![]() |
Nederlanders studeren in Vlaanderen..."ze groeien naar mekaar toe"
Alweer geen wereldschokkend nieuws, gewoon een klein berichtje:;-)
http://media.vrtnieuws.net/beeldhoek...-104256-HB.mp3 voor het interview Bron : http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...theek/1.109506 Zelf ken ik mensen die dierengeneeskunde studeren aan de universiteit van Gent, en daar is de aanhechting blijkbaar reeds een feit, men zegt er onder mekaar "he kijk, die is ook een Belgische!":-o |
Als goede Europeanen is het goed dat we naar elkaar toegroeien. Dat wil niet zeggen dat we één land moeten worden. Nu toch nog niet.
Ik zie dit wel op Europese schaal, hè.;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is de verkleinende trap van 'studeren in het buitenland' hè? Schijnt financieel gezien niet erg slecht te zijn, is een grappig avontuurtje en ze hebben er soms net wat andere studies. Ik heb alleen wel gehoord dat het in Vlaanderen heel raar gevonden word als je je studie niet in de bedoelde tijd afrond...
|
Citaat:
edit: bijzondere omstandigheden daargelaten natuurlijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon een jaartje (vaak het eerste) moeten overdoen is heel normaal, in kleine groepjes is meer dan de helft ouder dan "normaal". Maar mij is verteld dat het juist omgekeerd is... in Nederland : one strike and you're out, voor altijd?! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn studierichting (LR @ TU Delft) was het eerder een uitzondering dat men zijn studie nominaal deed. Ik dacht dat het 3 % was die ze in 5 jaar uitdeed....
Gemiddelde was rond de 7, 7.5 jaar.... |
Andersom kom ik ook heel wat Vlaamse studenten in Nederland tegen.
|
Citaat:
In Noord Nederland kom je weinig Vlamingen tegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat meer Chinezen tegen dan Vlamingen:-D;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar kom je meer in het restaurant dan op de universiteit. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be