![]() |
Vervotte pleegt woordbreuk
Vervotte na 10 juni Vlaams minister af
vr 13/04/07 - Het staat nu vast dat Inge Vervotte na de verkiezingen van 10 juni de Vlaamse regering inruilt voor de Kamer, waar haar politieke carrière begon. Vervotte trekt in de kieskring Antwerpen de kartellijst CD&V/N-VA. N-VA-voorzitter Bart De Wever staat op de tweede plaats. ![]() Inge Vervotte is nu nog minister van Welzijn in de Vlaamse regering. Maar na 10 juni neemt ze ontslag om zich op het federale niveau te kunnen concentreren. Volgens Vervotte staan er belangrijke hervormingen op de agenda, niet alleen op communautair gebied, maar ook bij de politie en de justitie. Daarom, zegt de nu nog Vlaamse minister, moet CD&V in een sterke (onderhandelings)positie staan. Haar naam wordt alvast genoemd als federaal minister, mocht de CD&V tot een nieuwe regering toetreden. bron: www.vrtnieuws.net En Leterme maar beweren dat iedereen in de Vlaamse regering 'tot de finale' zal blijven voortregeren. Iedereen die het nu nog niet doorhad: de CD&V is even erg als de paarse partijen, zo niet nog erger; men pleegt zelfs al woordbreuk voor men de macht heeft op federaal vlak. Stelletje hypocrieten. Eén alternatief, dat moet onderhand wel duidelijk zijn. |
Wat is het probleem? Ze zegt VOOR de verkiezingen wat ze gaat doen. En toch nog even dit over je alternatief : Ik heb toch VEEL liever met de tsjeven te doen dan met het Blok.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hypocriet? Nope, ze maakt het de kiezer al op voorhand duidelijk, wil de kiezer haar houden op het vlaams nivo, moet de kiezer maar niet op haar stemmen |
Citaat:
|
een bijkomende factor is dat men op het federale niveau meer macht heeft, dus voorlopig nog een niveau hoger
|
Citaat:
|
Dus iemand die op voorhand aankondigt dat hij gaat stelen is geen dief meer?
Het is en blijft bedrog.Niet dat ik er zwaar aan til. Het is mijn probleem niet want ik stem er toch niet op. Maar het bewijst nogmaals dat de tsjeven net als de VLD het vlaamse niveau ondergeschikt maken aan het federale( alsof dat na de slaafse houding van leterme nog aan getwijfeld moest worden). Men zou beter beter zorgen dat men naar de onderhandelingstafel gaat om het omgekeerde te bewerkstellen. |
Ik zie het probleem van de draad toch eigenlijk niet.
Het komt ten slotte op het volgende neer: de tsjeven zitten nu enkel in de Vlaamse regering, dus met een beperkter aantal ministers. Ze zouden graag in beide regeringen zetelen, dus met een breder aantal ministers. Nou dan moet er toch iets schuiven? Dat zal zo toch zijn in iedere partij. Zelfs mocht ooit het Vlaams (on)Belang in die omstandigheden aan de macht komen (god beware ons ...). Dat ze indertijd daar wat publiciteit over maakten toen De Waal als minister-president opstapte, tsja dat is oppositietaal in de zin van "de leider van de bende schuift op, voor een lagere funktie, van voorzitter van regering naar vieze-premier ...". Ik ben niet voor de tsjeven, versta me niet verkeerd, maar voor zo'n prutsen gelijk deze draad .... |
Het pretheertje Dewael heeft drie dagen voor de stemming gezegd dat hij zou overstappen naar het federale niveau. Dit kwam onder andere omdat hij in Limburg gedurende de kiescampagne slecht scoorde, het fenomeen Stevaert weetjewel. Zijn overstap was al lang gepland, maar hij hoopte hiermee wat extra in het nieuws te komen.
Zijn mogelijk verlies was (in zijn ogen) onbestaand. Weliswaar scoorde VLD Limburg niet goed, uit de rest van de peilingen bleek dat VLD en SP.A voldoende stemmen zouden halen voor een comfortabele meerderheid. Kijken we dan nu naar Vervotte: 1) aankondiging stopzetting ministerschap op het ogenblik dat ze zich kandidaat stelt 2) mogelijk verlies: geen ministerschap meer indien CD&V niet in de federale regering zetelt |
Citaat:
In het geval dat het belang verkozen wordt, is er enkel nog een Vlaamse regering nodig, dus vervalt die 2' praatbarak met samengaande postjespakkerij... Het probleem lost dan zichzelf op. :twisted: |
Citaat:
De meerderheid is er al....De stejven hebben echter een panoering nodig voor ze beseffen dat ze niet langer de paarse waterdrager moeten spelen. |
Citaat:
dus moet ze dat maar eerst doen !! maar ja op een tjevenstreek steekt het niet in dit landje :twisted: |
Citaat:
|
Pfff... typisch voor de CD&V
Zoals in Aalst waar de nieuwbakken CDV burgemeester beloofd had om haar dit mandaat uit te voeren om zich ten volle met de stad te kunnen bezighouden... Yeah right, ze staat op de lijst en vertelde dat ze beide zal kunnen uitvoeren... |
Mja...niet iedereen is blij met Inge daar binnen die partij...kwatongen verwijten haar nu al voor carrièrejager.
|
Hadden we echt verwacht dat CD&V'ers hun beloften gingen nakomen als hun dat slecht uitkwam?
|
'T zijn Tsjeven voor iets hé
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be