Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koning was gebuisd voor wiskunde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88056)

Antoon 19 april 2007 09:20

Koning was gebuisd voor wiskunde

Citaat:

Koning Albert II werd als 16-jarige gebuisd voor wiskunde, spijbelde tijdens de les Duits, maar was een crack in turnen. Dat blijkt uit zijn schoolrapport van het derde jaar middelbaar, dat gisteren openbaar gemaakt werd.

Albert studeerde aan het exclusieve college van Genève. Zijn klastitularis was zeer lovend over zijn gedrag, maar zijn intellectuele prestaties scheerden geen hoge toppen. Op het einde van het schooljaar haalde hij 65 procent. (belga)
Het zit in de familie....

Tavek 19 april 2007 09:22

Mja ik moet zeggen dat ik niet meer haalde op die leeftijd ;)

Antoon 19 april 2007 09:30

Mij gaat het vooral om de zin "...zijn intellectuele prestaties scheerden geen hoge toppen...".

Wat nog steeds veel beter is dan de lege koppen van zijn kinderen natuurlijk. Maar het is een verklaring voor hun domheid.

Tavek 19 april 2007 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2616213)
Mij gaat het vooral om de zin "...zijn intellectuele prestaties scheerden geen hoge toppen...".

Wat nog steeds veel beter is dan de lege koppen van zijn kinderen natuurlijk. Maar het is een verklaring voor hun domheid.

Er moet daar niks. Die mensen moeten geen mooie cijfers halen of universitaire diplomas hebben om ergens in het leven te komen. Het maakt eigenlijk niks uit. En dat is slecht.

Vanuit de overheid mocht er wat meer de zweep op worden gelegd: voor dat onderhoudsgeld mogen ze toch eerst een een universitair diploma halen van een NORMALE universiteit ZONDER voorkeursbehandeling !

Antoon 19 april 2007 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2616220)
Er moet daar niks. Die mensen moeten geen mooie cijfers halen of universitaire diplomas hebben om ergens in het leven te komen. Het maakt eigenlijk niks uit. En dat is slecht.

Vanuit de overheid mocht er wat meer de zweep op worden gelegd: voor dat onderhoudsgeld mogen ze toch eerst een een universitair diploma halen van een NORMALE universiteit ZONDER voorkeursbehandeling !

Ik denk niet dat ze er veel aan kunnen doen hoor. Die Belgische prinsen zijn nu eenmaal dom.

Het is natuurlijk wel spijtig voor de monarchisten, want de meeste Koninklijke families kunnen uitpakken met investeerders, ingenieurs, polytechniekers, noem maar op. Ze hebben nog wat om hun volkeren te laten dromen.

Wij hebben hier ten eerste al geen volk, maar twee volkeren die van elkaar vervreemden, en als enige "bindmiddel" een Koninklijke familie die bestaat uit een stelletje imbecielen.

Tashunka 19 april 2007 10:31

So what
Eistein is twee keer blijven zitten en aanvankelijk geweigerd op de unief.

Knuppel 19 april 2007 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka (Bericht 2616312)
So what

Einstein zou hoe dan ook geen koning hebben kunnen worden....

Antoon 19 april 2007 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2616315)
Einstein zou hoe dan ook geen koning hebben kunnen worden....

:lol:

baseballpolitieker 19 april 2007 11:22

Citaat:

So what

De meeste 'super-intelligenten' haatten en dus haten juist school! Dit is gewoon zo...

Tavek 19 april 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2616393)
De meeste 'super-intelligenten' haatten en dus haten juist school! Dit is gewoon zo...

Niet dat de koning hiertoe behoort.

Middelbare school is gemaakt op de leest van de gewone student. Niet te slim, niet te dom. Alles wat daar buiten valt komt in de problemen.

Mitgard 19 april 2007 11:34

waarom zou een koning een groot intellectueel moeten zijn?

Derk de Tweede 19 april 2007 11:51

Citaat:

So what

Einstein's sollicitatiebrief aan Kamerlingh Onnes zat zo vol met de meest verschrikkelijke taalfouten dat de brief niet eens serieus werd genomen.

De schoofzak 19 april 2007 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2616404)

Dat is juist.
Hij moet alleen kunnen knippen.

Lintjes welteverstaan.
Anders komt er Boël van.

Mijn persoonlijke overtuiging: om staatshoofd te worden is het niet absoluut nodig om een univ. diploma te hebben. (alhoewel het eigenlijk wel het beste zou zijn, maar inderdaad: de uitzondering zou de regel moeten kunnen bevestigen)
Je zou wel verkozen moeten geweest zijn. En niet voor het leven hé.

Herr Flick 19 april 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2616206)
Mja ik moet zeggen dat ik niet meer haalde op die leeftijd ;)

Ik ook niet, maar ik ben dan ook geen koning geworden, ;-)

en ja mijne wiskunde was ook slecht, maar mijnen informatica was dan weer goe ;-) nekeer 100 % gehaald.

Herr Flick 19 april 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2616220)

Inteelt hé in die addelijke families, dat is toch bewezen dat da allemaal nie goe is, ...

Knuppel 19 april 2007 12:02

Citaat:

Dat is idd wat veel gevraagd.
Kunnen uitrekenen wat een lintje doorknippen de bevolking kost is dan weer het minste wat er van een koning mag verwacht worden.

Herr Flick 19 april 2007 12:03

Citaat:

Als leider van een land, mag hij toch een wijs man zijn, iemand die respect afdwingt bij zijn bevolking... (Daarvoor inderdaad niet supper intelligent) maar toch meer dan gemiddeld, met ministers als Freya van de bossche valt dat natuurlijk niet zo op, maar stel u maar voor dat hij hem moet gedragen tussen een aantal echt bekwame mensen, plezant is anders zowel voor de king zelf als voor die mensen...

Sorry maar voor ne mislukten helicopterpiloot als fluppe die zijn dochter een vrouwtje noemt of wat zattemansklap staat te vertellen tegen journalisten kan ik geen respect hebben.

largo_w 19 april 2007 12:32

In 1778 verhuist de familie Bonaparte naar Frankrijk, waar Napoleon een gedegen opleiding krijgt. Hij leert Latijn, aardrijkskunde en geschiedenis. Hij krijgt zelfs schrijfles, waar helaas weinig van is blijven hangen, aangezien hij op latere leeftijd zelfs zijn handtekening gedeeltelijk door een ander liet schrijven (het moeilijkste gedeelte wel te verstaan). (http://mediatheek.thinkquest.nl/~llb...?main=11&sub=2)

Zijn slechte schoolprestaties schreef hij toe aan zijn leraren, die hij als 'erudiete apen' omschreef, behalve zijn geschiedenisleraar, die hij verafgoodde (de liefde werd niet met goede cijfers beantwoord: 'matig' tot 'ruim voldoende' was het hoogste dat hij behaalde).
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_H...emene_gegevens)

...

Wat jullie toch nog allemaal gaan boven halen... We zouden eens jullie punten van vroeger moeten bekijken 8O ...

De Garde 19 april 2007 12:38

Ne krak in turnen jaja, en Paola ne krak in zangles zeker?

Knuppel 19 april 2007 12:52

Citaat:

Wat jullie toch nog allemaal gaan boven halen... We zouden eens jullie punten van vroeger moeten bekijken ...
Waarom ga je ervan uit dat onze punten slecht waren?
Toch niet omdat die van jou niet waren om over naar huis te schrijven?

Blijft het feit dat niemand van ons hadden kunnen koning worden. Dan hadden we nog allemaal primussen mogen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be