![]() |
voorangsregel op rotonde
Bij het oprijden van een rotonde met gelijkliggend fietspad afgebakend met een onderbroken witte lijn rijd ik een fietser aan die van rechts komt,dus in de tegenovergestelde rijrichting.
Vraag; Wie is in fout? |
U, je moet op tijd kunnen stoppen.
|
Citaat:
Maar het blijft een zwakke weggebruiker hé . |
Hoe is die fietser er trouwens aan toe ????
|
voorang op rotonde
er was enkel materiele schade
|
voorang op rotonde
men moet altijd op tijd kunnen stoppen,als dat zo is gebeuren er geen ongevallen
Waarom dienen dan de verkeersregels? Of zijn die niet van toepassing op de zwakke weggebruiker? |
tja , ik heb ooit eens een bekeuring gekregen omdat ik tegen de richting in over het fietspad reed , dus dat is al iets dat niet mag .
En ook die fietser moet ten allen tijde kunnen stoppen. Maar voor een rond punt moet je ook tot stilstand komen hé. |
Wie was er eerst op de rotonde: jij of de fietser?
|
het enige wat hier telt is dat JIJ die fietser aanreed
jij bent dus altijd in fout, al kwam die fietser bij wijze van spreken uit de lucht gevallen wat niet wegneemt dat die fietser een bekeuring kan krijgen voor zijn verkeerde rijrichting maar dat verandert niks aan het feit dat jij hem aanreed en zaken als 'hoe erg is die fietser er aan toe?' spelen helemaal geen rol |
Men heeft me verteld dat "de zwakke" weggebruiker altijd gelijk heeft, (of zoiets), maar dat die weldegelijk ook fouten kunnen maken (hoe is het mogelijk?).
In dit geval is de zwakke weggebruiker zeker in de fout (verkeerde rijrichting), maar mocht U hem daarom nog niet omverrijden denk ik :lol: . Vermits er geen lichamelijke schade is, denk ik dat hij of zijzelf voor zijn eigen schade moet opdraaien (eigen schuld dikke bult), en U voor uw eigen schade (stoute automobilist die enkel naar links kijkt alvorens op de rotonde te rijden en niet de moeite doet om een zwakke weggebruiker die tegen de richting in rijdt te willen opmerken! FOEI!). Ridicuul, maar zoiets zou het kunnen zijn. Was die "zwakke" weggebruiker-tyrannie ook niet een geschenkje van de groenen? |
Ik stond stil voor ik de rotonde opreed,ik kijk naar links en rij de rotonde op op het moment dat er geen auto's of fietsers aankomen van links.
Trouwens indien ge dan nog naar rechts moet kijken en dan vertrekken kan er weer verkeer komen van links. Normaal mag er op de rotonde geen verkeer van rechts komen, is dat wel zo dat is dat volgens mij een zware overtreding |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is dus buiten de zwakke weggebruiker gerekend volgens mij. Ben wel eens benieuwd hoe het uitdraait. Die regel zit me nl. ook al lang dwars. Van die fietsers die vlak voor je auto ineens (uiteraard zonder eerst te kijken, noch zonder eerst hun arm nog maar te gebruiken als wegwijzer) naar links over de baan glijden..... Of zoals ik al ergens schreef, gisteren die kopvod met zowel lappen stof op haar voorhoofd maar ook letterlijke paardenkleppen aan de zijkant, die dan maar denkt dat ze gewoon op de rijbaan mag lopen omdat ze geen auto's ziet aankomen via het "natuurlijke zijzicht" dat mensen hebben, en dan LUSTIG in haar auto stapt! Ge moet maar eens proberen een rijbewijs te bemachtigen met de handicap dat je geen perifeer zicht meer hebt! |
Citaat:
Enkel naar links kijken in de overtuiging dat er van rechts niets kan komen, heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. |
Citaat:
En me dunkt hebben noch tegenrichtingvoetgangers noch tegenrichtingfietsers ooit voorrang. maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk, goed dat je steeds ook rechts kijkt; er zou wel eens een kameel kunnen komen aanwaaien. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Rotondes zijn altijd al een gevaar geweest en ze zullen het altijd blijven. Zeker als het druk is , dan vergt het een deftige inspanning om veilig rond te raken . Waarom er dan nog eens fietsers en zelfs voetgangers rondgaan is mij helemaal een raadsel .
|
Citaat:
Maar goed, je zit er nu eenmaal mee... |
Citaat:
|
Citaat:
Dus , waarom geen kameel ???:lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be