![]() |
zijn het de Koningshuizen die de politieke integratie van de kern-Europese landen te
Wat denk je, zijn het de Koningshuizen die de politieke integratie van de kern-Europese landen tegenhouden?
Want politieke eenmaking, dat was toch het (nu verlaten) objectief? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij is de politieke eenmaking alleen een doel van Belgie geweest en nooit van andere landen |
Koningshuizen zijn alleen nog maar in sprookjes mooi. In werkelijkheid zijn ze een mooi voorbeeld van postieve discriminatie. Ik bedoel daar mee iemand een betere positie geven omwille van zijn afkomst.
|
Citaat:
maar hoe kunt gij dan groot-nederlander zijn, ge weet toch dat dat quasi enkel onder de Oranje's mogelijk is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Europese koningshuizen zijn idd tegen een ééngemaakt Europa, want dan verliezen zij hun macht en sommige ook hun inkomen en dat van hun kinderen en/of ouders.
Ook zijn de meeste koningshuizen tegen een ééngemaakt Europa, omdat zij dan hun juridische onschendbaarheid verliezen en men vanuit het gerecht hun handel en wandel kan gaan onderzoeken en hen ter verantwoording voor sommige van hun daden kan gaan roepen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat valt er dan nog méér te bereiken? Versluizen van de hoofdbevoegdheden naar boven. Naar een Europees President, parlement. Die gedateerde koninkjes en koninginnetjes ceremonieel maken... |
Citaat:
|
Citaat:
Zeg Jan, jij beweert dat de politieke eenmaking nooit in iemands koker opkwam. Ik meen onlangs een recent boekje gelezen te hebben over "De Verenigde Staten van Europa". Van ene Pinikkio... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be