Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De BUB is dood en begraven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87477)

Preuße 9 april 2007 14:07

De BUB is dood en begraven

Het valt me de laatste tijd op dat er hier geen enkele BUB'er meer post; op de voorzitter Hans1 na. Alle partijsympathisanten hebben het afgetrapt en zijn overgelopen naar andere partijen. Waar is de tijd toen alle BUB'ers hier nog zaten te posten? Hans1 die altijd zo zat te dwepen met zijn uitspraak "het vlaams-nationalisme is op sterven na dood!" moet nu wel bittere tijden doormaken. Goed zo. 8-)

Zeker moet deze scherpe daling in BUB-activiteit nog iemand zijn opgevallen?

Patriot! 9 april 2007 14:34

Nonsens!

Ik ben dan wel lid geworden van de OpenVld, ik krijg nog steeds de kans om de BUB vanop de eerste rij te volgen. Ik kan alleen maar zeggen dat de activiteit nog nooit zo groot geweest is.

Dat diverse BUB'ers, waaronder mezelf, momenteel België verdedigen binnen andere partijen kan enkel onze ideologie ten goede komen.

evilbu 9 april 2007 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2595547)
Nonsens!

Ik ben dan wel lid geworden van de OpenVld, ik krijg nog steeds de kans om de BUB vanop de eerste rij te volgen. Ik kan alleen maar zeggen dat de activiteit nog nooit zo groot geweest is.

Dat diverse BUB'ers, waaronder mezelf, momenteel België verdedigen binnen andere partijen kan enkel onze ideologie ten goede komen.

En de rest zit niet bij OpenVLD, maar bij FDF zeker?:rofl:

Eigenlijk echt grappig, dat de eerste repliek van een ex komt!:-D

Preuße 9 april 2007 14:40

Dat zijn allemaal mooie woorden maar het neemt niet weg dat het propagandapparaat van de BUB zo goed als kapot is. Wie gaan ze nu nog bereiken? Als de partijoprichter en tegelijk zelfbenoemde voorzitter de einige is die hier nog post lijkt er me wel een probleem te zijn.

Overigens zijn alle overlopers naar de VLD ook echt wég; ze nemen hun stemmen dan ook weer mee. Ik ben eens benieuwd wat de impact daarvan zal zijn op hun volgende verkiezingsuitslag.

Uw laatste opmerking, als zou idelogie belangrijker zijn dan partijpolitiek, vond ik wel interessant. Het impliceert immers impliciet dat de BUB dood is vermits U de ideologie op een ander gaat zoeken.

evilbu 9 april 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2595566)
Dat zijn allemaal mooie woorden maar het neemt niet weg dat het propagandapparaat van de BUB zo goed als kapot is. Wie gaan ze nu nog bereiken? Als de partijoprichter en tegelijk zelfbenoemde voorzitter de einige is die hier nog post lijkt er me wel een probleem te zijn.

Overigens zijn alle overlopers naar de VLD ook echt wég; ze nemen hun stemmen dan ook weer mee. Ik ben eens benieuwd wat de impact daarvan zal zijn op hun volgende verkiezingsuitslag.

Uw laatste opmerking, als zou idelogie belangrijker zijn dan partijpolitiek, vond ik wel interessant. Het impliceert immers impliciet dat de BUB dood is vermits U de ideologie op een ander gaat zoeken.

Ja kijk, ondertussen is er UNIE, die wel voorstander is van het federalisme en voor wie de taalgrenzen definitief zijn.
De BUB is op eigen terrein verslagen (en je moet maar eens op dit forum kijken, het zijn hun aartsvijanden:lol: )
In het land der blinden was eenoog koning, maar nu niet meer.:-D

(nu niet dat ik UNIE ook zou ophemelen, Vloemans heeft hier ook al bedenkelijke dingen geschreven :roll: )

barteke 9 april 2007 15:06

Citaat:

Dat zijn allemaal mooie woorden maar het neemt niet weg dat het propagandapparaat van de BUB zo goed als kapot is.
Alsof een discutie met enkele vlaams nationalisten hun propaganda moest voorstellen

DebianFox 9 april 2007 15:50

dat de BUB eerst maar eens hun website in het Duits beschikbaar maakt ;) Ze ijveren voor 'nationale eenheid' en dan zie ze 'landstaal nr.3' over het hoofd

Hertog van Gelre 9 april 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2595483)

Jazeker. Maar het is me altijd geleerd niet iemand te schoppen die al machteloos op de grond ligt.
8-)

evilbu 9 april 2007 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2595802)
dat de BUB eerst maar eens hun website in het Duits beschikbaar maakt ;) Ze ijveren voor 'nationale eenheid' en dan zie ze 'landstaal nr.3' over het hoofd

En ik denk dat ze dat beter niet doen, want de reacties zouden kunnen tegenvallen dan!:-D
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2285698)
In België mag dat niet eens.

Stel je voor: Belgische (federale) spoorwegen, maar één maal over de taalgrens mag je alleen Frans of Nederlands horen al naargelang het geval.

Ik pleit voor twee- zelfs drietalig personeel.

Maar daarvoor heb je echt een B.U.B.-regering nodig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2285937)
Maak eerst je eigen website Duitstalig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2285984)
Wie had het over Duits?

Duits is niet echt een nationale taal in België. In de federale hoofdstad Brussel zijn quasi geen Duitstaligen en je ziet er quasi niets in het Duits.

Duits is een regionale taal van amper 70.000 mensen, die zeker bescherming verdient, maar ze verheffen tot nationale taal is overdreven, des te meer omdat alle Belgische Duitstaligen Nederlands of Frans kennen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2286004)
En waar heb ik dat gesteld?

Als je van Duits een nationale taal maakt, moet je dat van Arabisch ook doen. Die taal wordt hier nog meer gesproken.

Piet Hein 9 april 2007 16:39

http://forum.politics.be/showthread.php?t=75754

DebianFox 9 april 2007 17:08

volgens wikipedia is Duits nochtans een nationale landstaal hier ...

misschien was di Rupo z'n idee over tweetalige scholen dan toch nog niet zo slecht, maar laten we die enkel in Wallonië oprichten ;)

Supervlaming 9 april 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2596063)

Wikipedia slaat er wel meer een slag naar. Er doen nauwelijks nog Vlamingen aan mee omdat je er al verdacht op bent als je je Vlaamsgezind voordoet. POV-pushing heet dat, op z'n "Hollands".

evilbu 9 april 2007 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming (Bericht 2596075)
Wikipedia slaat er wel meer een slag naar. Er doen nauwelijks nog Vlamingen aan mee omdat je er al verdacht op bent als je je Vlaamsgezind voordoet. POV-pushing heet dat, op z'n "Hollands".

De Nederlandstalige wikipedia is veel minder fijn dan de Engelstalige, waar men op die laatste constructief probeert opmerkingen te geven, gaat men op de Nederlandstalige achter alles iets zoeken om ruzie te maken.:evil:

Supervlaming 9 april 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2596139)
De Nederlandstalige wikipedia is veel minder fijn dan de Engelstalige, waar men op die laatste constructief probeert opmerkingen te geven, gaat men op de Nederlandstalige achter alles iets zoeken om ruzie te maken.:evil:

Positief gevolg is wel dat er over politiek belgicisme nauwelijks iets te vinden is op de Nederlandstalige Wikipedia. Het BUB-artikel wordt regelmatig beveiligd vanwege de POV-pushers, B-Plus lijkt nog buiten schot en de nieuwe UNIE en Fervent Nationaal maken het zich moeilijk door op internet nauwelijks informatie te verstrekken.

Persoonlijk lijken het mij ook meer lobbyclubjes dan serieus te nemen partijen.

Keats 9 april 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2595483)
Het valt me de laatste tijd op dat er hier geen enkele BUB'er meer post; op de voorzitter Hans1 na. Alle partijsympathisanten hebben het afgetrapt en zijn overgelopen naar andere partijen. Waar is de tijd toen alle BUB'ers hier nog zaten te posten? Hans1 die altijd zo zat te dwepen met zijn uitspraak "het vlaams-nationalisme is op sterven na dood!" moet nu wel bittere tijden doormaken. Goed zo. 8-)

Het was mij ook al opgevallen, erg jammer. Immers, tegen-reactie = meer actie!

Citaat:

Beherrsche uns ein König stark und mild, und jedes Preußen Brust sei ihm ein Schild!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

/me luistert naar Wappenbund - Preu
ßen - Wir kommen wieder!

van Maerlant 9 april 2007 21:59

Hehehe, Hans' enige overgebleven paladijn is Bruno de Waanzinnige. :lol:

evilbu 9 april 2007 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2597003)
Hehehe, Hans' enige overgebleven paladijn is Bruno de Waanzinnige. :lol:

Bruno, die is toch allang een "Banneling"?8O

Jaani_Dushman 9 april 2007 22:03

Misschien moeten we de mods vragen om Bruno terug te laten komen. Het wordt immers zo stilletjes langs de BUB-kant...

Piet Hein 9 april 2007 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2596063)

Je moet wel opletten want volgens hans is wikipedia een vlaams-nationalistisch complot ;) :lol:

van Maerlant 9 april 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2597007)
Bruno, die is toch allang een "Banneling"?8O

Ik bedoel, in de BUB zelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be