![]() |
Wat is uw geliefkooste vuurwapen in WO2 schietspelletjes
U kent ze wel de de WO2 schietspelletjes: Medal of Honour, Call of Duty, Battlefield 1942. Deze spellen proberen de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen door niet enkel de werkelijheid huldigend beeldkwaliteit, geluid & speelbaarheid. Maar ook door echt gebeurde veldslagen in de spellen te verwerken. Ze ontwerpen soldaten met werkelijkheid behuldigende uitrustingen. Dus daarom komen ook de zelfde vuurwapens terug. Dus hier komt de vraag welk vuurwapen gebruikt U het liefst in deze spelletjes. Waarschuwing het gaat hier enkel over draagbare vuurwapens die ingezet waren in WO2. Om enkele voorbeelden te geven: Iedereen die zo'n spelletje eens gespeelt heeft kent wel de Luger, Mp40, Thompson, Sten, MG42, Lee-enfield, Mauser Kar 98, M1 Garand. Maar er zijn er zo veel meer dus geef uw mening over WO2 vuurwapens of uw geliefkooste.
|
ROTCW: sten
MOHA: thompson bij far cry de P90 8-) |
Ik ben niet zo'n kenner van WO2-spelletjes. Geef mij maar een lekkere portie Unreal Tournament.
BTW daar is mijn favoriete wapen de 'flak cannon'... 8-) |
der gaat niets boven de luger met geluidsdemper!
|
Citaat:
Maar de flak cannon is ook mijn geliefkooste wapen in UT. |
in quake 3 arena is mijne favoriet anders wel de realgun
|
Citaat:
Voor het zekerste: Een machinepistool is een kort automatisch vuurwapen met korte loop dat pistoolmunnitie verschiet. Dus maak het verschil tussen een aanvalswapen zoals de MP44 en een machinegeweer zoals de MG42 |
![]() :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
veel betrouwbaarder en krachtiger dan mp40. |
Citaat:
Maar dat is allemaal marginaal hoor, hoeveel soldaten waren in de praktijk met een Mpi bewapend? Een kleine minderheid. Het beste infanterie-vuurwapen uit Wo2 moet de M1 Garand zijn. Half-automatisch (wat een voordeel tegen die verouderde, Duitse Flinte!) en redelijk nauwkeurig. |
Citaat:
|
Citaat:
In vergelijking met de MP40 die "slechts" een vuursnelheid van 500 kogels per minuut heeft en een magazijn die 32 9*19mm Parabellum kogels kan bevatten. Natuurlijk is een hoge vuursnelheid niet altijd interessant want het is nadelig voor de nauwkeurigheid en het wapen wordt snel overgehit. Maar de PPSh41 was daarentegen nog eens zeer nauwkeurig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Mijn favorieten in de COD reeks: Gewehr 43 ![]() De silenced sten van de Britten ![]() |
Citaat:
|
Dat Sten-gun in COD2 is goed weergegeven: rotslecht! Ik smijt dat in de goot en neem een MP40. In Rising Sun is de Sten op z'n best weergegeven :twisted:
EDIT: Gewehr43 war een sniper rifle zoals een ander, helaas is dat altijd zeer populair in video-spelletjes want in werkelijkheid speelde dat geen rol op slachtveld, het was het werk van enkelen. Infanteriegevechten doorheen de hele oorlog werden uitgevochten met rifles. PPsh of G43 hebben een exotische appeal maar hebben niets met werkelijkheid te maken. |
Gewehr 43 Karabijn 98(heb ik trouwens ne echte thuis van staan) mp 40 mp 44
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be