Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Met welke stelling ben je het eens? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87642)

Turkse Nederlander 10 april 2007 22:04

Met welke stelling ben je het eens?

Stelling 1: Ik ben niet tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze moeten teruggestuurd worden

Stelling 2: Ik ben niet tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze moeten beter hun best doen in de maatschappij

Stelling 3: Ik ben wel tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze moeten echter beter hun best doen in de maatschappij

Stelling 4: Ik ben wel tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze hoeven niet beter hun best te doen in de maatschappij. Ze moeten vooral blijven zoals ze nu zijn

Turkse Nederlander 10 april 2007 22:09

EDIT: Ik ben vergeten nog een optie in de poll toe te voegen. Kan iemand de optie "Ik ben het met geen van de stellingen eens" toevoegen? De report knop leek me een handige manier om dit bewerkstelligen.

Bovenbuur 10 april 2007 22:49

Ik heb op drie gestemd, maar ik denk niet dat 'ze' allemaal beter hun best moeten doen/weg moeten/minder hun best moeten doen/goed danwel slecht zijn, het blijven toch wel een beetje individuen.

Supervlaming 10 april 2007 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2600209)
Ik heb op drie gestemd, maar ik denk niet dat 'ze' allemaal beter hun best moeten doen/weg moeten/minder hun best moeten doen/goed danwel slecht zijn, het blijven toch wel een beetje individuen.

Volgens mij moet iedereen altijd zijn best doen.

evilbu 10 april 2007 23:06

Ik durf voorlopig nog niet te stemmen.
Persoonlijk heb ik eigenlijk zelf nog nooit een echt onaangenaam contact gehad met een Turk.
Groot probleem is dat het vaak gewoon "allochtonen" waren, Marokkaan en Turk worden vaak op een hoop gegooid.
(Er is zo een foto op het net van een muur met daarop "Alle Marokkanen terug naar Turkije!":roll: )
...

Turkse Nederlander 10 april 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2600209)

Ik realiseer me nu dat er toch wel een frappant verschil is in de manier hoe jij en ik naar de samenleving kijken. Ik zie de Turkse minderheid onbewust toch meer als een sociaal coherente groep, terwijl jij ze wat meer als individuen ziet. Misschien maak ik me ook schuldig aan het in hokjes denken. Misschien is dit wel inherent aan de mens. Ben je al onder de indruk van mijn Nederlandse taalkennis?:-D

jurgen79 11 april 2007 00:51

Afbollen ;-)

fox 11 april 2007 12:18

Wat een belachelijke poll eigenlijk.

1. Sommigen zijn criminelen en crapuul, return to sender.

2. Sommigen spreken de taal niet, geraken bijgevolg moeilijk aan de bak en leven van onze sociale zekerheid. Die mensen moeten beter hun best doen om te integreren want ik vind het niet kunnen dat je blijft profiteren van de gastvrijheid van je gastheer

3. Sommigen zijn reeds perfect geintegreerd. Ze werken, studeren en dragen wezenlijk bij tot onze samenleving. Welkom

colargo 11 april 2007 21:58

Turks??????????????

Magreb in het algemeen, het is hun religie&cultuur die nooit in vrije-democratische landen zal functioneren.

Bhairav 12 april 2007 07:16

Nummero 4
Ik zie geen probleem in hen.

Bhairav 12 april 2007 07:17

...

C.C. 12 april 2007 12:15

Stelling 2 voor mij :) !

==>The Answer<== 12 april 2007 14:21

stelling 1 ook voor mij !

Bovenbuur 12 april 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2600329)
Ik realiseer me nu dat er toch wel een frappant verschil is in de manier hoe jij en ik naar de samenleving kijken. Ik zie de Turkse minderheid onbewust toch meer als een sociaal coherente groep, terwijl jij ze wat meer als individuen ziet. Misschien maak ik me ook schuldig aan het in hokjes denken. Misschien is dit wel inherent aan de mens.

Generaliseren is een belangrijke eigenschap om te overleven. Als ik bijna wordt opgevreten door een wolf omdat ik wil spelen en bij de volgende wolf die ik tegenkom weer wil spelen overleef ik het niet lang. Ik probeer zelf echter in discussies zo vaak mogelijk de nadruk te leggen op het individu, omdat veel mensen naar mijn smaak wel erg goed zijn in generaliseren. Er zijn problemen binnen/met de Turkse gemeenschap/allochtonen/de islam, maar lang niet met ieder lid van deze verzamelingen.

Citaat:

Ben je al onder de indruk van mijn Nederlandse taalkennis?:-D
Ik kan vanaf hier niet zien of jij misschien een half uur over elke zin doet met een woordenboek in je hand, maar als je niet zou vertellen dat je Turks was had ik je er niet uitgepikt. Is helemaal prima. (Ben zelf overigens erg slecht in talen, moet maar nooit verhuizen. :oops:)

evilbu 12 april 2007 15:32

Citaat:

Ik kan vanaf hier niet zien of jij misschien een half uur over elke zin doet met een woordenboek in je hand, maar als je niet zou vertellen dat je Turks was had ik je er niet uitgepikt. Is helemaal prima. (Ben zelf overigens erg slecht in talen, moet maar nooit verhuizen. :oops:)
Ik dacht dat Nederlands de eerste taal was van Turkse Nederlander, beter dan zijn Turks?:oops:

Dronkoers 12 april 2007 17:43

Stelling nummer 5 : Het maakt mij niet uit hoeveel of hoe weinig Turken hier zitten, als ze zich maar integregen.

Turkse Nederlander 12 april 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2603330)
Ik dacht dat Nederlands de eerste taal was van Turkse Nederlander, beter dan zijn Turks?:oops:

Mijn Nederlands is veel beter dan mijn Turks.

Golradir 12 april 2007 19:34

Doe mij maar nummertje 1.

longhorn 12 april 2007 23:40

De Turken die ik ik hier in de VS ontmoet heb, zijn stuk voor stuk goeie, succesvolle, plezante mensen die zich perfekt geintegreerd hebben. Natuurlijk zijn het ook allemaal universitairen. Europa heeft de arme Turk, de VS heeft de 'geleerde' Turk. Hoe de Turkse gemeenschap het doet in Belgie, weet ik niet. Ik ben al te lang weg. Maar blijkbaar komt ze alleszins veel minder negatief in het nieuws dan de Marokkaanse.

liberalist_NL 13 april 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2600055)

Stelling 1: Ik ben niet tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze moeten teruggestuurd worden

Stelling 2: Ik ben niet tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze moeten beter hun best doen in de maatschappij

Stelling 3: Ik ben wel tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze moeten echter beter hun best doen in de maatschappij

Stelling 4: Ik ben wel tevreden met de Turkse minderheid in Belgie, ze hoeven niet beter hun best te doen in de maatschappij. Ze moeten vooral blijven zoals ze nu zijn

Turkse Nederlander, optie vier is een beetje overbodig, omdat altijd alles beter kan.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be