Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   rechts: begin van het einde? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87955)

drosophila 17 april 2007 14:06

rechts: begin van het einde?

LDD vangt vette vliegen bij het VB maar zelfs al halen ze de kiesdrempel, het is onwaarschijnlijk dat ze een rol van betekenis te spelen hebben

Coveliers en Dedecker smijten met modder naar elkaar

Het VB zit aan zijn plafond en niks wijst op beterschap - veroordeelde criminelen op de lijst moeten de boel redden, Dewinter overweegt zelfs naar Nederland te verkassen

Is met de versplintering tevens het ontbindingsproces ingezet?

ilfalco 17 april 2007 14:09

Wat een grap. het Vb is verstrepen niet. het Vb is groot geworden juist door deuidelijk rechtse en vlaamse standpunten. Zonder opportunistsiche yuppies alla verstrepen zal de boodschap terug helderder worden.

alberto 17 april 2007 14:12

Daar zullen de kiezers over beslissen op 10 juni.

Zwartengeel 17 april 2007 14:12

Het zegt anders ook veel dat links steevast dergelijke 'wishful thinking' nodig heeft om zich aan op te trekken.

StevenNr1 17 april 2007 14:13

Dat is waarschijnlijk wel waar ifalco maar in hoeverre gaan ze daar nog stemmen mee winnen. Ik denk nl. dat zij die het spijtig vonden dat die boodschap wat verloren was gegaan het VB nooit hebben afgezworen wegens geen alternatief en dat zij zij die net door het iets minder harde discours van het VB (met naamsverandering, verruiming, ...) voor hen stemden de partij nu misschien terug zullen afzweren wegens wel een alternatief (LDD.)

drosophila 17 april 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2612688)
Wat een grap. het Vb is verstrepen niet. het Vb is groot geworden juist door deuidelijk rechtse en vlaamse standpunten. Zonder opportunistsiche yuppies alla verstrepen zal de boodschap terug helderder worden.

Het is niet omdat uw boodschap "helderder" wordt, dat ze meer kiezers zal aanspreken. Misschien zelfs integendeel. En vergeet niet: voor het VB is er maar 1 objectief: de absolute meerderheid. En die is nog zeer ver weg!

StevenNr1 17 april 2007 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2612709)
En vergeet niet: voor het VB is er maar 1 objectief: de absolute meerderheid. En die is nog zeer ver weg!

Als ze terug harder uit de hoek gaan komen misschien wel maar ik zie samenwerking met LDD nu toch niet als onmogelijk.

drosophila 17 april 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2612700)
Het zegt anders ook veel dat links steevast dergelijke 'wishful thinking' nodig heeft om zich aan op te trekken.

"word jij nu de nieuwe burgemeester, papa?"
D�*t was wishful thinking :lol:

drosophila 17 april 2007 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2612713)
Als ze terug harder uit de hoek gaan komen misschien wel maar ik zie samenwerking met LDD nu toch niet als onmogelijk.

Zeg nooit nooit, inderdaad. Maar op dat punt was Dedecker altijd resoluut: hij mocht dan wel tegen het principe van het CS zijn, zélf heeft hij altijd een samenwerking met het VB uitgesloten.

StevenNr1 17 april 2007 14:20

Da 's waar maar als hij zelf niet aan den bak gaat komen... ik kan me echt niet voorstellen dat hij LDD gewoon voor het pluche zitje doet (nu ja, uiteraard ook.)

proxy2222 17 april 2007 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2612680)
Het VB zit aan zijn plafond en niks wijst op beterschap

:rofl::rofl::rofl:

Wat een grap. U laat zich duidelijk teveel beïnvloeden door de media die dit de bevolking wil wijsmaken. 10 juni, period.

drosophila 17 april 2007 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2612726)
Da 's waar maar als hij zelf niet aan den bak gaat komen... ik kan me echt niet voorstellen dat hij LDD gewoon voor het pluche zitje doet (nu ja, uiteraard ook.)

Okee, maar LDD gaat vissen in dezelfde vijver als het VB. Dat nu al aan zijn plafond zit. Een samenwerking tussen beide zal dus niet meer kiezers vertegenwoordigen dan het VB+Vlott op dit ogenblik. Laat staan een absolute meerderheid. Veel meer dan pluche zit er dus niet in.

Herr Flick 17 april 2007 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2612688)

Inderdaad, eigenlijk wel goed dat verstrepen het afbolt, die was inderdaad van de oportunistische strekking, in elk geval niet van de extreem separatistische strekking.

Het VB heeft pas een groot probleem als het zou verwateren naar een NVA niveau bijvoorbeeld, op dat moment is het tijd om direct een nieuwe partij te gaan stichten.

duveltje382 17 april 2007 14:27

Mss dat jürgen de Lijst Dedecker nog wat meer naar het centrum kan duwen zodat er weer wat meer plaats vrij komt voor de echte rechtse partij,dus het VB zal er wel bij varen....

Herr Flick 17 april 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2612707)
Dat is waarschijnlijk wel waar ifalco maar in hoeverre gaan ze daar nog stemmen mee winnen. Ik denk nl. dat zij die het spijtig vonden dat die boodschap wat verloren was gegaan het VB nooit hebben afgezworen wegens geen alternatief en dat zij zij die net door het iets minder harde discours van het VB (met naamsverandering, verruiming, ...) voor hen stemden de partij nu misschien terug zullen afzweren wegens wel een alternatief (LDD.)

Best mogelijk maar het LDD nog de NVA zijn echte alternatieven voor echte separatisten, die weten ondertussen wel waar de heerschappen voor staan die die partijen bevolken.

Herr Flick 17 april 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2612751)
Mss dat jürgen de Lijst Dedecker nog wat meer naar het centrum kan duwen zodat er weer wat meer plaats vrij komt voor de echte rechts denkende mensen,dus het VB zal er wel bij varen....

Anyway hoop ik dat LDD de kiesdrempel haalt, hoe meer versnippering hoe beter.

ilfalco 17 april 2007 14:29

Citaat:

die weten ondertussen wel waar de heerschappen voor staan die die partijen bevolken.
idd het zijn opportunisten die het vlaams-nationalisme miebruiken. mosselen zonder ruggegraat.

drosophila 17 april 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2612748)
Inderdaad, eigenlijk wel goed dat verstrepen het afbolt, die was inderdaad van de oportunistische strekking, in elk geval niet van de extreem separatistische strekking.

Zelfs al was JV maar goed voor één stem: het VB is die kwijt. Alleen al puur mathematisch zal het VB stemmen verliezen aan die overloperij. Dan ben je vet met je zuivere separatistenzieltje.

Citaat:

Het VB heeft pas een groot probleem als het zou verwateren naar een NVA niveau bijvoorbeeld, op dat moment is het tijd om direct een nieuwe partij te gaan stichten.
Ja waarom niet? Op den duur is extreem rechts even versplinterd als extreem links. En dat is alleen maar toe te juichen.

Herr Flick 17 april 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2612725)
Zeg nooit nooit, inderdaad. Maar op dat punt was Dedecker altijd resoluut: hij mocht dan wel tegen het principe van het CS zijn, zélf heeft hij altijd een samenwerking met het VB uitgesloten.

We zullen zien hoe groot zijn zucht naar een zetel onder zijn gat is, en nog meer hoe groot zijn wraakzucht naar de VLD is...

Voor Verstrepen geld overigens het zelfde, die stort zich ook niet zomaar in een wil avontuur...

Ik denk die mannen allemaal heel goed weten wat ze van zin zijn in gelijk welk scenario, al dan niet met medeweten van andere partijen.

Herr Flick 17 april 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2612766)
Zelfs al was JV maar goed voor één stem: het VB is die kwijt. Alleen al puur mathematisch zal het VB stemmen verliezen aan die overloperij. Dan ben je vet met je zuivere separatistenzieltje.

Ja waarom niet? Op den duur is extreem rechts even versplinterd als extreem links. En dat is alleen maar toe te juichen.

Dat kan dat er mathematisch gezien inderdaad stemmen van het VB gaan weglopen,

Maar ik ben inderdaad iemand met princippes en de meeste separatisten zijn dat overigens, dus die blijven hoogstwaarschijnlijk wel trouw, het is het uiteindelijke doel dat belangrijk is.

Versplintering, ja ik hou daarvan hoe meer versplintering er is, hoe meer ze met mekaar rekening moeten houden , hoe meer controle er is op de traditionele foefel partijen. Daarom wil ik er het CAP en de PVDA ook nog bijhebben met elk ne zetel. Zelf de BUB mag roet in het eten komen gooien van mij. Ik hoop dat ze De Croo in de volgende ligislatuur compleet horendol krijgen met de meest kritische oppositie die er maar bijeen te rapen valt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be