![]() |
krediertkaarten supermarkten verbieden !!!!
Koen T'Sijen wil krediertkaarten supermarkten verbieden
Kamerlid en Boechouts schepen Koen T'Sijen van Spirit wil grootwarenhuizen verbieden om nog eigen kredietkaarten uit te geven. Met die kredietkaarten kunnen mensen televisietoestellen, dvd-spelers of huishoudapparaten op afbetaling kopen. Maar vaak zijn het net armere mensen die gebruik maken van zulke warenhuiskredieten, en die kunnen hun schulden steeds moeilijker afbetalen. De kredietcentrale telde vorig jaar nog meer dan 300.000 wanbetalers met in totaal 1,7 miljard euro openstaande schuld. Warenhuizen rekenen vaak ook veel hogere intresten aan dan banken. Om zo'n opeenstapeling van schulden bij mensen die het al niet makkelijk hebben te vermijden, wil T'Sijen nu alleen banken nog kredietkaarten laten uitgeven. Bron/ATV Een erg goede zaak vind ik dat,nu fungeert een warenhuis als dure bank en dat kan totaal niet volgens mij |
Waar zit het liberale eigenlijk in Spirit?
Die partij wil alleen maar verbieden, verbieden en nog eens verbieden. Of is dit opbod in hypocrisie met de SPa? |
Ik vind het schandalig dat men hiervoor 17% tot 19% intrest durft vragen. Dat ruikt naar woeker.
|
Citaat:
Daar bestaat een oplossing voor, ook. Niet lenen. Geen dank. |
Ik vind het schandalig dat mensen dit doen voor een fucking TV
So? |
Uiteraard moeten er wel bepaalde beperkingen zijn op mogelijke woekerinteresten. Maar voor het overige meen ik dat mensen zelf verantwoordelijk moeten omgaan met krediet. Al dat verbieden is nergens goed voor.
Zelf gebruik ik al bijna 20 jaar courant kredietkaarten en ik heb nog nooit één cent interest betaald. Ik betaal gewoon mijn volledige rekening op het einde van de maand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kapitaalkrachtige mensen hebben meestal kredietkaarten via hun bankinstelling(en)... |
Citaat:
Misschien moeten mensen vanaf hun vijfde verplicht ingelicht worden over het feit dat sinterklaas niet bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of als jij reclame ziet, kan je er niet weerstaan? En tussen het zien van reclame en het kopen van het product zit er toch nog enige tijd die met nadenken kan doorgebracht worden, niet? |
Citaat:
Wij mensen maken het gewoon moeilijk. 't is nu eenmaal onze aard. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik niet genoeg daarvoor, dan zorg ik ervoor dat ik minder nodig heb. En TV's, DVD's, zelfs de meeste huishoudapparaten heb ik nooit echt nodig gehad. Geen reclame die daar wat aan verandert. |
Als Spirit echt iets wil doen, dat ze dan de taboes rond koopverslaving eens aanpakken.
Dan doen progressieven toch graag, taboes aanpakken. |
Ik snap het nie goed eigenlijk...
Er wordt toch een contract opgesteld dat duidelijk alle voorwaarden bevat voor die kredietkaarten? En niemand wordt toch verplicht om dat contract te tekenen? Waarom moet dat dan verboden worden? Riekt een beetje te veel naar betutteling vind ik... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be