![]() |
Jahjah: Dada!
Jahjah: Dada!
17.04.2007 15.53u - Abou Jahjah, in vroegere dagen nog ABVV-vakbondscoördinator voor migrantenwerking, verwierf vooral bekendheid als leidende figuur van de AEL, de Arabisch-Europese Liga. Met deze Liga, die allesbehalve Europees was, want gericht tégen de integratie van Arabieren, organiseerde hij enkele ophefmakende en omstreden acties. Het toenmalige Vlaams Blok kloeg de leugenachtige manier aan waarop Abou Jahjah een verblijfsvergunning en tenslotte een Belgisch paspoort had verworven. Even het geheugen opfrissen: Hij gaf zich uit als student en hing een ontroerend verhaaltje op over zijn vlucht voor de Hezbollah-militie. Hoewel hij toegaf dat hij zich aansloot bij deze islamitische militie, ‘zou’ hij in conflict zijn gekomen op het moment dat hij te kennen gaf eigenlijk eerst zijn studies te willen afmaken. Filip Dewinter wond er geen doekjes om: uit andere verklaringen bleek zonneklaar dat Jahjah helemaal geen student was die in ons land kwam verder studeren maar een asielbedrieger (Vlaams Blokwebstek, 08/10/2002). De eerste aanvraag van Jahjah werd onontvankelijk verklaard waarna hij het bevel kreeg om het grondgebied te verlaten. Dezelfde dag nog diende hij tegen deze beslissing een dringend verzoek tot heronderzoek in bij het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen en de Staatlozen, waarna het onderzoek opnieuw startte. Op 26 mei 1992 kreeg hij een voorlopige verblijfsvergunning die geldig was tot 25 augustus 1992, daarna verlengbaar per maand. In de loop van de volgende twee jaar werd hij drie maal door het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen en de Staatlozen ondervraagd. Uiteindelijk verwierf hij dankzij een schijnhuwelijk een verblijfsvergunning. Een jaar later diende hij een naturalisatieaanvraag in die werd goedgekeurd. Abou Jahjah werd Belg. Naar aanleiding van de presentatie van zijn “dagboek Beiroet-Brussel” bevestigt Jahjah in een interview in Humo en De Morgen (17.04.2007) andermaal dat hij heeft gelogen. Hij verklaart zelf letterlijk: “Ach, jongens, dat was quatsch. Ik heb toch nooit gezegd dat ik de waarheid heb verteld aan de Belgische asielinstanties”. Filip Dewinter, die reeds in 2002 stelde dat “het hele relaas van de feiten een perfecte illustratie is van waartoe de lakse immigratie- en asielwetgeving in het verleden en ook nu nog leidde en leidt”, eiste dat de overheid de Belgische nationaliteit terug zou afnemen. Wat natuurlijk niet gebeurde… Abou Jahjah die in De Morgen (17.04.2007) aankondigt dat hij binnenkort definitief naar Libanon vertrekt, bevestigt: “Filip Dewinter die mij een vreemdeling noemt, mag gelijk krijgen. In mijn hart ben ik altijd een vreemdeling gebleven, ook al ben ik juridisch gezien evenveel Belg als hij”. De multiculturele lobby staat opnieuw met de billen bloot. bron Webstek VB toch eentje die open en bloot zegt wat veel allochtonen denken...:-) |
Deze discussie liep al elders.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be