Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=161)
-   -   Blood & Honour (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87516)

Dronkoers 9 april 2007 21:55

Blood & Honour

Beste,

U hebt een wetsvoorstel ingediend (of gaat dit doen) om fuiven e.d. van Blood & Honour te laten verbieden.

Hoe ga je dat juist aanpakken? Kan het zijn dat er punten instaan die ook nadelig kunnen zijn voor de gewone fuif?

Boadicea 9 april 2007 22:07

Klopt het dat deze wet voor het verbieden van extreme organisaties naar de Raad van State moest voor herziening, omdat bij goedkeuring het huidige model tegen zowat alle religies kan gebruikt worden?

De vraag is of een verbod op B&H fuiven veel nut gaat hebben. Nu weet je dat ze er zijn, kan je in kaart brengen wie er naartoe gaat, maar met een verbod, heb je helemaal geen controle.

In mijn ogen gaat het verbod enkel contraproductief werken en gaat het in mijn ogen enkel extreem rechts geweld uitlokken. Nu houden ze hun fuiven binnen een wettelijk kader en hebben ze regels waar ze zich aan moeten houden. Pak hen die af en wat gaan ze dan doen? Als deze mensen al strafbaar zijn voor hun mening, is de stap naar verdere criminaliteit al kleiner.

Misschien zou een dialoog met deze jongeren meer resultaat hebben. Luisteren naar hun verzuchtingen lijkt me beter dan ze helemaal te verdoemen en er desperado's van de te maken.

van Maerlant 9 april 2007 22:50

Hoe kan een liberaal nu fuiven van eender welke groepering willen verbieden?

Toont weer eens aan wat een zielig aanhangsel van de SP.a spirit is geworden.

Preuße 9 april 2007 23:12

Ik sluit mij de bovengenoemde opmerkingen aan en ben aan een antwoord zeer geïnteresseerd.

Supervlaming 9 april 2007 23:16

Haat zaaien is onwenselijk. Alleen in België houdt men openlijk dat soort concerten. Ik juig Koen's initiatief toe.

Preuße 9 april 2007 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming (Bericht 2597231)
Haat zaaien is onwenselijk. Alleen in België houdt men openlijk dat soort concerten. Ik juig Koen's initiatief toe.

Inderdaad, van uit een soort onderbuikgevoel hebben we allemaal (tenminste; rationele mensen die geen nood hebben aan pathologische aandachtzoekerij) een afkeer tegenover dit soort groeperingen, maar ...

Een verbod is een verregaande ingreep. En "haat zaaien" is natuurlijk een emotionele drogrede compleet verstoken van elke rede. Man zou kunnen argumenteren dat U zélf haat zaait door andere bewegingen te willen verbieden.

Ik denk dat een democratie getest wordt in de wijze waarop het de rechten van de minst populaire burgers kan vrijwaren.

Laat ons eens horen wat Dhr. T'Sjien te zeggen heeft.

Supervlaming 9 april 2007 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2597234)
Inderdaad, van uit een soort onderbuikgevoel hebben we allemaal (tenminste; rationele mensen die geen nood hebben aan pathologische aandachtzoekerij) een afkeer tegenover dit soort groeperingen, maar ...

Een verbod is een verregaande ingreep. En "haat zaaien" is natuurlijk een emotionele drogrede compleet verstoken van elke rede. Man zou kunnen argumenteren dat U zélf haat zaait door andere bewegingen te willen verbieden.

Ik denk dat een democratie getest wordt in de wijze waarop het de rechten van de minst populaire burgers kan vrijwaren.

Laat ons eens horen wat Dhr. T'Sjien te zeggen heeft.

U noemt de theorie, dit is de praktijk: (bron:VRT Nieuws.Net)

Citaat:

Mishandelde Togolees Mensah is overleden

ma 09/04/07 - In Parijs is de Togolese man overleden die vorig jaar in elkaar werd geslagen in Brugge.

De man is vorige week in Parijs overleden, maar het het nieuws is pas nu bekendgemaakt.

Vermoedelijk is de man overleden aan een longaandoening.

Toch stuurt het Belgische gerecht een onderzoekers naar Parijs om te kijken of het overlijden het gevolg kan zijn van de klappen die de man vorig jaar in ons land heeft gekregen.

De 50-jarige man uit Togo werd vorig jaar met een vriend in elkaar geslagen in Brugge. Hij lag twee maanden in coma en toen hij ontwaakte, was hij zijn geheugen kwijt.

Preuße 9 april 2007 23:49

Misschien moet U soms eens beter lezen. Deze man is overleden aan een longaandoening, dat staat duidelijk vermeld. Met mishandeling heeft het niets te maken. Voorts geeft U geen antwoord op mijn bericht, ik ga er dus van uit dat U geen argumenten heeft.

Supervlaming 9 april 2007 23:52

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2597295)
Misschien moet U soms eens beter lezen. Deze man is overleden aan een longaandoening, dat staat duidelijk vermeld. Met mishandeling heeft het niets te maken. Voorts geeft U geen antwoord op mijn bericht, ik ga er dus van uit dat U geen argumenten heeft.

Er wordt onderzocht of de mishandeling mede schuld heeft aan de dood. Ù leest niet goed.

De man werd vorig jaar in de coma geslagen in Brugge:

Preuße 9 april 2007 23:54

Dit is weer de zoveelste emo-propaganda die U hier post. Overigens zijn er nog altijd geen argumenten uwerzijds te lezen.

Laten we ervan uitgaan dat deze man is overleden aan zijn verwondingen. Patrick Mombaerts is even overleden, en welke groep wenst U te verbieden voor zijn dood?

Ik ben eens benieuwd.

Supervlaming 9 april 2007 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2597234)

Een politieke beweging die het anderen rechten ontnemen als streven heeft behoort geen recht op plaats in een democratie te hebben.

De minst populaire burgers zijn zij die al rechtenloos gemaakt zijn, niet zij die er nog misbruik van kunnen maken.

Supervlaming 10 april 2007 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2597303)
Dit is weer de zoveelste emo-propaganda die U hier post. Overigens zijn er nog altijd geen argumenten uwerzijds te lezen.

Laten we ervan uitgaan dat deze man is overleden aan zijn verwondingen. Patrick Mombaerts is even overleden, en welke groep wenst U te verbieden voor zijn dood?

Ik ben eens benieuwd.

Een roofoverval is anders gemotiveerd dan een racistische matpartij. Over Mensah:

(bron: AFF, 28 juli 2006)

Citaat:

Tijdens de nacht van zaterdag 6 op zondag 7 mei hebben rechtse skinheads in Brugge twee mannen het ziekenhuis ingeslagen. De aanval gebeurde vlakbij het extreemrechtse café De Kastelein. De twee slachtoffers, een zwarte Parijzenaar van Gabonese origine en zijn Belgische vriend met rastakapsel uit het West-Vlaamse Ichtegem, waren rond drie uur aan het wachten op een vriendin, toen vijf rechtse skinheads passeerden. De zwarte man, Raphael Mensah, lag lange tijd in coma en kon pas half juli het ziekenhuis verlaten. Hij lijdt wel nog aan geheugenverlies, en zijn kaakbeen is verbrijzeld. Zijn Vlaamse vriend kampt(e) ook met geheugenverlies, en zijn oogkassen en neus waren gebroken.

Preuße 10 april 2007 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming (Bericht 2597309)
Een politieke beweging die het anderen rechten ontnemen als streven heeft behoort geen recht op plaats in een democratie te hebben.

We zijn weer bij af vrees ik. Wederom kan men dit ook op U toepassen; U wil hier ook de rechten van anderen afnemen, U heeft dus volgens Uw eigen regels ook geen "plaats in een democratie".

Citaat:

De minst populaire burgers zijn zij die al rechtenloos gemaakt zijn, niet zij die er nog misbruik van kunnen maken.
Wederom een emo-drogreden vrees ik. De minst populaire burgers zijn de leden van B&H wiens rechten hier op het shavot geplaatst worden.

Ik moet tot slot nog opmerken dat U vele punten straal negeert, zelfs Patrick Mombaerts veegt U zonder problemen onder het tapijt. Uw tranen omtrent een vreemdeling die overleden is komen mij dan ook zeer hypocriet over. Tenzij U eindelijk beslist om rationeel te argumenteren heeft in discussie gaan met U geen enkele zin, U mist elke vorm van logiccoherentie.

Maar wij zijn hier eigenlijk niet aan het woord, laten wij het woord dan ook geven aan Dhr. T'Sjien.

Ambiorix 10 april 2007 00:20

belachelijk voorstel. Laat fascisten hun ding doen in een gesloten zaal, das een uitlaatklep die anders gekanaliseerd zou worden in bijelkaar geslagen zwarten.

Supervlaming 10 april 2007 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2597325)
We zijn weer bij af vrees ik. Wederom kan men dit ook op U toepassen; U wil hier ook de rechten van anderen afnemen, U heeft dus volgens Uw eigen regels ook geen "plaats in een democratie".

Wederom een emo-drogreden vrees ik. De minst populaire burgers zijn de leden van B&H wiens rechten hier op het shavot geplaatst worden.

Ik ontneem geen rechten aan degeen die ze een ander ook gunt. De drogrede is aan uw kant. De impopulariteit van B&H-gasten betwijfel ik. Teveel extreemrechts krapuul gezien inmiddels in Vlaanderen.

Citaat:

Ik moet tot slot nog opmerken dat U vele punten straal negeert, zelfs Patrick Mombaerts veegt U zonder problemen onder het tapijt. Uw tranen omtrent een vreemdeling die overleden is komen mij dan ook zeer hypocriet over. Tenzij U eindelijk beslist om rationeel te argumenteren heeft in discussie gaan met U geen enkele zin, U mist elke vorm van logiccoherentie.

Ik heb moeten nazoeken wie Mombaerts was. Ik haal uit The Brussels Journal van 22 april 2006 hetgeen op http://www.brusselsjournal.com/node/1004 te lezen staat. Niet de dader is doorslaggevend, maar het motief. Niettemin keur ik hetgeen Mombaerts is overkomen evenzeer af, u moet mij geen goedkeuring in de mond proberen te leggen!

Citaat:

Maar wij zijn hier eigenlijk niet aan het woord, laten wij het woord dan ook geven aan Dhr. T'Sjien.

Inderdaad, maar waarom mag hij voorstanders niet ook beantwoorden? Leest u eerst het wetsvoorstel eens door zou ik zeggen:

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/51/3014/51K3014001.pdf

driewerf 10 april 2007 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2597352)
belachelijk voorstel. Laat fascisten hun ding doen in een gesloten zaal, das een uitlaatklep die anders gekanaliseerd zou worden in bijelkaar geslagen zwarten.

en denk je dat als ze "hun ding kunnen doen in een zaal" daar braafjes binnen gaan blijven. Bij die Togolese man was het ook een 'toegelaten' bijeenkomst.

Pluche 10 april 2007 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2597352)

volledig akkoord Ambiorix.

Ambiorix 10 april 2007 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2597577)
en denk je dat als ze "hun ding kunnen doen in een zaal" daar braafjes binnen gaan blijven. Bij die Togolese man was het ook een 'toegelaten' bijeenkomst.

ja ik denk allesins niet dat repressie hier op zijn plaats is. Dan pas zijt ge aan't stoken, en dan pas gaan er dingen gebeuren dat we NIET zien of weten, dan pas gaan we zoals in Rusland halfdode afrikanen terugvinden onder bruggen en in stations.

IlluSionS667 10 april 2007 09:36

Men wil een bepaalde groep mensen hun rechten afnemen omdat deze mensen van een bepaalde andere groep mensen hun rechten willen afnemen. Ben ik de enige die hier de hypocrisie van inziet?!?

Ambiorix 10 april 2007 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2597718)
Men wil een bepaalde groep mensen hun rechten afnemen omdat deze mensen van een bepaalde andere groep mensen hun rechten willen afnemen. Ben ik de enige die hier de hypocrisie van inziet?!?

das hetzelfde als "we moeten de democratie beschermen tegen de democratie" (cfr partijen afschaffen in bv. Duitsland).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be