![]() |
CBS ontslaagt talkshow host voor racistische grap
CBS heeft een populaire talkshow gastheer ontslagen, nadat hij in de uitzending een misplaatste grap had gemaakt over een vrouwen-basketballteam dat vooral uit zwarten bestaat.
Verschillende adverteeerders en potentiele gasten hadden opgezegd voor zijn show. In de woordspelling noemde hij ze kroeselharige hoeren, tenminste zo versta ik het. Of lees het zelf op http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6550825.stm Ondertussen heeft de gastheer zijn excuses aangeboden aan het team en zijn uitspraak echt stom genoemd. Ik vraag me af hoe zo een incident in Vlaanderen zou vallen, waar optreden tegen racisme kennelijk heel gevoelig ligt. De VS hebben een lange geschiedenis van samenleven met de zwarte gemeenschap, komende van donkere tijden met het extreem racisme van de slavernij over de burgerbeweging van de jaren 60 tot de huidige situatie, waarbij we steeds meer vertegenwoordigers van die gemeenschap aan de top van de maatschappij zien komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als ik het goed begrijp heeft de slimste van de klas geen besef wat de 4 lettertjes h-o-s-t betekenen.
:-) |
Citaat:
Hij (CBS) ontslaat : derde persoon enkelvoud, 833.000 hits op google, Hij (CBS) ontslaagt, 144 hits op google, Born2bewild behoort tot de zelfuitgeroepen vlamingen die hun eigen taal niet beheersen ... |
Citaat:
Wat is nu precies het probleem? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Moet kunnen. Hangt af van die man zijn contract, wel.
|
Citaat:
|
Bwa das nog zo erg niet; een taalfoutje. :)
Het is zelfs een dialectisme om precies te zijn. Bij echt belangrijke documenten en zo, waar taalfouten in staan, dan is het wel erg. En dat gebeurt dikwijls trouwens! |
Citaat:
tututut |
Die man heeft schade veroorzaakt aan zijn bedrijf, geen medelijden dus: dumpen.
|
Ontslaagt ontslaat ... Ja ik had alles in het dialect moeten schrijven.
En drie e's in adverteerders, kunnen we het daar ook niet nog wat over hebben? |
Citaat:
Dus wat doen we. Een link misschien? Wel grappig is misschien deze te siteren. http://www.brusselsjournal.com/node/725 Ben het niet echt alles gaan lezen. Zoek op "slavernij". Natuurlijk is de werkelijkheid altijd wat ingewikkelder dan de slogans, maar het gaat meestal om een groep (niet altijd een ras) die extreem discriminerend behandeld wordt. En is er sprake van een op ras gebaseerde slavernij tijdens de belangrijkste periode in de geschiedenis van de verhouding tussen die twee bevolkingsgroepen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be