Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Forza Flandria (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87968)

PieterP 17 april 2007 17:46

Forza Flandria

Er is een toenemende belangstelling en waardering voor een concept zoals Forza Flandria in het bedrijfsleven bij Voka, en zeker in Antwerpse havenkringen voor een Forza Flandria. GVA opent daarvoor een artikelenreeks. De haven van Antwerpen is te belangrijk om deze alleen maar aan politici over te laten.

Het valt te betreuren dat mensen zoals Dedecker, met een solide ekonomische bakcgrond, en Coveliers, met serieuze Antwerpse roots , elkaar niet gevonden hebben. Verstrepen is maar een vooormalig BV tje met een zeer laag soortelijk gewicht.

Vlaanderen komt hier niet versterkt uit, zeker niet met een nieuwe asielzoeker-toneelspeler in NED.

Kay_ 17 april 2007 18:00

Dedecker gaat de rechtse krachten bundelen, ik voel het.
Geef hem nog een jaar of 6.

PAJOT 17 april 2007 18:09

Voor de elvendertigste keer : Dedecker is links ! Zijn partij moet evengoed verboden worden in de toekomst.

Supervlaming 17 april 2007 18:11

Er is nood in Vlaanderen aan een rechts-liberale partij. Evenzo aan een links-activistische partij, maar die is er nu, CAP aanschouwende. Dus viva Forza Flandria, al zal ik er nooit op stemmen.

Havana 17 april 2007 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2613308)
Voor de elvendertigste keer : Dedecker is links ! Zijn partij moet evengoed verboden worden in de toekomst.

Ik zou hem eerder als "averechts" bestempelen. ;-)

Zwartengeel 17 april 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 2613396)

Dat vindt hij van zichzelf ook, zoals in zijn boek te lezen staat.

Eddy B 17 april 2007 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 2613396)

Dedecker zou prima in Vrij Vlaanderen passen. Trouwens zijn nieuwste aanwinst ook...

Jammer dat het zo snel verkiezingen zijn... Er gaat in ieder geval wat bewegen... En jammer voor het VB, maar ze gaan deze keer MINDER stemmen halen...

Maar zolang de "splitsers" winnen is het ok he...

PieterP 17 april 2007 19:46

ANTWERPEN - Met Bruno Valkeniers vangt het Vlaams Belang een grote vis. De voormalige havenbaas is goed voor stemmen in tal van netwerken. Valkeniers formuleert zijn politieke ambities zonder omwegen: "Vlaanderen onafhankelijk, het cordon sanitaire moet eraan." webstek Vlaams Belang

Dit was een manager. Dit is een persoon die de haven kent. Dit is een man met brains. Dit is een persoon van onvervalste Vlaamse bloede, ex-voorzitter ANZ.

Wat is hier fout gelopen?

Max van Dietschland 17 april 2007 19:49

Er is geen nood aan een forza Flandria. Het zou toch maar een grijze eenheidsworst zijn. Eén thema partijen of kartels zijn ALTIJD gedoemd om te mislukken. Liever een kleinere partij met sterk ideologisch programma. De beslissing van Verstrepen om naar Dedecker te gaan juich ik dan ook volmondig toe.

Eddy B 17 april 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 2613532)
ANTWERPEN - Met Bruno Valkeniers vangt het Vlaams Belang een grote vis. De voormalige havenbaas is goed voor stemmen in tal van netwerken. Valkeniers formuleert zijn politieke ambities zonder omwegen: "Vlaanderen onafhankelijk, het cordon sanitaire moet eraan." webstek Vlaams Belang

Dit was een manager. Dit is een persoon die de haven kent. Dit is een man met brains. Dit is een persoon van onvervalste Vlaamse bloede, ex-voorzitter ANZ.

Is dat niet duidelijk? Er is GEEN alternatief voor het VB momenteel. Maar dat zal er (hopelijk) komen met Vrij Vlaanderen

Supervlaming 17 april 2007 19:52

Net Terzake gezien, met Jurgen Verstrepen en Filip Dewinter bijeen. De grote schuldige blijkt Frank Vanhecke die FF niet wilde zien ontstaan.

Eddy B 17 april 2007 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2613538)
Er is geen nood aan een forza Flandria. Het zou toch maar een grijze eenheidsworst zijn. Eén thema partijen of kartels zijn ALTIJD gedoemd om te mislukken. Liever een kleinere partij met sterk ideologisch programma. De beslissing van Verstrepen om naar Dedecker te gaan juich ik dan ook volmondig toe.

Sorry dat ik het oneens moet zijn met jou,maar ik wil je één voorbeeld geven, waren het bundelen steeds succes haalde... en dan nog wel in Belgie... DE WALEN trekken gewoonlijk aan één zeel en halen altijd de dikste vis binnen....

Geen verdere commentaar nodig denk ik hé? :)

Eddy B 17 april 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming (Bericht 2613547)
Net Terzake gezien, met Jurgen Verstrepen en Filip Dewinter bijeen. De grote schuldige blijkt Frank Vanhecke die FF niet wilde zien ontstaan.

Tja, de partij en eigen gewin BOVEN de idealen stellen he...

Max van Dietschland 17 april 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2613551)
Tja, de partij en eigen gewin BOVEN de idealen stellen he...

Neen, het gaat hem juist om idealen en om principes. Een kartel gaat altijd juist om macht en postjes te verwerven.

Jullie staren je ook veel te veel blind op de parlementaire democratie, alsof dat de enige manier is om je programma te realiseren.

solidarnosc 17 april 2007 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2613557)
Neen, het gaat hem juist om idealen en om principes. Een kartel gaat altijd juist om macht en postjes te verwerven.

Jullie staren je ook veel te veel blind op de parlementaire democratie, alsof dat de enige manier is om je programma te realiseren.

Ach zo ik wist niet dat er andere manieren bestonden. 8-) ;-)

Eddy B 17 april 2007 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2613557)

Juist, we kunnen ons allemaal een geweer gaan kopen en Vlaanderen stormerderhand terug innemen van de vijand...:roll:

Online 17 april 2007 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2613285)
Dedecker gaat de rechtse krachten bundelen, ik voel het.
Geef hem nog een jaar of 6.

Dat denk ik ook.

PieterP 17 april 2007 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 2613532)

Wat is hier fout gelopen? Waarom horen wij niets meer van deze man?

Kay_ 17 april 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2613581)
Dat denk ik ook.

We delen elkaars mening eens ;-)

Mitgard 17 april 2007 20:19

en indien het vlaams front niks wordt, kunnen we de naam 'forza flandria' nog altijd gebruiken voor een inheems witbier.

schol!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be