Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Boycot van Turks-Marokkaans eten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88223)

duveltje382 22 april 2007 15:56

Boycot van Turks-Marokkaans eten

Ik ben begonnen om op mijn eentje een boycot in te stellen tegen alle Turkse en Marokkaanse eetplaatsen,zelf al het overheerlijke Turks-Marrokkaans eten weiger ik te kopen in de winkel,tot als ze ons bier terug verkopen

carlgustaaf 22 april 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2621607)
Ik ben begonnen om op mijn eentje een boycot in te stellen tegen alle Turkse en Marokkaanse eetplaatsen,zelf al het overheerlijke Turks-Marrokkaans eten weiger ik te kopen in de winkel,tot als ze ons bier terug verkopen

de frituren zullen u dankbaar zijn:-)

lombas 23 april 2007 00:07

Blijf mij maar lekker pide geven.

Kallikles 23 april 2007 00:09

Citaat:

Ik ben eens benieuwd hoeveel nitwits je appel gaan volgen... ;-)

Zonlicht 23 april 2007 01:37

Wie wil er nu pils bij zijn eten drinken...:?

duveltje382 23 april 2007 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2622372)
Wie wil er nu pils bij zijn eten drinken...:?

Ike,het is nog zo lekker,een overheerlijk pitabroodje met een heerlijk fris pintje,mmmmmmm dat smaakt hoor,en zekers niet duur ;)

lantjes 23 april 2007 08:58

Duveltje, ik ben nog NOOIT in een pitta snack bar "iets" gaan eten en ben dat ook niet van plan...net zoals mijn madam nog steeds Frankrijk boycot omwille van de laatste kernproeven op (was het?)Mururoa...en we eveneens geen boodschappen bij de Turk of vergelijkbaar doen....
Eigen volk eerst zeker?:-D
Maar ook vertrouw ik dat boeltje niet, o.a. het vleesschandaal in Duitsland-Oostenrijk mbt Pitta-gedoe remember?

alberto 23 april 2007 08:59

Ik heb nog nooit Marrokaans of Turks eten naar binnengefoefeld.

Geef mij maar witloof in en daarna uit den oven.

Bhairav 23 april 2007 09:24

Exotisch eten is gewoon lekkerder. Punt.
Wat eten de mensen hier nu? Walgelijke kaassauzen, debiele pseudo-exotische wokgerechtjes gemaakt in een pseudo-wok. Koriander vind dat gespuis al heel wat.

alberto 23 april 2007 10:04

Friet met stoofvlees, braadworst met savooikool, konijn met pruimen, zalm, pladijs, haring.
Wat moet ne mens nog meer hebben, allemaal lekkere dingen van eigen bodem

HermanMaes 23 april 2007 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2622574)
Exotisch eten is gewoon lekkerder. Punt.

Zoals geroosterde sprinkhanen in Pakistan, hondebiefstukjes in Korea, apenhersenen in Congo en ga zo maar door.
Anders gezegd, hoe kun je nu generaliserende uitspraken doen over een uiterst persoonlijk gebonden onderwerp als daar is smaak?

OT:
Ik doe dat niet, die boycot. Je treft er mensen mee die er feitelijk niks mee te maken hebben.

Nynorsk 23 april 2007 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 2622628)
Friet met stoofvlees, braadworst met savooikool, konijn met pruimen, zalm, pladijs, haring.
Wat moet ne mens nog meer hebben, allemaal lekkere dingen van eigen bodem

aardappelen komen uit zuid-amerika, savooikool uit het middellandse zeegebied. dat zijn allemaal dingen die ook ooit 'vreemd' waren.
Ik kan trouwens perfect kebab maken van in vlaanderen geteelde beesten.
Dan is het ook 'van eigen bodem'.

alberto 23 april 2007 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2622649)
aardappelen komen uit zuid-amerika, savooikool uit het middellandse zeegebied. dat zijn allemaal dingen die ook ooit 'vreemd' waren.
Ik kan trouwens perfect kebab maken van in vlaanderen geteelde beesten.
Dan is het ook 'van eigen bodem'.

Dat is heel goed, maar ik blijf bij de Belgische keuken er is niks mis mee en ik vind ze lekker, er is ook niks mis met de andere keuken en eens iets anders te proberen maar het hoeft niet echt voor mij.

Nynorsk 23 april 2007 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 2622653)
Dat is heel goed, maar ik blijf bij de Belgische keuken er is niks mis mee en ik vind ze lekker, er is ook niks mis met de andere keuken en eens iets anders te proberen maar het hoeft niet echt voor mij.

Dat is vanzelfsprekend je goed recht, ik eet ook graag iets uit de 'Belgische' keuken, maar je kunt er niet van onderuit dat ook hetgeen we nu 'traditioneel Belgisch' noemen in het verleden beïnvloed is geweest door buitenaf. Er worden nog steeds massaal producten en ideëen geïmporteerd vanuit het buitenland, die meestal in aangepaste en geïntegreerde versie op ons bord verschijnen. Ik vind dat persoonlijk fantastisch. Het maakt natuurlijk wel dat het heel moeilijk is om de 'belgische keuken' te definiëren. Hoe lang moet iets geserveerd worden in een land voor het tot de keuken van dat land gaat behoren? Aardappelen zie ik als 'belgisch', maar dat is ook alleen maar omdat het al zo lang op ons bord ligt. We kunnen ook maar blij zijn dat onze voorouders de aardappel zo welkom hebben gegeten.

vlijmscherp 23 april 2007 10:56

Dus omdat er een paar pitta-zaken geen alcohol meer schenken, ga je totaal geen Turks/Marokkaans eten eten???? van belachelijk gesproken ja.. boycot die handelaars hé, niet anderen.

alberto 23 april 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2622699)
Het maakt natuurlijk wel dat het heel moeilijk is om de 'belgische keuken' te definiëren. Hoe lang moet iets geserveerd worden in een land voor het tot de keuken van dat land gaat behoren? Aardappelen zie ik als 'belgisch', maar dat is ook alleen maar omdat het al zo lang op ons bord ligt. We kunnen ook maar blij zijn dat onze voorouders de aardappel zo welkom hebben gegeten.

Traditioneel Belgisch eten is voor mij iets wat ik ken van dat ik geboren ben en door mijn ouders voorgeschoteld kreeg op mijn bord.

Lincoln 23 april 2007 11:34

Citaat:

Dat bestaat allang niet , het is pas nu dat de media daarop heisa van maakt en het klinkt nog ongeloofwaardig als men zegt dat de fundi's de snack's en bar's aanmoedigen om geen bier te verkopen,. "Ahlu makkata adra bi shi3abiha",wie in Antwerpen geboren is en de stad van binnen en van buiten kent weet het best !

Lincoln 23 april 2007 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 2622546)
Ik heb nog nooit Marrokaans of Turks eten naar binnengefoefeld.

Geef mij maar witloof in en daarna uit den oven.

Dat moet je eens proberen, "tagina" is heel heel lekker van zodra je het proeft wordt je gek...

Nynorsk 23 april 2007 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 2622723)
Traditioneel Belgisch eten is voor mij iets wat ik ken van dat ik geboren ben en door mijn ouders voorgeschoteld kreeg op mijn bord.

Dat is het voor jou.
Er zijn dingen die ik gekregen heb als kind die ik toch niet zou willen bestempelen als 'belgische keuken'.

Lincoln 23 april 2007 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 2622653)

Idd belgische keuken is lekker, maar soms kan men iets anders uitproberen en zeker als je vrijetijd hebt ! In de zomer heb ik de meeste voorkeur voor een BBQ !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be