land op duitsland toepassen om duitse organisaties met terugwerkende kracht tot criminele organisaties te maken,is lachwekkend.

Niks blabla, dat is geoordeeld door een rechtbank. Je kan het daar dan oneens mee zijn, neemt niets van de stempel op zich weg.

john bell hood 8 april 2007 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2592449)
Niks blabla, dat is geoordeeld door een rechtbank. Je kan het daar dan oneens mee zijn, neemt niets van de stempel op zich weg.

Wel blabla want die rechtbank oordeelde op basis van recht dat in duitsland niet van kracht was op het ogenblik van de feiten.De uitspraak is dus waardeloos.

Raf 8 april 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2592702)
Wel blabla want die rechtbank oordeelde op basis van recht dat in duitsland niet van kracht was op het ogenblik van de feiten.De uitspraak is dus waardeloos.

:rofl:

Rechtspraak op z'n rechts... :lol:

Doki 8 april 2007 11:48

Vlaanderen, zondag 8 april 2007, Pasen. Het feest van de verrijzenis van de mens die niemand uitsloot en die tot in de dood zijn visie heeft verdedigd, om als voorbeeld te dienen voor de mensheid. Met warme weemoed herdenken mensen op een webforum de grootste orgie van de dood die ooit heeft plaatsgevonden.

john bell hood 8 april 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2592746)
:rofl:

Rechtspraak op z'n rechts... :lol:

Onbenullge reactie die niets weerlegt.

john bell hood 8 april 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2592766)
Vlaanderen, zondag 8 april 2007, Pasen. Het feest van de verrijzenis van de mens die niemand uitsloot en die tot in de dood zijn visie heeft verdedigd, om als voorbeeld te dienen voor de mensheid. Met warme weemoed herdenken mensen op een webforum de grootste orgie van de dood die ooit heeft plaatsgevonden.

Slappe praat.Godsdienst is onzin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be