Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   I love CO2 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87558)

SirGalahad_ 10 april 2007 10:30

I love CO2

Ze mogen zeggen wat ze willen:
diene CO2 zorgt er voor dat ik gisteren lekker heb genoten van de zon op het strand en dat ik zaterdag bij 23° een lekkere bbq ga houden...

Dus: I love CO2

Zwartengeel 10 april 2007 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ (Bericht 2597842)
Ze mogen zeggen wat ze willen:
diene CO2 zorgt er voor dat ik gisteren lekker heb genoten van de zon op het strand en dat ik zaterdag bij 23° een lekkere bbq ga houden...

Dus: I love CO2

Idem voor de Groenen, die met hun bangmakerij net als in 1999 op een pak extra stemmen rekenen.

ZERO 10 april 2007 10:45

Ik nie,
Ik kan nie tegen de warmte.:evil:

SirGalahad_ 10 april 2007 11:39

Citaat:

Idem voor de Groenen, die met hun bangmakerij net als in 1999 op een pak extra stemmen rekenen.
Absoluut, je begint langzaamaan de taktiek te doorzien van onze democratische partijen net vóór de kiezingen. Groen! is opgevreeen door VHF dat het een lieve lust is. Er zijn véél belangrijkere milieuproblemen dan de CO2. HIervoor zijn er genoeg technische middelen om op te vangen.
Maar belangrijker is ook geen verdoken taks ...

Dus 2 vliegen in één klap: OPEN VLD GROEN kartel en geld in het laadje om nog méér te verkwanselen...

Praetorian 10 april 2007 11:46

Als het dak van jouw huis zal weggewaaid zijn, denk ik niet dat CO2 nog zo aantrekkelijk zal zijn.

maddox 10 april 2007 12:58

Praerorian, Stalin zal dat allemaal wel oplossen voor je.

Ik vind de huidige weersomstandigheden lekker, en is dat de schuld van CO2, prima. Is het de schuld van de koeiescheten, ook prima. Is het het resultaat van jouw windmaken, bedankt.

DaBlacky 10 april 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2598243)
Praerorian, Stalin zal dat allemaal wel oplossen voor je.

Ik vind de huidige weersomstandigheden lekker, en is dat de schuld van CO2, prima. Is het de schuld van de koeiescheten, ook prima. Is het het resultaat van jouw windmaken, bedankt.

Je weet toch ook wel dat "het lekkere weertje" niet het enige gevolg is van de overvloed van greenhouse gasses in onze atmossfeer. Heb ik het nu verkeerd onthouden of klopt het dat je ind. ir bent van beroep?

Vorenus 10 april 2007 14:08

I love CO2 too. In de bouw is het aangenaam werken met zulk weer. Al die korte rokjes :-P

maddox 10 april 2007 14:22

Je hebt dat volledig verkeerd begrepen DaBlacky. Ik ben maar een A3tje mechanica. Maar met een bult praktrijkervaring en onofficiële scholing.

Eneuh, dat de zon uiteindelijk beslist hoeveel energie er de atmosfeer ingepompt word is mij welbekend.

BigF 10 april 2007 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2598048)
Als het dak van jouw huis zal weggewaaid zijn, denk ik niet dat CO2 nog zo aantrekkelijk zal zijn.

Volgens het KMI daalt de windsnelheid in Belgie. Van gemiddeld 3,7 naar 3,3 Beaufort dacht ik.
Zie Humo van vorige week ofzo.

Nog iets; het ging in dat bewuste artikel steeds weer over 1987. Vanaf dat jaar beginnen allerlei grafieken raar te doen. Wat gebeurde er in 1987 wat ons klimaat (hier in Belgie althans) zo deed veranderen? Of zijn het de naweeen van Tjernobyl? Of was het omdat ik in 1986 met nen brommer begon te rijden?

Apocalyps 10 april 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2598401)
I love CO2 too. In de bouw is het aangenaam werken met zulk weer. Al die korte rokjes :-P

Werken ze in de bouw met rokjes aan ?

jurgen79 10 april 2007 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 2597893)
Ik nie,
Ik kan nie tegen de warmte.:evil:

Verhuis.

Mitgard 10 april 2007 16:37

ik hou vooral van de TAKS die ze op die CO2 heffen. ;-)

Max van Dietschland 10 april 2007 17:51

CO2 heeft in de lente en herfst zeker zijn voordeel.

De winters daarintegen, zoals de vorige, altijd maar regen, zacht en vochtig prutweer.

Ook de zomers, ik ben benieuwd hoe aangenaam we het nog zullen vinden als de temperatuur hier ooit 40 graden gaat halen in de schaduw. Het kan hoor, het nationale record ligt rond 38 graden, met CO2 kan het zeker stijgen.

jurgen79 10 april 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2599008)
CO2 heeft in de lente en herfst zeker zijn voordeel.

De winters daarintegen, zoals de vorige, altijd maar regen, zacht en vochtig prutweer.

Ook de zomers, ik ben benieuwd hoe aangenaam we het nog zullen vinden als de temperatuur hier ooit 40 graden gaat halen in de schaduw. Het kan hoor, het nationale record ligt rond 38 graden, met CO2 kan het zeker stijgen.

Zalig...palmbomen ipv die lelijke eiken ;-)8-)

DaBlacky 10 april 2007 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2599023)

Volgens mij kunnen palmbomen niet groeien in onze bodem.

Dat is zoiets dat vele "CO2-lovers" vergeten. Flora is niet enkel afhankelijk aan het klimaat, maar ook aan andere factoren zoals bodem en vochtigheidsgraad. Het is niet zo dat de planten simpelweg verhuizen, ze verminderen/verdwijnen gewoon.

Mitgard 10 april 2007 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2599023)

lelijke eiken?
de heilige bomen van onze voorvaderen!

Bijter 11 april 2007 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2599034)
Volgens mij kunnen palmbomen niet groeien in onze bodem.

Dat is zoiets dat vele "CO2-lovers" vergeten. Flora is niet enkel afhankelijk aan het klimaat, maar ook aan andere factoren zoals bodem en vochtigheidsgraad. Het is niet zo dat de planten simpelweg verhuizen, ze verminderen/verdwijnen gewoon.

De bodemsamenstelling zal wss ook wel veranderen. Ik ben in elk geval zo'n projectje bezig ;)

Vorenus 11 april 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 2598746)
Werken ze in de bouw met rokjes aan ?

Nee, maar de voorbijgaande meisjes :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be