Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ook Leuven vraagt splitsing B-H-V (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88273)

Ambiorix 23 april 2007 15:17

Ook Leuven vraagt splitsing B-H-V

Ook Leuven vraagt splitsing B-H-V

LEUVEN - De Leuvense gemeenteraad zal maandagavond een motie goedkeuren waarin de splitsing gevraagd wordt van het kies- en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat hebben burgemeester Louis Tobback en schepen Carl Devlies maandag bekendgemaakt. Het gaat om dezelfde motie die enkele weken terug door de provincieraad van Vlaams-Brabant was goedgekeurd.
In de motie wordt erop gewezen dat de huidige regeling voor de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde 'haar legitimiteit verloren heeft'. Deze is niet alleen strijdig met de grondwet maar ook met het arrest van het Arbitragehof van 26 mei 2003. Ook het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde dient gesplitst te worden want het schiet momenteel 'duidelijk tekort op vlak van bestuurlijke efficiëntie'.

-----------------------

ik vraag me echt af hoe dat ze in Brussel het hoofd in het zand kunnen blijven steken. Het gaat echt wel foutlopen in juni.

Hans1 23 april 2007 16:50

Waar bemoeit die oude man zich mee?

Eerst Brabant splitsen en dat zijn bevoegdheden overschrijden.:-o

lombas 23 april 2007 16:51

Een gemeenteraad mag een vragende motie opmaken.

Zeno! 23 april 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2623409)

Rustig aan hé. Leve ons Louiske :thumbsup:

Knuppel 23 april 2007 17:30

Citaat:

De oude man bemoeit zich met een ongrondwettelijke kieskring waardoor de Leuvenaars gediscrimineerd worden. Maar ik begrijp dat advokaten zoals jij geen probleem hebben met het overtreden van de grondwet, zolang het maar Franstaligen zijn die daar voordeel uit halen.

Het solidaire 'non' kennende van je favoriete, Franstalige Belgenvolk, alsook de schandalig hoge prijs waarmee ze elke 'oui' doen betalen, weten we ook dat het écht niet alleen aan Tobback zal liggen dat de gewesten ontstonden, en Brabant gesplitst werd.

Jammer dat Tobback 8 jaar wachtte om zijn eigen partij een stamp onder de rooie zak te geven, die liever een ongrondwettelijke kieskring in stand hield dan de Franstaligen hun welverdiende lesje te leren.

liberalist_NL 23 april 2007 20:18

Citaat:

Hans, hoewel het uw utopie is, is koning Albert geen soeverein vorst.;-)

Eddy B 23 april 2007 20:39

Het is wel duidelijk: er zijn weer verkiezingen op komst. Eerst tegen de Vlaamse kiezers hun schenen stampen door BHV te laten bestaan, en dan, net voor de verkiezingen doen alsof hij aan de alarmbel trekt... waar zat hij de voorbije jaren? Waar was hij toen deze regering de kiesdatum zodanig vaststelde dat ze dachten dat ze er wel omheen konden fietsen? Nee, NU...
Duidelijk verkiezingskoorts

lomeanor 23 april 2007 21:39

Dat is de eerste keer dat ik Toback iets goed weet doen!

Doe zo verder, Louis!

Jan Meuleman 24 april 2007 15:18

Citaat:

Zou Louis ook een nazi geworden zijn Hans?

van Maerlant 24 april 2007 15:32

Tobback is al jarenlang deel van het Vlaemsch-nationalistische Complot. Dat wordt nog maar eens duidelijk.

Miguelito 24 april 2007 15:41

Citaat:

:roll: De Président (of één van Zijn medewerkers) heeft weer gesproken! Tobback weet ook dat de verkiezingen eraan komen, en BHV zou wel eens veel belangrijker kunnen zijn voor de verkiezingen als deVlaemSSche media laat uitschijnen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2625020)
Tobback is al jarenlang deel van het Vlaemsch-nationalistische Complot. Dat wordt nog maar eens duidelijk.

Tobback, is als ik me niet vergis, een orangist. Hij heult dus met de ollandse bezetter, net als alle VlaemSSch-nationaelischten doen, het is een mentale handicap, weet je :roll:

lomeanor 24 april 2007 16:28

Met de Ollander?

U weet toch dat VlaemSSch-Natzionaelischten heulen met de Fransen!

Miguelito 24 april 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2625188)
Met de Ollander?

U weet toch dat VlaemSSch-Natzionaelischten heulen met de Fransen!

De VlaemSSch-natioonaelischten heulen met iedereen méé, want zij willen Belgique kapot maken!!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HansI
Mag Ik nu op tv?
Ik wil ook op tv!!!
Iedereen mag op tv en Ik niet!!!
99 % van de Belges denken zoals Ik en Ik mag niet op tv omdat 10 % VlaemSSch-Natioonaelischten niet wil dat Ik op tv mag.

:-D

Tantist 24 april 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2623190)

ik vraag me echt af hoe dat ze in Brussel het hoofd in het zand kunnen blijven steken. Het gaat echt wel foutlopen in juni.

En gij denkt dat? Men heeft al meermaals de grondwet genegeerd omwille van 's Lands belangen...

Tantist 24 april 2007 21:18

Citaat:

Vrijheid van meningsuiting?

Gun 24 april 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2624071)
Dat is de eerste keer dat ik Toback iets goed weet doen!

Doe zo verder, Louis!

:thumbsup:

Tavek 24 april 2007 22:56

Splits die nest nu toch eens gewoon. Wat een zever, dat de franstaligen gewoon hun eigen lijsten indienen.

Op dit moment vallen de kiesomschrijvingen samen met de provincies. In BHV niet. Fix dat !

barteke 25 april 2007 10:42

Citaat:

Eerst Brabant splitsen en dat zijn bevoegdheden overschrijden.
Dit is volgens jou erger dan het arest van het arbitragehof negeren?
Ga verder u waalse vriendjes pijpen

Miguelito 25 april 2007 16:12

Linkebeek tegen splitsing B-H-V
:evil: :evil: :evil:

Citaat:

Een splitsing kan enkel op voorwaarde dat het Brussels gewest wordt uitgebreid en Franstaligen het bestaande statuut behouden. Ook na splitsing moeten Franstaligen met name de keuze behouden om te stemmen voor een van de twee kiescolleges.
Ja, ja die boze, onverdraagzame racistische vlamingen

Tantist 26 april 2007 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2626899)
Linkebeek tegen splitsing B-H-V
:evil: :evil: :evil:

Ja, ja die boze, onverdraagzame racistische vlamingen

Hier zal Hans uiteraard niet tegen klagen, de hypocriet...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be