Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ahmedinejad laat ook Zweedse gijzelaars vrij. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87883)

Antoon 16 april 2007 15:38

Ahmedinejad laat ook Zweedse gijzelaars vrij.

Citaat:

Iran heeft twee Zweden vrijgelaten die in februari opgepakt waren op "verdenking van spionage". Dat heeft de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Mohammad-Ali Hosseini, laten weten.

Volgens het staatspersagentschap IRNA, dat de woordvoerder citeerde, kregen de twee amnestie na een gerechtelijke tussenkomst en regelmatige diplomatieke contacten tussen Teheran en Stockholm. De twee werden gearresteerd toen ze "gevoelige militaire sites" fotografeerden op het eiland Qeshm, in het zuiden van Iran. Het revolutionaire hof van Bandar Abbas, dat normaal gezien inbreuken op de nationale veiligheid behandelt, had de twee onlangs veroordeeld tot drie jaar cel. (belga)
Zo, den Achmedinejad spreekt de laatste tijd een toontje lager. Ik vraag mij af waarmee ze hem hebben bedreigd. Want zo'n held is hij dus ook weer niet. :lol: :lol: :lol:

lombas 16 april 2007 15:45

Ik heb zo ooit eens de militaire installaties aan de Aswandam in het zuiden van Egypte gefotografeerd. Dat was tegen elke verbeelding in, en ik werd geïntimideerd door soldaten. Gelukkig had ik een gids bij met een militaire achtergrond.

Thuis was ik de held van de aardrijkskundeleraar (voor één dag), want foto's van die installaties zijn zeldzaam maar wel waardevol voor de aardrijkskundeles.

:-)

Antoon 16 april 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2610743)
Ik heb zo ooit eens de militaire installaties aan de Aswandam in het zuiden van Egypte gefotografeerd. Dat was tegen elke verbeelding in, en ik werd geïntimideerd door soldaten. Gelukkig had ik een gids bij met een militaire achtergrond.

Thuis was ik de held van de aardrijkskundeleraar (voor één dag), want foto's van die installaties zijn zeldzaam maar wel waardevol voor de aardrijkskundeles.

:-)

Kun je de foto's ook met ons delen? ;-)

lombas 16 april 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2610955)
Kun je de foto's ook met ons delen? ;-)

Ik heb geen scanner.

;-)

Het gaat om de militaire installaties die zich aan de voet en naast de reuzachtige turbines bevinden. Een voorbeeld daarvan zie je hier.

Antoon 17 april 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2610995)
Ik heb geen scanner.

;-)

Het gaat om de militaire installaties die zich aan de voet en naast de reuzachtige turbines bevinden. Een voorbeeld daarvan zie je hier.

Bedankt, maar ik had toch liever jouw foto's gezien. ;-)

solidarnosc 17 april 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2610729)
Zo, den Achmedinejad spreekt de laatste tijd een toontje lager. Ik vraag mij af waarmee ze hem hebben bedreigd. Want zo'n held is hij dus ook weer niet. :lol: :lol: :lol:

Waarom zou hij nadat hij een diplomatieke overwinning heeft geboekt en zijn positie in het Midden-Oosten heeft versterkt dit willen teniet doen door die mensen langer vast te houden?

Antoon 17 april 2007 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2612756)
Waarom zou hij nadat hij een diplomatieke overwinning heeft geboekt en zijn positie in het Midden-Oosten heeft versterkt dit willen teniet doen door die mensen langer vast te houden?

Welke overwinning? Welke positie?

Nee hoor, hij voelt de bui aankomen, daarom zingt hij de laatste tijd een toontje lager, niet alleen in deze gijzelaarskwestie. Ook met de Britten, en ook in zijn dagelijkse uitspraken.

Kay_ 17 april 2007 14:53

Citaat:

Kunnen niet allemaal zoals Bush mensen jaren vasthouden voor niets hé.

baseballpolitieker 17 april 2007 15:54

Citaat:

Ofwel is hij de tacktische wereldbevolkingmanipulator geworden!

Antoon 17 april 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2612810)
Kunnen niet allemaal zoals Bush mensen jaren vasthouden voor niets hé.

Voor niets? Je bedoelt de gevangenen in Guantanamo die zijn opgepakt in terroristenkampen in Afghanistan toch niet zeker.

Antoon 17 april 2007 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2612942)
Ofwel is hij de tacktische wereldbevolkingmanipulator geworden!

En wat heeft hij dan wel kunnen manipuleren?

baseballpolitieker 17 april 2007 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2612948)
En wat heeft hij dan wel kunnen manipuleren?

De mening van de bevolking tiens...Opdat hij toch wel een lieve meneer is die al die gijzelaars vrijlaat!:lol: :roll:

ministe van agitatie 17 april 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2612947)
Voor niets? Je bedoelt de gevangenen in Guantanamo die zijn opgepakt in terroristenkampen in Afghanistan toch niet zeker.

Zoals blijkt uit de verhalen van de gevangenen die na vijf jaar druppelsgewijs worden vrijgelaten, werden ze niet opgepakt in trainingskampen, waren ze niet eens in Afghanistan en hadden ze met terrorisme geen uitstaans.
Dat ze desondanks vijf jaar lang gegijzeld en gemarteld worden zonder vorm van proces en zonder contact met familie of een advocaat, vindt u waarschijnlijk normaal?

Antoon 17 april 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2613138)
Zoals blijkt uit de verhalen van de gevangenen die na vijf jaar druppelsgewijs worden vrijgelaten, werden ze niet opgepakt in trainingskampen, waren ze niet eens in Afghanistan en hadden ze met terrorisme geen uitstaans.
Dat ze desondanks vijf jaar lang gegijzeld en gemarteld worden zonder vorm van proces en zonder contact met familie of een advocaat, vindt u waarschijnlijk normaal?

Ik begrijp ook dat jij gelooft in de verhalen van het aards paradijs onder Stalin en Bresjniev. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be