Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Open Vld start nieuw liberaal opinieblad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87873)

Zwartengeel 16 april 2007 14:08

Open Vld start nieuw liberaal opinieblad

(Belga) Open Vld lanceert een nieuw liberaal opinieblad. Onder de titel "Open" verschijnt het blad, dat als doel heeft het liberalisme in Vlaanderen inhoudelijk te onderbouwen, voortaan vijf keer per jaar. Hoewel het blad sterk partijgebonden is, staat het open voor bijdragen van niet-leden.

De Vlaamse liberalen trachten al geruime tijd de klemtoon op het inhoudelijk debat te leggen. Daartoe werden in elke Vlaamse provincie liberale labo's opgericht, die leden de ruimte bieden om na te denken en te debatteren over maatschappelijke en politieke thema's. Het zijn vooral de beste pennenvruchten uit die labo's die in "Open" worden opgenomen. Een "apetrotse" hoofdredactrice Sofie Staelraeve, de eerste opvolger op de Kamerlijst in West-Vlaanderen, noemt de lancering "de start van een nieuw verhaal." "Het is de bedoeling het blad gestaag op te bouwen", luidt het. Het eerste nummer verschijnt op 5.000 exemplaren en wordt verdeeld onder de laboranten, universiteiten en hogescholen, bibliotheken en boekhandels. Het bevat bijdragen over onder meer globalisering, rekeningrijden, migratie, vergrijzing en Kyoto. Het volgende nummer verschijnt nog voor de verkiezingen. (LIM)

--------------------------------------------------------------

De propagandamachine wordt blijkbaar nog een versnelling hoger gezet...

Hans1 16 april 2007 15:50

Mag de B.U.B. daarin ook publiceren? Ik zou denken van wel en zal het hen eens vragen.

Jan van den Berghe 16 april 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2610760)
Mag de B.U.B. daarin ook publiceren? Ik zou denken van wel en zal het hen eens vragen.

Zijn jullie dan liberaal? Economisch? Ethisch?

guido 007 16 april 2007 16:08

Citaat:

Het staat open voor niet leden, dus jullie mogen gerust publiceren.:lol:

Rr00ttt 16 april 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2610767)
Zijn jullie dan liberaal? Economisch? Ethisch?

Is de VLD dat dan wel?

Zwartengeel 16 april 2007 16:32

Citaat:

Vraag het misschien eens beleefd aan je oud-paladijn Patriot?

Supervlaming 16 april 2007 17:10

Na een blik in het blad kan ik zeggen dat het blad der links-liberalen LINK, te verkrijgen via het spirit-secretariaat, betere analyses maakt. En dat blad is al eens geciteerd in de Nederlandse senaat:

http://www.eerstekamer.nl/9324000/1/...krmoha/f=y.pdf, hierin pag. 7-314 zoeken, dat is in het stuk de 8e bladzij van de 32 in dit PDF-bestand.

lomeanor 16 april 2007 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2610845)
Vraag het misschien eens beleefd aan je oud-paladijn Patriot?

Of Yann. Zat die ook niet bij de VLD tegenwoordig?

Tantist 16 april 2007 19:56

Citaat:

Ai ai ai, na de VlaemSSche mediaboycot binnenkort ook gezaag over de liberale mediaboycot...

Jaani_Dushman 16 april 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2610514)
[b](Belga) Open Vld lanceert een nieuw liberaal opinieblad.

Waarom moet er een nieuw liberaal blad bijkomen, als ze al DeMorgen hebben? :?

Jaani_Dushman 16 april 2007 20:20

Citaat:

Enkele dagen geleden nog aan het hengelen naar de steun van CAP, en nu gaat je partij zich laten prostitueren bij de liberalen... :roll:

Jan van den Berghe 17 april 2007 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2611328)
Of Yann. Zat die ook niet bij de VLD tegenwoordig?

De vraag is eerder: wie zit er nog bij de BUB?

lomeanor 17 april 2007 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2611957)
De vraag is eerder: wie zit er nog bij de BUB?

Hans, Bruno en hun leger van onzichtbaren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be