Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De vergrijzing is de oplossing, niet het probleem. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87999)

eno2 18 april 2007 11:06

De vergrijzing is de oplossing, niet het probleem.

De vergrijzing wordt door iedereen als katastrofaal opgevat.
Ze is niet het probleem, maar de oplossing.
Zo hoort dat.
Het is de overbevolking, die de planeet bedreigt.
Dus moeten we een paar generaties lang een overmaat aan ouderlingen koesteren.
En minder nieuwkomers.
Binnenkort zal de ene natie na de andere geboortebeperkende wetten moeten uitvaardigen, onder druk van de onlangs op gang gekomen contra-derdewereldoorlog tegen de planeet.
(Velen hebben echter nog niet begrepen dat er een derde wereldoorlog tegen de planeet al lang gaande is)
Het is een pure survival-noodzaak en andere opties zijn er niet.
Op gebied van vergrijzing geldt dus:
You ain't seen nothing yet.
And the sky is the limit.

We gaan nog lachen als de politiekers de vergrijzing zullen moeten beginnen organiseren...

carlgustaaf 18 april 2007 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2614372)
Zo hoort dat.
En minder nieuwkomers.
Binnenkort zal de ene natie na de andere geboortebeperkende wetten moeten uitvaardigen, onder druk van de onlangs op gang gekomen contra-derdewereldoorlog tegen de planeet.
(Velen hebben echter nog niet begrepen dat er een derde wereldoorlog tegen de planeet al lang gaande is)

We gaan nog lachen als de politiekers de vergrijzing zullen moeten beginnen organiseren...

eens dat al die oudjes dood zijn, blijven we hier over met 3 man en een paardekop, dan komen er een paar miljoen uitgehongerde Afrikanen van over de Middellandse Zee op vlotten, ouwe boten enz , die vreten ons op en nemen het boeltje over...Die neuken dat de sterren er af vliegen,hebben daar de ganse dag tijd voor, want ze werken niet, en elke keer prijs: een kindje...Dus voor uw overbevolking in te dijken, kunt ge nog wel iets anders bedenken...

Bhairav 18 april 2007 12:04

Wat kan u dat nu schelen? Dan zijde gij allang dood.

eno2 18 april 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2614496)
eens dat al die oudjes dood zijn, blijven we hier over met 3 man en een paardekop, dan komen er een paar miljoen uitgehongerde Afrikanen van over de Middellandse Zee op vlotten, ouwe boten enz , die vreten ons op en nemen het boeltje over...Die neuken dat de sterren er af vliegen,hebben daar de ganse dag tijd voor, want ze werken niet, en elke keer prijs: een kindje...Dus voor uw overbevolking in te dijken, kunt ge nog wel iets anders bedenken...

Tegen die tijd is Vlaanderen overspoeld door de zee en zitten onze oude Waalse broeders ermee...

carlgustaaf 18 april 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2614502)
Wat kan u dat nu schelen? Dan zijde gij allang dood.

mijn kinderen niet.Mijn kleinkinderen zeker niet, en dié hun kinderen nog minder.Ik behoor niet tot die egoïstische on-mensen voor wie alles stopt, en kan ontploffen, zogauw zijzelf sterven.Ik heb een toekomstvisie.Maar iemand als gij zal zoiets wel niet begrijpen.Die zit enkel met zijn eigen in...

carlgustaaf 18 april 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2614507)
Tegen die tijd is Vlaanderen overspoeld door de zee en zitten onze oude Waalse broeders ermee...

idem voor u: de wereld stopt niet met draaien omdat IK sterf.Wat daarna gebeurt, is voor mij niet zonder belang...

eno2 18 april 2007 12:10

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2614516)
mijn kinderen niet.Mijn kleinkinderen zeker niet, en dié hun kinderen nog minder.Ik behoor niet tot die egoïstische on-mensen voor wie alles stopt, en kan ontploffen, zogauw zijzelf sterven.Ik heb een toekomstvisie.Maar iemand als gij zal zoiets wel niet begrijpen.Die zit enkel met zijn eigen in...

Euh...en wat doet die toekomstvisie tegen de aarde die uit zijn voegen barst ?

carlgustaaf 18 april 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2614522)
Euh...en wat doet die toekomstvisie tegen de aarde die uit zijn voegen barst ?

ik? Op mijn ééntje? Evenveel als gij: NIKS.
Maar op z'n minst geef ik géén slechte raad...
Ik zou zeggen:1/ maak zelf zoveel mogelijk kinderen, we hebben voedsel genoeg om die op te voeden.En stop er totaal mee hier Afrikanen en Aziaten binnen te loodsen.
2/ Men moet de menen in Afrika en Azië overtuigen zich massaal te laten steriliseren.Die zijn reeds met véél te véél.
Daarmee kunnen we al starten.Als d�*t in gang is, kunnen we wat verder denken, voor de details te regelen.

eno2 18 april 2007 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2614544)
Ik zou zeggen:1/ maak zelf zoveel mogelijk kinderen, we hebben voedsel genoeg om die op te voeden.En stop er totaal mee hier Afrikanen en Aziaten binnen te loodsen.
2/ Men moet de menen in Afrika en Azië overtuigen zich massaal te laten steriliseren.Die zijn reeds met véél te véél.
Daarmee kunnen we al starten.Als d�*t in gang is, kunnen we wat verder denken, voor de details te regelen.

Maar dat is een toekomst-nachtmerrie-visie.
Met de nachtkijker gekeken zeker?

giserke 18 april 2007 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2614372)
Zo hoort dat.
En minder nieuwkomers.

het probleem van de vergrijzing stelt zich alleen voor bij ons. Niet in Azië en Afrika waar de bolkingsgroei een probleem is.

skaldis 18 april 2007 19:29

Werk voor iedereen, olé.

Twee werken voor iedereen, joehoe.

En dan nog geen euro in oe zak emme ...

carlgustaaf 18 april 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2614568)

ieder zijn opinies...

carlgustaaf 18 april 2007 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2614568)

mijn "ideale toekomst"-visie is geen nachtmerrie.De huidige gang van zaken is een nachtmerrie...

pinbag 18 april 2007 21:49

Mij ergert het wel dat veel mensen, weer meer kindjes maken...

Percalion 18 april 2007 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2615788)

Dat is écht geen probleem.

carlgustaaf 18 april 2007 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2615788)

hangt er van af wie ze maakt...Blanken zouden er méér moeten maken, nietwaar?

UFSIA 18 april 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 2615525)
het probleem van de vergrijzing stelt zich alleen voor bij ons. Niet in Azië en Afrika waar de bolkingsgroei een probleem is.

Niet echt, neem nu China waar de overheid een één kind per gezin politiek aan het voeren is ,

granted het systeem is niet waterdicht en er zullen wel wat meer babymoorden en afstaan van baby meisjes aan weeshuizen gebeuren omdat jongens daar populairder zijn ...

Maar denk eens 20 of 30 jaar verder : is China zijn eigen vergrijzing niet aan het organiseren en zullen die niet met een even omgekeerde bevolkingspiramide als ons komen te zitten binnenkort ?

mvg. Sint Ignacius

UFSIA 18 april 2007 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2614544)

Sorry maat, maar met je tweede punt kan ik het niet eens zijn, die zijn niet met zoveel teveel ... nou ja momenteel nog wel maar aids is dat aan het oplossen voor ons , dus sterilisaties zijn compleet niet nodig denk ik.

mvg. Sint Ignacius

pinbag 18 april 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2615813)
hangt er van af wie ze maakt...Blanken zouden er méér moeten maken, nietwaar?

Gewoon algemeen. iedereen dus... ;-)

carlgustaaf 18 april 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 2615852)
Sorry maat, maar met je tweede punt kan ik het niet eens zijn, die zijn niet met zoveel teveel ... nou ja momenteel nog wel maar aids is dat aan het oplossen voor ons , dus sterilisaties zijn compleet niet nodig denk ik.

mvg. Sint Ignacius

ja, dan ben je het niet eens met mij hé:-) ...maat.
Dat verandert er niks aan hoor.Ik vind nu éénmaal dat die met teveel zijn.Zolang ze naar hier blijven komen, omdat er in hun land niet voldoende voedsel voorhanden is om hen te voeden, zijn ze met teveel...
Trouwens, met Aids besmette kinderen op de wereld zetten, die hooguit 20 jaar zullen leven, vind ik de moeite niet.Gewoonlijk ben ik tegen massieve abortus, zoals die in onze streken georganiseerd word, maar ginder zou dat mischien niet zo slecht zijn:als gediagnostikeert word dat de moeder besmet is, dat men haar zwangerschap automatisch onderbreekt, en de moeder steriliseert.Die is toch veroordeeld, en uit haar schoot kan nooit niks goed meer voortkomen...Dus?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be