![]() |
Beste Johan,
Ondertussen werkt de paarse regering meerdere mensen op hun zenuwen. Daarom wil ik je de vraag die in de titel staat stellen: Hoe kan je paars breken? MVG, Chill |
Ik voeg daar wederom een stukje bij:
Bent u daartoe (misschien niet nu, maar dan in de (verre) toekomst) bereid samen te werken met het Blok? De vraag dringt zich op, zeker na de verruimingsbeweging die de partij bezig is. Gelieve niet meteen met een officieel partij-standpunt uit te pakken, dat zou nogal ongeloofwaardig overkomen. Het mag iets persoonlijkers getind zijn. Wat zouden dan de voorwaarden zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Los van alle verhalen over NVa of het Blok, wil ik graag van Johan weten hoe hij met de CD&V tracht de paarse regering te breken.
Ik laat het helemaal open voor Johan om het zelf in te vullen, zonder woorden in zijn mond te leggen! :wink: |
Geen niet inhoudelijke, beledigende commentaar
Johanvdw |
Aansluitend daarop.
Welke eisen kunnen we van de CD&V verwachten om deel te nemen aan het beleid? Eventueel (zoals het er nu naar uit lijkt te gaan zien) in een tripartite? Is CD&V, in de hypothethische situatie dat zij samen met het VB een meerderheid zouden kunnen vormen bereid om op zijn minst eens te gaan kijken of er met het VB een regeerakkoord kan gesloten worden? (Al is het maar om de onderhandelingspositie tov sp-a/vld te versterken) |
Citaat:
:?: :!: :?: |
Als ex-minister in een paarse ploeg kan ik niet anders dan mijn ontgoocheling uitdrukken over het paarse beleid. Zowel op Vlaams vlak als op ander vlakken (economie, buitenlandbeleid, ...). Paars breken moet zeker de ambitie zijn van CD&V. De meerderheid doet er ook alles aan om zichzelf in de voet te schieten (migrantenkiesrecht, ...). Ik ben allerminst vragende partij om "gratis" toe te treden tot een regering of om kost wat kost deel te nemen aan een anti-Vlaams Blok-meerderheid. Al was het maar omdat het cordon niet werkt.
De ambitie voor CD&V moet zijn om paars op eigen kracht te kraken. Om een alternatief te zijn voor paars en te vermijden dat hun tegenstanders in de open armen van het Vlaams Blok lopen. Dat betekent dat wij onder andere garanties moeten eisen op het vlak van de staatshervorming. En dit zowel op Vlaams als op federaal en Brussels niveau. Ik kaart dit morgen aan op de "Boetfortgroep" van CD&V. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je het nieuws gisteren gezien hebt, kon je toch besluiten dat de tijd van paars begint te slinken. Ik geef je even een overzicht: Citaat:
Dat is volgens mij toch een duidelijk teken dat het huidige beleid 'op geen orgel' trekt. Ik wacht alvast vol ongeduld op het einde der paarse tijden! :wink: |
De paarse ballon gaat inderdaad niet meer op. Men oogst wat men heeft gezaaid. Pech voor Steve en Patrik, maar de luchtbel lijkt te springen voor de verkiezingen (en niet erna). Aan CD&V om als sterk alternatief daarop in te spelen. Als je de peilingen mag geloven zijn we goed bezig. Toch niet te vroeg juichen. Blijven doorgaan!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be