![]() |
Verkeersdoden
Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?
|
Mooie vraag,en ja je hebt groot gelijk dat we aan de veiligheid van onze kinderen moeten denken,dikwijls twijfel ik dat mensen hun snelheidsmeter eigenlijk wel kunnen lezen...
|
Citaat:
Kay-Gell...waarom stel je deze vraag elke keer alleen aan VB'ers? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ah, okay.. hopelijk heeft het VB betere oplossingen dan die triestige en kostelijke (pest)oplossingen van de rest. |
Citaat:
|
Snelheid is niet het probleem. Roekeloosheid gedrag is het wel. Een roekeloos iemand die 110 km rijdt op de autosnelweg is gevaarlijker dan een bekwame rustige chauffeur die er 150 rijdt.
Niet alleen zijn de huidige draconische verkeerswetten en de talrijke flitspalen vervelend, ze zijn ook gevaarlijk. Er zijn namelijk heel wat flitspalen op wegen waar je maar 70 mag rijden maar eigenlijk met gemak 90 of meer kunt rijden. Dat heeft veel bruusk remmende chauffeurs als gevolg en daardoor een groter risico op ongevallen. |
Citaat:
Ten laatste is de remafstand bij de laatste categorie groter, zijn de ongevallen ernstiger en is het gevaarlijk aangezien het andere verkeer trager dan hem rijdt. Citaat:
Je gaat toch ook bijvoorbeeld geen inbrekersacties houden omdat dat wel eens 'gevaarlijk' kan zijn. Als laatste is aangetoond dat op kruispunten waar flitspalen staan 27% MINDER ongevallen gebeuren. |
Citaat:
Besluit: iedereen laten stilstaan. Of achteruit rijden misschien. |
Citaat:
Nee, heb ik dat dan gezegd misschien?:roll: |
Citaat:
Op zich is dat geen reden om scheel beginnen te kijken. Is het trouwens gepermitteerd dat anderen ook iets zeggen? Op een forum dan nog. |
Citaat:
Citaat:
Het is gepermitteerd, ik heb u dat nooit verboden. Jij moet er enkel mee leren leven dat mensen ook op uw reactie kunnen reageren, blijkbaar ben jij de enige die daar problemen mee heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
'k schat dat ik er genoeg van heb. Doei! |
Citaat:
Dag,bedankt voor je bijdrage... |
|
Citaat:
Ik vraag mij af hoeveel mensen echt bruusk gaan remmen voor een flitspaal. En hoe groot de kans is dat je dan een ongeval veroorzaakt. Nog nooit gehoord van iemand die zo echt een ongeval veroorzaakt heeft. Ik rij nu wel voornamelijk rond Leuven waar het vol flitspalen staat maar die staan we in zone 50. Denk trouwens dat de meeste in bebouwede kom staan. Over die 70 en 90. Ik erger mij er dikwijls ook aan. De vraag is als we het toelaten kunnnen we dan ervan uitgaan dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen? Het is niet dat je het kunt dat je veilig rijd(niet klagen over slechte banen). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be