Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Doodgraver Ijzerbedevaart: geen verkiesbare plaats... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87917)

johan 16 april 2007 20:55

Doodgraver Ijzerbedevaart: geen verkiesbare plaats...

Lionel Van Den Berghe de man die, als voorzitter van het Ijzerbedevaartcomité, de traditie van de jaarlijkse ijzerbedevaarten kapot gemaakt heeft krijgt geen verkiesbare plaats meer van Spirit.

4 jaar parlementaire wedde volstaat blijkbaar voor het verraad van Lionel.
De man bracht er in het parlement niets van terecht en was het prototype van wat Decroo ooit noemde "politieke reizigers zonder bagage".

Wie wil weten hoe het intussen gaat met het ijzerbedevaartcomité:
http://www.tenvrede.be

Muziekfestivals op de "dodenakker" zoals men vroeger de weide rond de toren noemde. Een heus "vluchtelingendorp"...
Eén van de vedetten die optreden is de arrogante zanger Daan, deze man presteerde het om tijdens een optreden in Dilbeek, provocerend, een affiche Dilbeek waar Vlamingen thuis zijn te verscheuren...

Lionel is alvast in één ding geslaagd: hij heeft de Ijzerbedevaart en de godsvredegedachte vakkundig vermoord.
Gelukkig hebben de organisatoren van de Ijzerwake de ijzertraditie gered.

Supervlaming 16 april 2007 21:06

Misschien beter aanhaken bij de discussie die er al was over Lionel Vandenberghe op http://forum.politics.be/showthread.php?t=87490.

Piet Hein 16 april 2007 21:28

Ik ga niet meer naar de ijzerbedevaart omdat ik daar met mijn heel-nederlandse vlag niet welkom was.

Jaani_Dushman 16 april 2007 21:43

Ik vind Ten Vrede een prachtinitiatief, en heb enkele jaren geleden genoten van de optredens van Goran Bregovic, Lee Perry, enz...

Maar dat een notoir Vlamingehater als Daan op die affiche staat, vind ik echt onaanvaardbaar!

Piet Hein 16 april 2007 22:21

Ik heb persoonlijk niets tegen ten vrede maar ik vind dat men die niet moet organiseren op een plaats waar mensen begraven liggen. Een weiland zou beter zijn voor zoiets.

Knuppel 17 april 2007 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2611553)
Ik ga niet meer naar de ijzerbedevaart omdat ik daar met mijn heel-nederlandse vlag niet welkom was.

Ziet er die dan anders uit dan de Nederlandse vlag?

Jan van den Berghe 17 april 2007 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2611587)
Ik vind Ten Vrede een prachtinitiatief, en heb enkele jaren geleden genoten van de optredens van Goran Bregovic, Lee Perry, enz...

Als u dat een "prachtinitiatief" vindt, dan heeft u mijns inziens niet goed begrepen waarvoor de IJzertoren staat alsook de weide errond... Dit is immers in de eerste plaats een herdenkingsmonument en tevens een hulde aan de vele gevallen soldaten, een bezinningsoord, een oord waar we nadenken over verleden, heden en toekomst.

Zie je het al gebeuren dat de Britten een popconcert geven op Whitehall bij de Cenotaph? Of dat men een meute rockers aantrekt die van katoen mogen geven op Kosovo Polje?

Piet Hein 17 april 2007 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2611941)

Vergelijk maar met mijn schermafbeelding. De kleuren zijn feller.

Lao Tzu 17 april 2007 11:38

Wanner gaat men de AVV-VVK verwijderen? Weddingschapje? Ik gok nog twee jaar.

luc broes 17 april 2007 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2611941)

Knuppel nu zie je er echt veel jonger uit!
Oranje blanje blauw!

Piet Hein 17 april 2007 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2612333)

Ze MOETEN dat er op laten staan om de simpele reden dat de ijzertoren een beschermd monument is daar mag je niet zomaar bijbouwen en wegnemen wat je wilt.

Everytime 17 april 2007 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2611587)

Maar dat een notoir Vlamingehater als Daan op die affiche staat, vind ik echt onaanvaardbaar!

Daan is geen Vlamingenhater. Hij is geen Vlaams-Nationalist. Nuance.

Zwartengeel 17 april 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 2613069)
Daan is geen Vlamingenhater. Hij is geen Vlaams-Nationalist. Nuance.

Citaat:

Eén van de vedetten die optreden is de arrogante zanger Daan, deze man presteerde het om tijdens een optreden in Dilbeek, provocerend, een affiche Dilbeek waar Vlamingen thuis zijn te verscheuren...
Wie een zo'n affiche verscheurt en zich dus afzet tegen het Vlaamse karakter van Dilbeek, is voor mij wél een Vlamingenhater. Of toch minstens een nuttige establishmentidioot die niet beter weet, maar ik veronderstel dat iemand als Daan wel genoeg hersenen in zijn kop heeft dat hij goed weet waarmee hij bezig is. Of niet soms?

Jazeker 17 april 2007 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2612333)

Gingen ze die op de volgende bedevaart niet dynamiteren?

Rene Artois 18 april 2007 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan (Bericht 2611475)
Lionel Van Den Berghe de man die, als voorzitter van het Ijzerbedevaartcomité, de traditie van de jaarlijkse ijzerbedevaarten kapot gemaakt heeft krijgt geen verkiesbare plaats meer van Spirit.

Zo gaat dat met verruimers en kartelpartners. Spirit krijgt minder gegarandeerde plaatsen en moet schiften in haar kandidaten. Lionel kan dus ver(t)rekken. Bij de VLD staat Borginon bij het grof vuil en houdt Vandecasteele het ook al voor bekeken. De N-VA weet wat haar te wachten staat.

Metternich 18 april 2007 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2613172)

Als ze zo verder gaan met het compleet naar de knoppen helpen van de IJzerbedevaart, kunnen we hem in de toekomst beter zelf dynamiteren voor ze er de regenboogvlag aanhangen...

Knuppel 18 april 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2613172)

Dat durven 'ze' voorlopig enkel nog maar virtueel. 'Ze' vinden de toren wel zo lelijk dat ze hem zouden willen afbreken om van het puin gevangenissen voor veroordeelde VB-ers te bouwen.

evilbu 18 april 2007 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2611553)

Op de ijzerwake wel blijkbaar:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be