![]() |
Waarheen met Wetenschap?
Is het overweegbaar om een subforum Wetenschap of dergelijke in te voeren?
Als er een plek is voor religie, dan toch ook voor Wetenschap, niet?;-) (zonder te zeggen dat beide niet hand in hand kunnen gaan) Bijvoorbeeld: gaat de mens terug naar de maan om Helium-3 te halen? stamcelonderzoek, of genmanipulatie helpt chemotherapie... Waar moet je zaken over nieuwe technologiën etc nu plaatsen? Of hoort dit thuis onder "maatschappelijk", "binnenland"... ? - Havana - |
:thumbsup:
Natuurlijk blijven we ook streven voor een sub-forum geschiedenis en een sub-forum sport in de trend van k&k! |
En een milieu forum niet te vergeten, en voor de mensen die vrezen dat er zo teveel subforums op de eerste pagina komen kunnnen we ook onderverdelingen maken en ze dieper in de site zetten misschien?
|
helemaal mee eens.
Als ge een wetenschappelijk onderbouwde discussie wilt voeren wordt die niet zelden verstoord of verknoeid door wat lomp politiek populisme, religieus fanatisme, of andere onweteschappelijke nonsens. gun ons wat plaats voor verfijning, moderators;-) |
Helemaal mee eens,want dan zal ik in maatschappelijke ook eens normale antwoorden mogen verwachten op draadjes als "kredietkaarten supermarkten verbieden" Nu zijn het dikwijls woordspelletjes
|
Sport -> over mijn lijk! Dit is en blijft een politiek forum.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is soms moeilijk om een wetenschappelijk getint thema aan te brengen;
Politics is, zo zegt de naam zelf, een politiek forum. Ik respecteer dat. Indien ik over andere dingen wens te communiceren/discussiëren, zoek ik het wel elders op. Maar wetenschap en politiek hebben nu eenmaal raakpunten. Neem maar het feit dat president Bush tegen stamcelonderzoek is, en andere politici niet. Of de hele klimaat-discussie, waarover tal van topics kunnen worden geopend. (TomB ijverde er eerder al voor) Ook de impact van religie op de mondiale politiek van vandaag is sterk aanwezig... Waarom dan geen afsplitsing "wetenschap", gefundeerd op feiten"? Voor de rest, Mods, een dikke :thumbsup: |
Begin bv. in de "Debatclub" een topic over "Is wetenschap politiek neutraal ?"
vervolgens : " Moet dramatische kunst zich politiek engageren ? Is Sport politiek neutraal ? Van Leni Riefenstahl tot de DDR dames.. De wetenschap van de marketing in de politiek. ... Misschien een Debatclub II openen om wat "fijnere" deelnemers te selecteren ? |
Zolang een (populair) wetenschappelijk artikel niet te ver doordraaft en geen echt maatschappelijk doel behandeld is plaatsing in Over K en K toch het beste?
|
Citaat:
|
Als "Religies en andere levensovertuigingen" kan, dan mag "Wetenschappen" zeker niet ontbreken. Het is oftewel allebei, oftewel geen van beide. Geen voorkeusbehandeling aub!
|
Mods gaan jullie ons eeuwig laten wachten ofzo, tegen mij was gezegd dat er een beslissing ging komen over nieuwe sub-fora midden maart???!!!
|
Maatschappelijke discussies?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook goed, hoop alvast dat je snel antwoord krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be