![]() |
Ik vraag me af of u op een persoon stemt of op een lijst.
|
Op de lijst.
|
Ik stem op een lijst personen :wink:
|
Ik bepaal eerst welke partij aan mijn politieke verwachtingen voldoet en pas dan zal ik een voorkeurstem uitbrengen op die kandidaten die ik waardeer.
Mijn beste vriend mag kandidaat zijn op een andere lijst, dan nog zal ik niet voor hem stemmen. (En hij weet het!). |
Citaat:
Maar ik denk dat je bedoelt dat het partijprogramma primeert op de persoon. Dat vind ik ook trouwens! :wink: |
ik stem op meerdere personen waar ik van weet dat ze menen en ook doen ! :lol:
|
Citaat:
|
Normaal lijst, maar nu zal ik op de Vivanters op de VLD-Vivant-lijst stemmen. Of er moesten nog BPlussers bij de VLD'ers op de lijst staan, anders krijgen enkel de Vivanters mijn stem.
|
Citaat:
|
Citaat:
Al stem ik niet op de n-va , al hoop ik wel dat ze die laffe drempel haalt 8O , en dan als ze zouden "verliezen" heb ik nog meer respect voor die mensen dan voor een partij die wordt opgeslorpt door een andere partij die niks met hun standpunt heeft te maken Vlaanderen onafhankelijk |
Ik stem op een partijprogramma en dan op de mensen die ik ken die op de lijst staan.
|
Ik stem op de partij die er in slaagt om de meest onvolledige lijst in te dien. In begrijpelijk taal : de lijst met de minste kandidaten. En dan stem ik op die sukkelaar die daar onderaan staat.
En die zen eigen maar af vragen vanwaar die 4de stem komt. Een van hemzelf, een van zijn vrouw en 1 van zijn schoonmoeder. Maar die vierde ? Wel ze is van mij. Zo maakt ge toch de mensen gelukkig he. En geluk is niet te koop. Ik geef dat graag weg. |
Een aantal personen vindt dat het partijprogramma voorrang heeft op de keuze van de kandidaat.
Mag ik hun aandacht vestigen op het feit dat een dergelijke houding niets met democratie te maken heeft maar een regelrechte ondersteuning is van de particratie die de macht in handen legt van een beperkt comité met vaak een dictatoriale partijvoorzitter. |
Ik kijk eerst naar de mensen, daarna naar de partij :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik stem voor één lijst, maar wel op personen op de lijst.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be