Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Voeren: Franstalige ambulanciers laten gewonde Nederlandstalige ACHTER (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87456)

evilbu 9 april 2007 12:11

Voeren: Franstalige ambulanciers laten gewonde Nederlandstalige ACHTER

8O

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...eren_Ambulance

Ambulanciers laten vrouw achter

ma 09/04/07 - In de faciliteitengemeente Voeren hebben Franstalige ambulanciers geweigerd om een gewonde vrouw naar een Nederlandstalig ziekenhuis te brengen.

De vrouw was gevallen tijdens een wandeling en had haar arm gebroken.

Via de 100-centrale in Hasselt was een ambulance opgeroepen, maar de ambulanciers, die alleen Frans spraken, wilden de vrouw niet naar een Nederlandstalig ziekenhuis brengen en lieten haar achter op straat.

Burgemeester Huub Broers (Voerbelangen) tilt zwaar aan de zaak.

DebianFox 9 april 2007 12:12

wat denken ze wel?

Metternich 9 april 2007 12:15

:evil:

evilbu 9 april 2007 12:17

Oke, misschien is mijn titel wat te snel gemaakt, strikt gezien zegt het artikel nergens dat de vrouw zelf Nederlandstalig was...maar ik meen dat dat wel zo begrepen mag worden....:|

Ambiorix 9 april 2007 12:19

:evil::evil:

van Maerlant 9 april 2007 12:21

Onmiddelijk ontslag voor die ambulancier, een paar duizend euro schadevergoeding, en een verplichte taalcursus Nederlands voor die idiote ambulanciers. Alleen zo leren ze het.

Miguelito 9 april 2007 13:20

8O Ja, dat waren waarschijnlijk verkleede flaminganten 8O

ONAANVAARDBAAR en dat nog op het grondgebied van Vlaanderen! Ben eens benieuwd hoe men zal reageren, het zal wel weer snel onder de mat geveegd worden

evilbu 9 april 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2595357)
8O Ja, dat waren waarschijnlijk verkleede flaminganten 8O

ONAANVAARDBAAR en dat nog op het grondgebied van Vlaanderen! Ben eens benieuwd hoe men zal reageren, het zal wel weer snel onder de mat geveegd worden

Maar vanwaar kwamen die ambulanciers dan?? De centrale die opgebeld is was in Hasselt..... waarom sturen zij Franstalige ambulanciers????!!!??!:evil:

duveltje382 9 april 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2595181)
Oke, misschien is mijn titel wat te snel gemaakt, strikt gezien zegt het artikel nergens dat de vrouw zelf Nederlandstalig was...maar ik meen dat dat wel zo begrepen mag worden....:|

Das straf,je maakte juist dezelfde fout als ik :lol:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=87461

evilbu 9 april 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2595379)
Das straf,je maakte juist dezelfde fout als ik :lol:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=87461

Is ze nu Franstalig of niet?
Ik wil meer info:|

Jan van den Berghe 9 april 2007 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2595372)
Maar vanwaar kwamen die ambulanciers dan?? De centrale die opgebeld is was in Hasselt..... waarom sturen zij Franstalige ambulanciers????!!!??!:evil:

Als ik me niet vergis, komen, volgens een oude overeenkomst, zieken- en brandweerwagens uit het naburige Wezet.

Essevee_VL 9 april 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2595157)
8O

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...eren_Ambulance

Ambulanciers laten vrouw achter

ma 09/04/07 - In de faciliteitengemeente Voeren hebben Franstalige ambulanciers geweigerd om een gewonde vrouw naar een Nederlandstalig ziekenhuis te brengen.

De vrouw was gevallen tijdens een wandeling en had haar arm gebroken.

Via de 100-centrale in Hasselt was een ambulance opgeroepen, maar de ambulanciers, die alleen Frans spraken, wilden de vrouw niet naar een Nederlandstalig ziekenhuis brengen en lieten haar achter op straat.

Burgemeester Huub Broers (Voerbelangen) tilt zwaar aan de zaak.

Ten eerste hoop ik dat deze ambulanciers levenslang krijgen want ze hebben hun gezworen eed (Eed van Hippocrates) met de voeten getreden. Dit gebeurd ook in Brussel en de 6 faciliteitengemeenten.

Ten tweede Voeren is Vlaams en blijft Vlaams dus Franstaligen aanpassen of opkrassen!

Ten derde Vlaanderen word wakker!!! een onafhankelijk Vlaanderen voor Vlamingen!!!!!!!! stop verfransing!!!!!!!!!!

Ten vierde ontstolen gebieden waar de volkstaal een Nederlands dialect was bij de vastlegging van de taalgrens in 1963 terug naar Vlaanderen

De volledige gemeenten:

Komen
Moeskroen
Edingen
Heilissem
Lijsem
Bitsingen
Aubel
Balen
Bleiberg
Welkenraat

Deelgemeenten en gehuchten:

Wezet
Lieze, een deelgemeente van Wezet
Ternaaien, een deelgemeente van Wezet
Bierk, een deelgemeente van Roosbeek
Sint-Renelde, een deelgemeente van Tubeke
Orroir, een deelgemeente van Kluisberg
Amengijs, een deelgemeente van Kluisberg
Rozenaken, een deelgemeente van Kluisberg
Vierwinden, een gehucht in Elzele
D’Hoppe, een gehucht in Vloesberg
Te Levieren, een gebied in Vloesberg tussen de Verrebeek en de Buistemberg
Groenstraat, een gehucht in Zullik
Warresaert, een gehucht in Zullik
’t Walinneke, een wijk op de weg van Sint-Genesius-Rode naar Zevenborre in Eigenbrakel
Zevenborre, een deel Eigenbrakel
De strook in het uiterste noorden van Waver, gelegen tussen Ottenburg en Tombeek (Overijse), met de hoeven Bilande en Kleine Bilande en de Hoeve der Tempeliers
Sluizen, deelgemeente van Bevekom zonder de wijk Sclimpré
Bosschelle Hoeve, een gehucht in Evernijs
Roost, een deelgemeente van Berlo uitgezonderd Krenwijk
Korsworm, een deelgemeente van Berlo
Wouteringen, een deelgemeente van Oerle

duveltje382 9 april 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2595389)
Is ze nu Franstalig of niet?
Ik wil meer info:|

Idd staat er niet bij welke taal de vrouw sprak,in ieder geval is het een regelrechte schande dat die ambulancier hulp weigerde te geven aan de gewonde vrouw
Het is wel zo dat in noodgevallen hij het meest bijgelegen ziekenhuis MOET nemen,das wet
En als dat dan een Franstalige kliniek is dan heeft die vrouw pech gehad,tezij zij doorverwezen word door een dokter naar een andere kliniek
Dus mss heeft die Ambulancier wel gelijk

stab 9 april 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2595194)
Onmiddelijk ontslag voor die ambulancier, een paar duizend euro schadevergoeding, en een verplichte taalcursus Nederlands voor die idiote ambulanciers. Alleen zo leren ze het.

Als de Vlamingen jaarlijks 12 miljard euro richting Wallonie kunnen versluizen, dan is er genoeg geld om er voor te zorgen dat in de Rand en in Voeren Nederlandstalige mugs kunnen georganiseerd worden.
Waalse en Franstalig-Brusselse mugs moeten simpelweg overbodig gemaakt worden.

duveltje382 9 april 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2595481)
Als de Vlamingen jaarlijks 12 miljard euro richting Wallonie kunnen versluizen, dan is er genoeg geld om er voor te zorgen dat in de Rand en in Voeren Nederlandstalige mugs kunnen georganiseerd worden.
Waalse en Franstalig-Brusselse mugs moeten simpelweg overbodig gemaakt worden.

Mug,5 minuten kan een mensenleven betekenen:?
Tweetalige ziekenhuizen is een must in Brussel en de rand !!!

evilbu 9 april 2007 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2595405)

Ten vierde ontstolen gebieden waar de volkstaal een Nederlands dialect was bij de vastlegging van de taalgrens in 1963 terug naar Vlaanderen

Ik hoop dat dat geen standpunt is van Vlaams Belang.
De taalgrens ligt vast en dat is het beste voor Vlaanderen. Of wilt u liever een referendum gemeente per gemeente??:roll:

stab 9 april 2007 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2595497)
Mug,5 minuten kan een mensenleven betekenen:?
Tweetalige ziekenhuizen is een must in Brussel en de rand !!!

Tweetalige ziekenhuizen alleen in Brussel.
In de Rand enkel Nederlandstalige ziekenhuizen.

Preuße 9 april 2007 14:25

Nog een voorbeeld van discriminatie tegenover Vlamingen. Als de republiek gevestigd is zullen er nogal wat processen volgen tegen franstalige criminelen denk ik zo. :twisted:

Essevee_VL 9 april 2007 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2595513)
Ik hoop dat dat geen standpunt is van Vlaams Belang.
De taalgrens ligt vast en dat is het beste voor Vlaanderen. Of wilt u liever een referendum gemeente per gemeente??:roll:

Evilbu kent U de situatie in de ontstolen gebieden? Door het gelijke verdedigende houding van Vlaanderen als U hebben heel wat Nederlandstalige grond moeten prijs geven aan Wallonië en Frankrijk. Het wordt tijd dat de Vlaamse meerderheid van zich laat horen en de Franstalige minderheid op zijn plaats zet buiten Vlaanderen en verfranste grond wel te verstaan. Dus ik geef U de keuze laat verder op uw kop kakken door de Franse ratten , door verwijtwoorden als Bouche de la Flandre (mof uit Vlaanderen) zoals ze al doen in Frans-Vlaanderenen en laat het Germaans element in Vlaanderen vernietigen. Of kies voor een onafhankelijk Vlaanderen en het herstellen van Germaans element in de ontstolen gebieden.

Franstaligen in Vlaanderen: Aanpassen of opkrassen!
Faciliteiten stommiteiten!
Talentelling=Verfransingsinstrument!

evilbu 9 april 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2595539)
Evilbu kent U de situatie in de ontstolen gebieden? Door het gelijke verdedigende houding van Vlaanderen als U hebben heel wat Nederlandstalige grond moeten prijs geven aan Wallonië en Frankrijk. Het wordt tijd dat de Vlaamse meerderheid van zich laat horen en de Franstalige minderheid op zijn plaats zet buiten Vlaanderen en verfranste grond wel te verstaan. Dus ik geef U de keuze laat verder op uw kop kakken door de Franse ratten , door verwijtwoorden als Bouche de la Flandre (mof uit Vlaanderen) zoals ze al doen in Frans-Vlaanderenen en laat het Germaans element in Vlaanderen vernietigen. Of kies voor een onafhankelijk Vlaanderen en het herstellen van Germaans element in de ontstolen gebieden.

Franstaligen in Vlaanderen: Aanpassen of opkrassen!
Faciliteiten stommiteiten!
Talentelling=Verfransingsinstrument!

Ten eerste hebben we het in dit topic over gezondheidszorg die ontoereikend, het is zelfs niet eens zeker of het slachtoffer wel een Vlaamse was.

Ten tweede is uw visie maar deels juist. Er zijn ook gemeenten die Vlaanderen heeft gewonnen door vervlaamsing...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be