Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   22 doden in Amerikaanse school (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87892)

Kay_ 16 april 2007 17:56

22 doden in Amerikaanse school

Net op CNN, meer weet ik ook nog niet..
In een school 'Virginia Tech'
Bron zal later wel komen...

Zet CNN dus op.

Kay_ 16 april 2007 17:58

Nu hoor ik net dat het om twee schutters gaat.

Pietje 16 april 2007 17:59

22 doden bij schietpartij in de VS

ma 16/04/07 - In de Amerikaanse staat Virginia zijn tientallen mensen gedood tijdens een wilde schietpartij op een universiteitscampus. De dader zou door de politie doodgeschoten zijn.
Volgens de eerste gegevens zou een man het vuur geopend hebben op studenten op de campus van Virginia Tech in de stad Blacksburg.

Er zouden zeker 21 mensen gedood zijn. De dader is nadien door de politie neergeschoten.

Op de campus brak paniek uit. De politie kamt het complex uit en heeft de studenten gevraagd om zich in hun kamer of lokalen op te sluiten.

Het is niet duidelijk of de dader alleen handelde. Volgens sommige getuigen is er geschoten in verschillende gebouwen.

Begin april werd de universiteit al twee keer opgeschrikt door een vals bomalarm.

In augustus vorig jaar heeft een ontsnapte gevangene al eens twee politiemannen neergeschoten in Virginia Tech.

(bron : VRTNieuws.net)

Pietje 16 april 2007 18:00

edit

Tashunka 16 april 2007 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2611065)
edit

de vrije wapendracht bestaat niet in de vs

Pietje 16 april 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 2611066)
de vrije wapendracht bestaat niet in de vs

Er heerst wel een soort wapencultus.

Antoon 16 april 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2611056)
Net op CNN, meer weet ik ook nog niet..
In een school 'Virginia Tech'
Bron zal later wel komen...

Zet CNN dus op.

Vreselijke tragedie. :-(

Kay_ 16 april 2007 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2611090)

Inderdaad :-(

Tashunka 16 april 2007 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2611069)
Er heerst wel een soort wapencultus.

Hangt een beetje van staat tot staat af en is historisch gegroeid. Er is overigens geen verband tussen het aantal vuurwapen doden en een minder strikte wapenwet.

parcifal 16 april 2007 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2611090)

Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

solidarnosc 16 april 2007 18:39

Guns don't kill people do. Probleem is niet zozeer de wapens maar het onderliggend socio-economisch systeem. Nu, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we wachten op meer info.

Breda 16 april 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2611160)
Guns don't kill people do. Probleem is niet zozeer de wapens maar het onderliggend socio-economisch systeem. Nu, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we wachten op meer info.

precies , oordeel pas tot er meer info is

jurgen79 16 april 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2611144)
de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.

Grapjas...

proxy2222 16 april 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2611059)
Nu hoor ik net dat het om twee schutters gaat.

Blijkbaar gaat het over één schutter maar hij had wel 2 wapens bij, een 9mm pistool en een DAO-12 jachtgeweer.

Volgens de laatste berichten zijn er maar liefst minstens 32 doden en 28 gewonden 8O8O8O Dit is veel erger dan Columbine...

jurgen79 16 april 2007 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 (Bericht 2611217)
Blijkbaar gaat het over één schutter maar hij had wel 2 wapens bij, een 9mm pistool en een DAO-12 jachtgeweer.

Volgens de laatste berichten zijn er maar liefst minstens 32 doden en 28 gewonden 8O8O8O Dit is veel erger dan Columbine...

Dat terrorisme toch...

Pietje 16 april 2007 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2611144)
Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.

Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Tashunka 16 april 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2611238)
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Er is geen aantoonbaar verband tussen de vrijheid van wapenwet en het aantal vuurwapendoden.

jurgen79 16 april 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2611238)

Afschaffen van TV en andere media zou al een serieuze start zijn.
In Amerika worden de mensen totaal gek gemaakt door de media...zoek daar maar een grote reden.

solidarnosc 16 april 2007 19:09

Den DAO-12 is dacht ik een Zuid-Afrikaans militair shotgun en niet echt gemaakt om me te jagen. Zwaar materiaal in ieder geval.

lombas 16 april 2007 19:10

Er zijn landen waar men zeer normaal met wapens kan omgaan en men zelden getroffen wordt door zware incidenten, dat zegt juist niets.

Het lijkt een verschrikkelijke tragedie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be