![]() |
Tsunami 12-12 oplichtingen : amper 50% komt bij slachtoffers
Helft Tsunami 12-12-geld bij slachtoffers
![]() De overlevende slachtoffers van de tsunami in Zuidoost-Azië hebben nog maar 55 procent van het geld van de actie Tsunami 12-12 gezien. Als reactie schonken de Belgen twee jaar geleden 54 miljoen euro aan een groep van zes hulporganisaties. Een deel daarvan gaat niet naar de slachtoffers, maar naar werkingskosten. Erik Todts, van Tsunami 12-12, spreekt over 15 procent. Voorlopig zou dat op 5,2 miljoen euro neerkomen. Zelf spreken de ngo's over werkingskosten van zes tot tien procent. (belga) 8O heb altijd gedacht dat dat geld nooit terecht komt maar naar al die dieven gaat die daar aan meewerken :evil: </STRONG></EM></U></I></B> |
Dat verwonderd mij niet, is het ooit al anders geweest?
|
eens alle managers hun deel hebben opgeëist blijft er nooit veel over. 50% valt nog mee volgens mij.
|
Citaat:
Zie maar eens naar o.a. de Waalse sociale woningbouwmaatschappijen... :-P |
Citaat:
|
Hieruit kunnen we een les trekken voor de toekomst: als je 25 euro hulp wil bieden aan de slachtoffers van een ramp, dan moet je 50 euro storten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag me al lang af waarom veel mensen zo naïef zijn en blijven om te geloven in die zogenaamde "acties voor een goed doel". Als er niet meer transparantie is waar het geïnzameld geld heengaat verdient zo een actie geen steun. Het geeft gewoon vrij spel voor oplichters. |
Citaat:
|
De Oxfam-straatwerkers krijgen niks, maar de managers van Oxfam willen ook hun zwembad :wink:
|
Wat een belachelijke thread! Het is nogal logisch dat er werkingskosten zijn... en het is ook nogal logisch dat zo'n smak geld niet allemaal in één keer wordt gebruikt. Ongetwijfeld komt er wel eens geld in de verkeerde handen terecht, maar dat is geen enkele reden om zo'n intitiatieven of de betrokken organisaties af te doen als oplichterij. Het kan natuurlijk altijd beter, maar reacties als degene die ik hier lees lijken mij niet meer dan het vergoelijken van het eigen egoïsme om niets te moeten geven of doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be